Muusikoiden.net
04.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiutinsimulaatiot ja efektiketju
1
tender.insanity
23.07.2014 12:37:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, tämmöistä rupesin miettimään kun kajarisimujen kanssa tulee nykyään nauhoiteltua, että miksikäs ei laittaisi kaiutin plugaria efektiketjun loppuun?

Tällä hetkellä esimerkiksi Laney IRT Studion ja Boss GT-100:n kanssa menee niin, että Laney IRT on Bossin loopissa. Bossista siis tulee kaikki ennen IRT:tä olevat efektit, kuten wah, phaser, OD jne. IRT:stä oma kaiutinmalli on poissa käytöstä ja tämä sitten menee suoraan äänikorttiin ja DAWiin, jossa ReCabinet hoitaa kaiutinmallinnuksen virkaa.

Miksei siis tekisi niin, että IRT:n jälkeen Bossista tulisi sitten jälkiefektit, eli EQ:t, chorukset, delayt jne? Tämä koko roska menisi sitten sinne DAWiin ja ReCabinetiin.

Kyllähän kaiutinmallinnus sitten syö oman osansa pois soundista, mutta ei kai lopputulos ole sen kummempi kuin jos oikeasti vahvistimella soittaa niin, että ne delayt ja chorukset on siellä efektilenkissä. Kaikki soundihan sieltä samasta ämyristä tulee ulos kuitenkin.

Mitä mietteitä? Miten itse käytät/käyttäisit?

www.enfarce.com
darkus
23.07.2014 13:28:02 (muokattu 23.07.2014 13:29:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse näkisin tuossa ongelmana juuri tuon kaappisimulaation. Tai ei nyt varsinaisesti ongelmana mutta itse lisään mielummin efektin aux lähtöön softan puolella. Ovatpa mielestäni usein parempia kuin poljettavat purkit.

Ymmärrän kyllä pointin miksi joku haluaisi studiossakin käyttää vahvistimen efektilenkissä delaytä yms.... onhan siinä hieman eri fiilinki soittaa, mutta eipä se yksi delay äänityksen aikana siellä softassa mitään paina.

Noilla efektienkäyttäjillä on kyllä yleensä huono tapa laittaa sitä efektiä liikaa mitä voi olla vaikea huomata hetkessä, joten jos sulla ei ole kuivaa signaalia suorituksesta taskussa niin kusessa olet. Mun mielestä. Mutta mä nyt oon tämmönen erilainen muutenkin....

EDIT: Oisinhan mä voinu vastata sun kysymykseenkin. Käytä, jos se sun mielestä kuulostaa paremmalta.

Attack Attack, We are back again baby!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti