Muusikoiden.net
08.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet miksaukseen
1
mct76
21.09.2014 10:32:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä olisivat hyvät kuulokkeet miksaukseen ja masterointiin? Kaiuttimilla (Behringer Truth B2031A) siis pääosin miksaan ja masteroin, mutta olisi hyvä varmaan tarkistaa kuulokkeillakin välillä. Varsinkin alapää tuntuu olevan helmpompi tarkistaa kuulokkeilla kuin kaiuttimilla. Nykyiset KOSS UR-20 ei ehkä ihan toimi täysin tässä tehtävässä.

Moyhiss
21.09.2014 13:20:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Budjetti? Ite lähtisin näillä liikkeelle:

http://www.thomann.de/fi/akg_k702.h … id=8a0e1f62433927a26b7018bc8effa406

mct76
21.09.2014 13:49:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moyhiss: Budjetti?

200euron luokkaa varmaankin max

hallu
21.09.2014 17:38:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä myös ääni tuolle AKG K702 tykkään itse niistä tosi paljon, mutta noita ei enää ole tuotannossa joten kauppojen varastosta saa nyt niitä halvalla sikäli mistä niitä löytää. AKG K712 on sen jälkeläinen, mutta tyyriitä ovat juuri nyt. K702 versioista ole vielä eilen joku myymässä torilla sitä käsin tehtyä erikoismallia, joka oli uutensa sikakallis parilla satasella. Jos olisin itse ostamassa noita luureja niin varmaan tsekkaisin nuo torin luurit.

K702 on toiminut itselläni sillä tavalla miksaukseen, että jos äänite kuulostaa niillä hyvältä, niin se kuulostaa kohtuullisen hyvältä laitteessa kuin laitteessa. Luurit ovat kuitenkin makuasia ja ihmisten anatomiakin on erilainen joten käy itse sovittamassa luureja, että löydät sellaiset kun ei paina korvalehtiä ja ovat riittävän kevyet, että jaksaa istuskella pitkään ne päässä. Monesti luurit jotka kokeiltaessa tuntuu mukavan napakoilta ja miellyttäviltä, alkaakin haitata vähänkin pidemmässä sessiossa korvien alueen verenkiertoa ja siis painamaan. Jos kuulokkeet istuu niin, että niitä ei oikein edes tunne päässä ja tulee mieleen, että sanka on liian löysä, niin silloin ne ovat hyvät eikä pitkässäkään istunnossa ala painaa korvia.

Äänentoistoltaan K702 luurit ovat neutraalit ja monien mielestä vähän kolkot kun mikään taajuus ei isommin hypi silmille vaan se taajuuskäyrä lienee aika suora. Nyt pääsisi laatuluureihin käsiksi sikahalvalla tuossa poistuvassa mallissa.

En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
Tee
21.09.2014 17:47:17

Sattuipa topicci sopivasti kun itsellä olisi sama kysymys. Mun budjetti vois olla 300-400€ välissä. Onko kokemusta? Ainakin senkun 650 ja hifiman he400 tässä haarukassa täällä meilläpäin liikkeestä hankittavissa..

Pulu ja patsas.
johanssen
21.09.2014 17:52:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie taas tykkään näistä http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm. Näitä oon käyttäny vuosikausia monenmoisissa hommissa. Niitä on mulla monet.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
hallu
21.09.2014 18:00:27

johanssen: Mie taas tykkään näistä http://www.thomann.de/fi/akg_k271_mkii.htm. Näitä oon käyttäny vuosikausia monenmoisissa hommissa. Niitä on mulla monet.

No joo täältä ääni noillekin:-D. Mullakin on yhdet tuollaiset ja ovat kyllä tosi hyvät ja suljetuksi kerrassaan häkellyttävän hyvä toisto (ei paljoa jää K702:le, vaikka ovat suljetut) ja istuvuus on ihan samanlainen kuin K702:sakin mutta kevyempinä K271 jopin hiukan mukavampi päässä pitkissä sessioissa. Itse käytän K271 äänittämiseen etenkin laulu ja kitaran soittamisessa nuo ovat myös hyvät lunnollisen toiston ja vuotoäänien vähäisyyden takia. K271 luureja olen kuullut moitittavan herkkyydestä käsittelyäänille ja kyllähän johdon kahinat kuuluu, mutta siitä selviää kun ei kahisuta sitä johtoa:-).

En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
washburn
21.09.2014 19:20:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sennheiser HD600 tai HD650. Ei voi mennä pahasti metsään.

Live long and Prosper
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti