Muusikoiden.net
10.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaiuttimet musiikin kuunteluun n.300e
1
FateWhispered
17.05.2014 17:44:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mitkä olisi hyvät kaiuttimet hintaluokassa n. 300e nimenomaan musiikin kuunteluun tietokoneella yms. multimedialaitteella? Ei siis äänittämiseen tai miksaamiseen, en tiedä että tuliko ihan oikealle alueelle, ajattelin että täällä tiedettäisin näistä paremmin kuin muilla alueilla.

Kiitos jo etukäteen

Groovi
17.05.2014 18:21:34

Itse ostin pari vuotta sitten lp-soittimen kaveriksi ja radion kuuntelua varten Dali Zensor:it. Oikein olen ollut tyytyväinen ja hinta on juurikin budjettisi mukainen.

Oikea asenne korvaa väärät välineet.
washburn
17.05.2014 19:20:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lienee kuitenkin hakusessa aktiivikaiuttimet, vai?

Live long and Prosper
oksatboys
17.05.2014 21:01:12

washburn: Lienee kuitenkin hakusessa aktiivikaiuttimet, vai?

Näitä nyt on vaikka mitä mutta jos haluaa pienet ja nätit, niin Gentsun 6010:t saa toho hintaan. Just oli torilla pari 270e ja omistani maksoin pari vuotta sitten 300e. Torilta siis nekin ostin. Jytkyä ei tietty irtoo ja toisto on kaunistelematon.

Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt.
FateWhispered
17.05.2014 21:03:37

Aktiivit tai 2.1 tietokonekajarisetti. Nyt vasta huomasin että olihan tuossa tuo tietokonepalstakin..

hape
17.05.2014 23:51:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FateWhispered: Eli mitkä olisi hyvät kaiuttimet hintaluokassa n. 300e nimenomaan musiikin kuunteluun tietokoneella yms. multimedialaitteella? Ei siis äänittämiseen tai miksaamiseen

Sopinee molempiin: http://www.thomann.de/fi/tannoy_reveal_502.htm

http://www.thespyro.com
Suksiboksi
10.01.2015 23:33:54

Hei! Ajattelin ostaa Genelecin kaiuttimet kotikuuntelua ja amatöörimusiikintekoa varten. Olen miettinyt noita 6010A, mutta eri malleja on niin paljon. Kaiuttimet sijaitsisivat tietokoneeni sivuilla huoneessa, mikä on noin 12 neliömetriä. Mitkä Genelecit sopisivat parhaiten minulle? Tulikohan muuten tämä viesti nyt oikeaan paikkaan, olen vasta rekisteröitynyt...

Antti1
10.01.2015 23:37:51

Pitääkö ne saada tohon 300€ budjettiin, vai kysytkö muuten vaan tässä ketjussa? Jokatapauksessa mun vastaukseni on, että ilman subia Geneleciltä ei kannata ostaa 8020 pienempää kaiutinmallia. Se on sit eri asia, että haluaako ostaa 8xxx, M, G vai jotain muuta sarjaa. Riippuu budjetista, tarpeista ja mieltymyksistä.

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Danko
10.01.2015 23:41:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jokatapauksessa mun vastaukseni on, että ilman subia Geneleciltä ei kannata ostaa 8020 pienempää kaiutinmallia.

se mitä 8k-gensuja oon kuunnellut, en kyl noita mainittujakaan ilman subia ottais. 8040 siinä rajoilla, 8050 varmasti.

"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
hallu
10.01.2015 23:48:34

FateWhispered: Eli mitkä olisi hyvät kaiuttimet hintaluokassa n. 300e nimenomaan musiikin kuunteluun tietokoneella yms. multimedialaitteella? Ei siis äänittämiseen tai miksaamiseen, en tiedä että tuliko ihan oikealle alueelle, ajattelin että täällä tiedettäisin näistä paremmin kuin muilla alueilla.

Kiitos jo etukäteen

Kerran kuuntelin jossain Expertilla AudioPro One kajareita, jotka on varmaan oikein suunniteltu tuohon sun kaavailemaan käyttöön eli musan kuunteluun. Ne on uutenakin aika huokeat ja minusta ne oli oikein miellyttävän kuuloiset ja erittäin pienikokoiset ja soundasivat kokoaan isommilta eli yllättävän botnekasta toistoa.

Genelecit voi olla aika armottomat ihan musankuunteluhommissa ja omassa koekuuntelussani en niitä ottaisi musan diggailuun, mutta tarkkailukaiuttimina varmaan ihan parasta a-luokkaa. Sitä paitsi ne on kalliit ja käytännössä eivät oikein mahdu tuohon sun budjettiin.

Mielestäni Yamaha HS5 olisi hintansa puolesta juuri sopiva ja niissä on miellyttävä toisto niinkä mun makuun ja kyllä ne varmaan vaatimattomammalle kelpaa äänittämiseen ja miksailuunkin (ainakin itselleni).

Olisipa jo kevät
iQD
26.03.2015 21:35:45

Heitämpä ilmoille iänikuiset Behringerin Truth -monarit :) jos joku tätä vielä lukee. Neljättä vuotta B2030A:t normi käytössä eli miksaus ja musan kuuntelu. Eri tyytyväinen olen, vaikka paremmastakin tiedän. Hintaa oli 255e t-kaupassa, B2031A -malli oli 339e.

AP lienee päätöksensä ehtinyt tehdä. Ajattelin kuitenkin nostaa ketjua, sillä kiinnostaisi nimenomaan saman hintaluokan kilpailevat monarit tutkimusmielessä. Behkuja vastaan kritiikkiä kuuntelisin myös mielelläni, pitkin hampain tietysti :)

Onhan noita JBL, KRK, Samsonkin? Tai vaikka tuo Tannoy. Onko käyttistä, kysyn vaan. Behkut jytää ainakin berkeleesti eli sopivasti. Sijoittelun tai oman sijaintisi merkitys on näissä mielestäni kyllä todella iso.

L.Ruoska
27.03.2015 21:18:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

300€ luokassa tiedän ainakin Behkut ja KRK:t kivoiksi :)

Ei se riisi pure jolle kastiketta kaadat.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti