Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Musiikinteko-ohjelmat
1 2
Kalmo
26.10.2014 20:14:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pidät kiinni siitä, että sen on oltava suomeksi, niin valinta on helppo, kun vaihtoehtoja ei ole. Se asia ei pohtimalla muuksi muutu.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
kiiski
26.10.2014 21:05:45 (muokattu 26.10.2014 21:10:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Jos pidät kiinni siitä, että sen on oltava suomeksi, niin valinta on helppo, kun vaihtoehtoja ei ole. Se asia ei pohtimalla muuksi muutu.
 
Ei aloittaja ole missään vaiheessa puhunut suomenkielisyydestä vaatimuksena, jengi vaan yhtäkkiä alkoi jauhaa siitä.
 
EDIT: Tuon viimeisimmän viestin "Suomeksi siis... kunnon sekvensseri haussa!" tietysti yhdistettynä luovaan kielenkäyttöön varmaan hämmensi :)
 
Mahti
08.03.2015 13:11:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on edelleen käytössä vuoden 2005 versio Cubasesta ja sen kanssa tykkään himassa puuhastella. Oisin kysyny ehkä hölmön kysymyksen, että onko nyt niin, ettei sitä voi asentaa uuteen koneeseen ilman jotain koodia, jota mulla ei oo tallessa? Ei oo ku asennusromppu ja usb-tikku. Meneekö uuden ostoon vai onko jotain tehtävissä.
 
Jokainen paistaa omat makkaransa
Megadethh2
08.03.2015 16:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mahti: Mulla on edelleen käytössä vuoden 2005 versio Cubasesta ja sen kanssa tykkään himassa puuhastella. Oisin kysyny ehkä hölmön kysymyksen, että onko nyt niin, ettei sitä voi asentaa uuteen koneeseen ilman jotain koodia, jota mulla ei oo tallessa? Ei oo ku asennusromppu ja usb-tikku. Meneekö uuden ostoon vai onko jotain tehtävissä.
 
En nyt ole ihan varma, mutta muistaakseni se lisenssi on siinä dongle-usbtikussa, ja tikkua vaihtamalla koneiden välillä pitäisi Cubasen toimia molemmissa koneissakin tarvittaessa. Korjatkaa toki joku jos olen väärässä.
Jape Muusa
31.03.2015 11:57:54 (muokattu 31.03.2015 11:59:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siirryin eka kertaa käyttämään kahta näyttöä ja kysymykseni on seuraavanlainen: Kuinka saan softan ( Sonar 8) näkymän jaettua siten, että track view toiseen ja mixview toiseen näyttöön?
 
Kalmo
31.03.2015 12:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa laittaa oma kysymysketju, niin tulee vastauksiakin helpommin.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Henri Henri Olavi
31.03.2015 16:29:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jape Muusa: Siirryin eka kertaa käyttämään kahta näyttöä ja kysymykseni on seuraavanlainen: Kuinka saan softan ( Sonar 8) näkymän jaettua siten, että track view toiseen ja mixview toiseen näyttöön?
 
Eikö näillä vinkeillä toiminut: http://forum.cakewalk.com/Dual-Monitors-with-Sonar-m2363923.aspx ?
 
Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Jape Muusa
31.03.2015 23:58:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Eikö näillä vinkeillä toiminut: http://forum.cakewalk.com/Dual-Monitors-with-Sonar-m2363923.aspx ?
 
Kiitos, huomenna testaamaan noiden avulla.
 
AcLAc
19.10.2015 18:18:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha ketju, mutta sopii hienosti tähän vuodatukseen. Vaatimusten kasvaessa päätin pistää 10 vuotiaan XP/Cubase SE- paketin eläkkeelle ja siirryin nykyaikaan. Ajattelin, jotta lienee kivuttominta pysyä Cubasessa, mutta eih!
 
Totaalinen henkilökohtainen katastrofi itselleni tämä nykyinen Cubase 7.5. Kaikki toimii, mutta mikään ei toimi, kuten ennen ja ulkonäkö on niin sekava, ettei mitään rajaa. Melko osuvasti tässä ketjussa muuan keskustelukumppani kommentoi- "pari äänitysprojektia survonut läpi Cubasella, siitä ei meinannut tulla hevonvittuakaan". Väkevä kommentti, sillä itselläni on lähes vastaavanlaiset ajatukset. Voin yksilöidä, mikäli ketään kiinnostaa, mutta...
 
Miten lie tuo Reaper nykyään, onko luotettava? Ulkonäkö on todellakin hillittyn ammattimainen ja toiminta lienee loogisesti perinteisempi DAW, mitä tuo nykyinen Cubase. Alkaa olemaan sen verran kiinnostava vaihtoehto kotimuusikon näkökulmasta, että Cubase 7.5 vois lähtee vaikka kiertoon... ja koko kone samalla.
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Antti1
19.10.2015 19:47:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AcLAc: Miten lie tuo Reaper nykyään, onko luotettava? Ulkonäkö on todellakin hillittyn ammattimainen ja toiminta lienee loogisesti perinteisempi DAW, mitä tuo nykyinen Cubase.
 
Ainahan Reaper on ollut luotettava. Ulkonäköä ja toiminnallisuuttakin pystyy muokkaamaan melkein miten tahansa, mutta helppoa se ei ole.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
AcLAc
21.10.2015 14:21:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Ainahan Reaper on ollut luotettava. Ulkonäköä ja toiminnallisuuttakin pystyy muokkaamaan melkein miten tahansa, mutta helppoa se ei ole.
 
Joo, pääsin vähän testaamaan ja ihan lupaavaltahan tämä vaikuttaa, mutta... miten lie tuo muistin käsittely? Pikainen testaus antaa ymmärtää, että projekti lataa raitaa kovalevyltä reaaliajassa sen sijaan, että ajaisi kaiken aloituksessa välimuistiin. Tässä uusimmassa virityksessäni sitä rammia olisi kuitenkin kosolti tarjolla.
 
Suuri ihmetys on myös, kun audioraitaa en osaa/pääse avaamaan, editoimaan ("Open items in editor" ei ole aktiivinen)?
 
Näin pikaisesti, Aslakki
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Antti1
21.10.2015 15:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AcLAc: Joo, pääsin vähän testaamaan ja ihan lupaavaltahan tämä vaikuttaa, mutta... miten lie tuo muistin käsittely? Pikainen testaus antaa ymmärtää, että projekti lataa raitaa kovalevyltä reaaliajassa sen sijaan, että ajaisi kaiken aloituksessa välimuistiin. Tässä uusimmassa virityksessäni sitä rammia olisi kuitenkin kosolti tarjolla.
 
Onko olemassa joku ohjelma, joka oletuksena lataa koko projektin keskusmuistiin? Mulle ei ainakaan ole tullut vastaan, enkä sellaista ehdottomasti edes haluaisi. Keskusmuistia kun tarvitaan muuhunkin kuin pelkän audion kierrättämiseen. Eikä tuossa muutenkaan ole mitään ongelmaa nykyisillä kovalevyillä. Kaikkein hurjimpiin megaprojekteihin SSD projektilevyksi, ei lopu vauhti kesken.
 
Suuri ihmetys on myös, kun audioraitaa en osaa/pääse avaamaan, editoimaan ("Open items in editor" ei ole aktiivinen)?
 
Toi tarkoittaa ulkoista editorisoftaa, jota sä et ole sinne asettanut. Mihin sä edes tarvitset yksittäisen tiedoston editoria? Mikä operaatio on sellainen, jota Reaperilla et voi jo itsessään siinä moniraitanäkymässä tehdä? Jos kyse on ainoastaan raidan visuaalisesta koosta näytöllä, niin sitähän voi suurentaa/zoomata haluamansa verran.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
AcLAc
21.10.2015 22:37:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Onko olemassa joku ohjelma, joka oletuksena lataa koko projektin keskusmuistiin? Mulle ei ainakaan ole tullut vastaan, enkä sellaista ehdottomasti edes haluaisi. Keskusmuistia kun tarvitaan muuhunkin kuin pelkän audion kierrättämiseen. Eikä tuossa muutenkaan ole mitään ongelmaa nykyisillä kovalevyillä. Kaikkein hurjimpiin megaprojekteihin SSD projektilevyksi, ei lopu vauhti kesken.
 
Jaa, 10 vuotta veivaamani Cubase SE lataa audion kovalevyltä vain ensimmäisellä toistokerralla kokonaan välimuistiin (jos vaan mahtuu) ja sen jälkeen disk i/o mittari näyttää nollaa ko. projektia veivattaessa. Levyt ovat toisaan nopeutuneet, mutta mielestäni tässä on kyllä ideaa. Enpä ole Cubase 7.5:n kanssa kiinnittänyt huomiota koko asiaan, kun niin vähän olen kerennyt kuitenkin vääntää :)
 
Toi tarkoittaa ulkoista editorisoftaa, jota sä et ole sinne asettanut. Mihin sä edes tarvitset yksittäisen tiedoston editoria? Mikä operaatio on sellainen, jota Reaperilla et voi jo itsessään siinä moniraitanäkymässä tehdä? Jos kyse on ainoastaan raidan visuaalisesta koosta näytöllä, niin sitähän voi suurentaa/zoomata haluamansa verran.
 
No tämä on tosiaan totuttelukysymys. Joskus olen editorilla manuaalisesti tasannut pahimpia huippuja. Joskus siivonnut muutaman piikin..? ja jopa kytännyt tasoja visuaalisesti. Vois helposti ajatella, että nämä ovat äänitystilanteessa tapahtuneiden mokien hienosäätöä, mutta, jos se timantti tulee vasta 40 oton jälkeen, niin sillä mennään vaikka vähän kikkaillen.
 
Kiitos ja kumarrus, Aslakki
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Antti1
21.10.2015 22:47:07 (muokattu 21.10.2015 22:49:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AcLAc: Jaa, 10 vuotta veivaamani Cubase SE lataa audion kovalevyltä vain ensimmäisellä toistokerralla kokonaan välimuistiin (jos vaan mahtuu) ja sen jälkeen disk i/o mittari näyttää nollaa ko. projektia veivattaessa. Levyt ovat toisaan nopeutuneet, mutta mielestäni tässä on kyllä ideaa. Enpä ole Cubase 7.5:n kanssa kiinnittänyt huomiota koko asiaan, kun niin vähän olen kerennyt kuitenkin vääntää :)
 
Voi olla, että joku softa noin tosiaan tekee. Äkkiseltään kuitenkin kuulostaa hitusen hullulta, mä kun haluaisin mieluummin hyödyntää sitä keskusmuistia esim. samplepaketeille yms. Ja nyt kun itseasiassa luin mitä sä kirjoititkaan, niin puhuit välimuistista. Tarkoitatko nimenomaan välimuistia, vai meneekö termit sekaisin?
 
E: Tutkin vähän netistä ja onhan noita softia tosiaan Pro Toolsista alkaen. Eipä oo tullut koskaan edes mietittyä asiaa, kun projekteissa on aina prossu hyytynyt ennen kovoa.
 
No tämä on tosiaan totuttelukysymys. Joskus olen editorilla manuaalisesti tasannut pahimpia huippuja. Joskus siivonnut muutaman piikin..? ja jopa kytännyt tasoja visuaalisesti. Vois helposti ajatella, että nämä ovat äänitystilanteessa tapahtuneiden mokien hienosäätöä, mutta, jos se timantti tulee vasta 40 oton jälkeen, niin sillä mennään vaikka vähän kikkaillen.
 
Kiitos ja kumarrus, Aslakki

 
Tasaaminen, leikkaaminen, fadet ja muut automaatiot ei ole mikään ongelma suoraan Reaperin näkymässä. Mä tykkään työstää dynamiikkaa pre-fx volumella, jos soittajalla/laulajalla/tms. ei oo oikein pysynyt homma hanskassa halutulla tavalla. Se raidan aaltomuodon visuaalinen palaute onneksi kertoo melko paljon, nykyään uskallan tehdä suurimmat säädöt melkein kuuntelemattakin.
 
Jos jotakuta kiinnostaa, niin oma työstötapani noiden suhteen lähtee isoista kokonaisuuksista pienempiin pätkiin ja kohti kultaista keskitietä: tasaan osioiden välisiä eroja niin, että lasken voimakkaimpia ja nostan hiljaisimpia. Sen jälkeen mennään vaikka esim. laulussa yksittäisiin lauseisiin, jopa sanoihin ja lopuksi vasta tarvittaessa yksittäisiin piikkeihin. Tämä kaikki tietty melko maltilla, ellei ole tarkoitus tehdä koko projektista möykytöntä maksamakkaraa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
AcLAc
22.10.2015 00:43:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tarkoitatko nimenomaan välimuistia, vai meneekö termit sekaisin?
 
No joo, keskusmuistia toki tarkoitin. Laskettakoon tämä erhe yövuoroputken piikkiin. -A
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Spedemix
22.10.2015 11:50:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: E: Tutkin vähän netistä ja onhan noita softia tosiaan Pro Toolsista alkaen. Eipä oo tullut koskaan edes mietittyä asiaa, kun projekteissa on aina prossu hyytynyt ennen kovoa.
 
Joo, kaikki kohtalaisen uudet versiot PT:sta lataa audion suoraan muistiin, on kätevä miksatessa (ei-niin kätevä jos huudatat livenä paljon samplekirjastoja).
 
Spede blendaa: https://blend.io/spede
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «