Muusikoiden.net
06.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nuendo Liven downmix
1
Fatbatman
01.05.2014 23:40:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.

Onkohan kukaan tutustunut tähän softaan niin hyvin että osaisi neuvoa miestä mäessä? Mulla on CL1:sen jatkona nuendo live, joka tallentaa raidat livevedosta moitteettomasti ja uskomattoman vähällä vaivalla.

Nuendo on mulle kuitenkin melko uusi tuttavuus enkä saa ratkaistuksi näytteenottotaajuusongelmaa, joka esiintyy downmiksauksessa. Eli jos ja vaikka olen valinnut 48Khz/24bit tason, downmixin jälkeen tuotos on aina 44.1/24b. Ohjelma ei kysy missään vaiheessa mitään konvertio judanssia vaan ainoastaan haluanko downmixin Wavina vai MP3:na.

hape
02.05.2014 23:34:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fatbatman: Ohjelma ei kysy missään vaiheessa mitään konvertio judanssia vaan ainoastaan haluanko downmixin Wavina vai MP3:na.

Itse käytän Cubasea, mutta uskoisin niiden toimivan tämän osalta ihan samalla tavalla, pohjimmiltaanhan ne on sama softa. Siis jos valitset File -> Export -> Audio Mixdown, niin etkö saa tämmöstä valintaikkunaa?

https://www.steinberg.net/uploads/R … cC_MP3SurroundExport_eng_01.png.png

Kaiken järjen mukaan tommonen pitäs tulla. En sit tiedä tuosta Nuendon Live-versiosta, onko se jotenkin rajoittunut vai vaan erilainen.

http://www.thespyro.com
Pauli Lappalainen
03.05.2014 08:38:43

hape: Itse käytän Cubasea, mutta uskoisin niiden toimivan tämän osalta ihan samalla tavalla, pohjimmiltaanhan ne on sama softa. Siis jos valitset File -> Export -> Audio Mixdown, niin etkö saa tämmöstä valintaikkunaa?

https://www.steinberg.net/uploads/R … cC_MP3SurroundExport_eng_01.png.png

Kaiken järjen mukaan tommonen pitäs tulla. En sit tiedä tuosta Nuendon Live-versiosta, onko se jotenkin rajoittunut vai vaan erilainen.

Tavallisessa Nuendossa pukkaa samanlaisen ikkunan, livestä ei ole tietoa.

Fatbatman
04.05.2014 01:14:13

Valitettavasti ei. Pikkuinen pop-up aukeaa jossa valintana on tosiaan joko MP3 tai Wav. Settings valikosta löytyy samallainen ikkuna, josta siis voin kyllä valita äänitettävän tason. Jos suoraan exporttaan AAF-fileenä raitakerrallaan esim. toiseen DAWiin niin silloin taso pysyy ennallaan.

Tämä on minusta hieman outoa, kun missään ohjeistuksessa ei mainita mitään pakkokonvertointi ominaisuutta.

Kiitos kuitenkin vaivan näöstä!

PwrChordAccent
08.05.2014 12:12:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse lähtisin miettimään miksi alunperin äänitetään 48khz näytteenottotaajuudella? Teettekö SuperAudioCd:n vai tuleeko lopputuote musavideokäyttöön?

Kyllä siitä saa...
Fatbatman
08.05.2014 22:17:22

Tämä tulee TV-käyttöön ja valitettavasti koko ketju kulkee 48khz-vireessä. Laadullisesti uskon että 44.1 riittää hyvin.

anapena
09.05.2014 13:42:34

Nykyiset kuvaedittisoftat muuntavat miksauksen sample raten käden käänteessä oikeaksi, mutta onhan se kieltämättä vähän urpoa muuttaa sitä välillä...

Istu ja pala!
Fatbatman
09.05.2014 16:06:55

Jeps. Ja tietysti joku toinen sekvensserikin pystyy konvertoimaan tiedoston, mutta tavallaan omituista ylimääräistä pomputtelua. Nuendo Liven tiedosto avautuu hyvin ainakin nuendo 6:ssa, josta sen voi sitten bounssata oikeassa muodossa eteenpäin. Kuulemma myös uusimmissa cubase softissa.

Maahantuoja selvittelee nyt tätä ongelmaa valmistajan kanssa ja kirjoittelen kun saan tietoa heiltä, että joku muu viisastuu aiheesta myös, jos kohdalle osuu.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti