Muusikoiden.net
04.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiuttimien "naksuminen"
1
griip
09.07.2014 09:33:57
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,

En löytänyt tälle aiheelle parempaakaan aluetta joten laitoin tänne. Saa siirtää mikäli alue on väärä. Ongelma on seuraavanlainen: vanhahkot (vm 2004) Tannoyn Reveal-aktiiviskobet ovat alkaneet, paremman termin puutteessa, "naksumaan" joko silloin kun soitan/teen musiikkia tai kun äänisignaalia ei tule. Tätä tapahtuu n. 2x tunnissa, joskus useammin, joskus harvemmin, kuitenkin väh. muutaman kerran päivässä. Välillä "poksahdukset" ovat todella voimakkaita volyymiltaan ja kuulostavat sellaiselta, mitä ei ehkä todellakaan pitäisi tapahtua..

Olen tsekannut kaapelit ja liitännät, kaikki näyttäisi olevan kunnossa eikä mitään häiriöääntä tule niiden kytkentöjä tutkaillessa ja varmistaessa. Onko tässä skobet menossa paskaksi vai pitäisikö vaan ostaa suosiolla uudet piuhat? Menevät siis kuulokeliitäntään läppärissä, kummallekin kaiuttimelle on oma jackinsa joka liittyy tuohon miniplugiin, joka siis menee kuulokeliitäntään.. sama setuppi on toiminut kymmenisen vuotta ongelmitta, mit vit? Kiitän jo etukäteen vastauksista.

life's a bummer when you're a hummer
thekimble
09.07.2014 11:00:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ainakin studion subbari "tömähtää" kun jääkaappi sammuu eli sen termostaatti katkaisee virtapiirin ja subbari on samoissa sähköissä. Sulla naksujen aikavälikin voisi sopia. Vanhat sähköpatterit piimetalli termarilla tekee samaa.

Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
griip
09.07.2014 12:09:08

Hmm, mulla on ollut kämpässä sulakkeiden kanssa ongelmia pariin otteeseen, ja vissiin nää skobet ottaa jääkaapin kanssa samasta lähteestä virrat... Onkohan asialle mitään tehtävissä? Uus jääkaappi? Uus kämppä? :P

thekimble
09.07.2014 12:44:35

griip: Hmm, mulla on ollut kämpässä sulakkeiden kanssa ongelmia pariin otteeseen, ja vissiin nää skobet ottaa jääkaapin kanssa samasta lähteestä virrat... Onkohan asialle mitään tehtävissä? Uus jääkaappi? Uus kämppä? :P

Jos kämpässä on 3-vaihe sähköt niin ottaa kajarien syötön eri vaiheesta kun jääkaapin.

griip
09.07.2014 13:02:45

Ok.. Miten tämä tapahtuu käytännössä? Mulla on sulakekaapissa 5 eri sulaketta, ilmeisesti toi "valaistus" (10A) reguloi myös jääkaappia.. Välillä kun sammutan valot olohuoneesta (missä skobet ja tietsikka siis sijaitsevat) ja/tai keittiöstä skobet poksuu. Mainittakoon, että tästä kyseisestä kämpästä on jääkaappi lähtenyt kertaalleen vaihtoon koska se pisti jonkun noista sulakkeista pesineen paskaksi... Disclaimer: en tajua sähköhommista yhtään mitään :p

thekimble
09.07.2014 13:21:25

griip: Ok.. Miten tämä tapahtuu käytännössä? Mulla on sulakekaapissa 5 eri sulaketta, ilmeisesti toi "valaistus" (10A) reguloi myös jääkaappia.. Välillä kun sammutan valot olohuoneesta (missä skobet ja tietsikka siis sijaitsevat) ja/tai keittiöstä skobet poksuu. Mainittakoon, että tästä kyseisestä kämpästä on jääkaappi lähtenyt kertaalleen vaihtoon koska se pisti jonkun noista sulakkeista pesineen paskaksi... Disclaimer: en tajua sähköhommista yhtään mitään :p

Onko lopuissa 4:ssä sulakkeessa jokin merkintä mihin käyttöön ovat, niin pääsis jäljille onko sulla 3-Vaihetta kämpässä. esim jos liedelle on 3 sulaketta niin silloin varmaan on.

Kalmo
09.07.2014 22:36:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei sinun tarvitsekaan tajuta kovin paljon sähköhommista, koska niiden itse tekeminen on pååosin laitonta. Kannattaisi hommata ammatilainen apuun. Tietysti se maksaa, valitettavasti. Talon sähkoistä johtuvalta tuo minustakin vaikuttaa.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti