Muusikoiden.net
08.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper projektien äänipiippaukset
1
_terve
15.07.2014 00:30:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viimeisen vähän yli kuukauden aikana on alkanut outo, ärsyttävä ongelma Reaperin äänitysprojektien kuuntelussa. Kun toistaa jonkun projektin niin aina jossain kohtaa jonkin soittimen raidassa voi kuulla selvän kovaäänisen virhepiippauksen ja se piippaus on itse raidassa, sitten niitä joutuu sieltä leikkailemaan ja editoimaan pois, missä voi olla vika? Äänikorttina toimii Zoom r16 mutta ongelma on ollut myös kun on nauhoittanut ja kuunnellut TonePort Ux2 läpi.

_terve
15.07.2014 00:33:16

Edit: Piippaus ei tule ikinä äänittäessä, vaan on ilmestynyt raitaan kuunteluvaiheessa.

Antti1
15.07.2014 10:08:34

Tulee mieleen, että onko sulla ostettu lisenssi ja olisiko tää joku kokeiluajan jälkeen aktivoituva ominaisuus?

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Mikael
15.07.2014 13:35:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tulee mieleen, että onko sulla ostettu lisenssi ja olisiko tää joku kokeiluajan jälkeen aktivoituva ominaisuus?

Sama tuli mieleen. Myös joidenkin softainstrumenttien ja plugareiden kanssa voi olla sama juttu.

Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
kiiski
15.07.2014 21:20:10

Ei kai mikään softa/plugari kirjoita raitaan mitään piippauksia? Aloitusviestissähän luki, että ne lähtee editoimalla pois.

_terve
15.07.2014 23:40:08

Joo, editoimalla lähtee pois.

Jaava
17.07.2014 10:39:15

Väittäisin, ettei reaper kirjoita ääniraitaan mitään muutoksia (ellet erikseen käske renderöidä). Eli jos raidassa on joku virhepiippaus, se on alkuperäisessä datassa myös. Sun äänityslaitteessa on jotain häikkää.

"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
Generalissimo
17.07.2014 13:45:55

Auttasko jos asentas Riipperin uudestaan, samoin interfacen ajurit?

Kalmo
21.07.2014 10:33:49 (muokattu 21.07.2014 10:36:19)

kiiski: Ei kai mikään softa/plugari kirjoita raitaan mitään piippauksia? Aloitusviestissähän luki, että ne lähtee editoimalla pois.

En ihan ymmärrä tuota kysyjän selitystä. Jos vaikkapa rekisteröimätön plugari tuottaa piippauksen audioraitaan, niin tietysti sen piippauksen voi leikata pois (jolloin myös muu audio häviää) tai sitä voi EQ:lla yrittää hiljentää.

Millainen on piippaus, jonka voi editoida pois tärvelemättä raidan muuta audiota??

Ai niin, olen kyllä kuullut tapauksista, joissa Windowsin omat piippaukset tallentuvat raidalle, jos emon äänikorttia käytettäessä on "What U hear" tai "Stereo mix" (kortista riippuen) asetus päällä.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
kiiski
23.07.2014 15:21:24

Kalmo: En ihan ymmärrä tuota kysyjän selitystä. Jos vaikkapa rekisteröimätön plugari tuottaa piippauksen audioraitaan, niin tietysti sen piippauksen voi leikata pois (jolloin myös muu audio häviää) tai sitä voi EQ:lla yrittää hiljentää.

Joo, no mä meinasin lähinnä sitä että eihän missään softassa insertissä oleva plugari pääse kirjoittamaan itse audioon (eli raitaan eli tiedostoon) mitään.

Mikael
23.07.2014 22:55:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiiski: Joo, no mä meinasin lähinnä sitä että eihän missään softassa insertissä oleva plugari pääse kirjoittamaan itse audioon (eli raitaan eli tiedostoon) mitään.

Ellei sit äänitä tehoja säästelläkseen audioksi jonkun softasoittimen osuuksia vaikkapa sit piippailevan plugarin läpi. Ainakin ProToollssa tämä onnistuisi koska instrumenttiraidalle voi hyvinkin laittaa softainstrumentin perään plugareita. Marginaalitapaus tietty mut kaikenlaista on nähty :D

Fuzz is Clean! https://soundcloud.com/skipzoneband
Kalmo
24.07.2014 09:34:16

kiiski: Joo, no mä meinasin lähinnä sitä että eihän missään softassa insertissä oleva plugari pääse kirjoittamaan itse audioon (eli raitaan eli tiedostoon) mitään.

Paitsi exporttausvaiheessa tai "printatessa" efektiä raidalle. Muutenhan rekisteröimättömiä VST:tä voisi käyttää ihan normaalisti.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti