Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras dynaaminen laulumikki?
1 2 3
Pauli Lappalainen
26.03.2014 13:28:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cozmo: Vähän offtopicia mutta Beyer M201 toimii overheadina ihan älyttömän hyvin.
 
Yleismikkinä M201 pesee esim. SM57:n mennen tullen.
Erittäin aliarvostettu puikula, mielestäni.
 
washburn
26.03.2014 15:02:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Yleismikkinä M201 pesee esim. SM57:n mennen tullen.
Erittäin aliarvostettu puikula, mielestäni.

 
Vahvaa komppia.
 
Live long and Prosper
PurpleCandle
29.03.2014 21:03:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=_rzzoFCm8qk
 
Breathing Black Metal since 1997
Mikael
29.03.2014 21:20:44 (muokattu 29.03.2014 21:22:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Yleismikkinä M201 pesee esim. SM57:n mennen tullen.
Erittäin aliarvostettu puikula, mielestäni.

 
Myös M88TG on erittäin kova kapula. Mun suosikki dynaaminen tällä hetkellä bassarille ja perkussioille, mutta toimii myös laululle.
 
Fuzz is Clean!
Pauli Lappalainen
29.03.2014 22:03:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Myös M88TG on erittäin kova kapula. Mun suosikki dynaaminen tällä hetkellä bassarille ja perkussioille, mutta toimii myös laululle.
 
Jos on vähääkään kovemmin polkeva rumpali, niin muista laittaa 88:iin tuulisuoja.
Tehtaan ohje.
 
Laulussa toimii kun pitää varansa etäisyyden kanssa.
 
miffe
29.03.2014 22:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Jos on vähääkään kovemmin polkeva rumpali, niin muista laittaa 88:iin tuulisuoja.
Tehtaan ohje.

 
Mutkun se hyvä soundi bassarissa johtuu just siitä, kun se mikki huutaa armoa, kalvo pohjaa ja ulostulo yliohjaa/säröytyy. Ei kato tartte kompressoriakaan.
 
M201 saa myös täältä äänen. Se on mikki, joka viisseiskan pitäis olla - käy kaikkeen ja kuulostaa aina hyvälle.
 
entinen turkulainen
Pauli Lappalainen
30.03.2014 09:41:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miffe: Mutkun se hyvä soundi bassarissa johtuu just siitä, kun se mikki huutaa armoa, kalvo pohjaa ja ulostulo yliohjaa/säröytyy. Ei kato tartte kompressoriakaan.

 
Ei tartte kun repullisen uusia kapseleita, halvalla pääsee.
 
Mikael
30.03.2014 10:00:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Ei tartte kun repullisen uusia kapseleita, halvalla pääsee.
 
Hoho! Mulla ei oo ollut ongelmia toistaiseksi, mut hyvä muistaa toi kun tulee joku isojalka mestoille.
 
Fuzz is Clean!
Pauli Lappalainen
30.03.2014 11:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Hoho! Mulla ei oo ollut ongelmia toistaiseksi, mut hyvä muistaa toi kun tulee joku isojalka mestoille.
 
Saattaa tuntua hassulta, mutta olen edellisessä elämässä jokusenkymmentä kapselia tuon takia vaihtanut.
 
Mikael
30.03.2014 12:50:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pauli Lappalainen: Saattaa tuntua hassulta, mutta olen edellisessä elämässä jokusenkymmentä kapselia tuon takia vaihtanut.
 
Ok. Kiitos vinkistä siis... pitää ruveta käyttämään.
 
Fuzz is Clean!
dewil
30.03.2014 13:48:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M88TG toimii myös snaressa älyttömän hyvin.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
kiiski
30.03.2014 19:55:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisää M88-hehkutusta: kokeilin sitä aikoinaan lauluun enkä tykännyt yhtään. Myöhemmin hiffasin, että siinä on aivan tajuton proksimiteettiefekti ja laulajan tulee pysytellä n. 5cm etäisyydellä mikistä. Mutta voi jestas mikä soundi siinä mikrofonissa (oikein käytettynä) on!
 
Mikael
30.03.2014 20:54:14 (muokattu 30.03.2014 20:54:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

dewil: M88TG toimii myös snaressa älyttömän hyvin.
 
Jep, mutta pitää olla tarkkanan suuntauksen kanssa. Ottaa nimittäin melko paljon vuotoa takaa päin ja jos haitusu on siinä sektorilla niin vituixmän iskee armotta. Cajonin ja conga-rumpujen kanssa myös erinomainen mikki.
 
Fuzz is Clean!
L.Ruoska
05.04.2014 18:03:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Joo kuten tossa jo aikaisemminkin tuli todettua, niin dynaaminen on jotenkin enempi case sensitive eikä silleen yleispätevää vaihtoehtoa voi helposti sanoa. Mä miksasin taannoin tollasen stoner-tyyppisen levyn jonka laulut oli vedetty Procasterilla ja se toimi just hyvin. Mua taasen snadisti vaivaa se kiinteä hpf jonka vuoksi sitä ei voi oikeen käyttää missään missä tarvitaan botnea.
 
Vihjaisit tästä joskus aikoja sitten ja ostin myöhemmin ex temporena Procasterin jonkun Thomann-tilauksen yhteydessä. Toimii rääkymiseen, karjumiseen yms äänenkäyttöön oikein kivasti eikä tyhjää tiliä. Kiitos suosituksesta näin jälkeenpäin :)
 
Ei mitään tekemistä pop-huokailujen kanssa mutta whatever... :P
 
Osta ESP Horizon, tsekkaa mun Tori-ilmoitukset.
A.J.J.
07.04.2014 03:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on käytössä sennheiserin e935 ja ainakin itse olen siihen ollut enemmänkin kuin tyytyväinen. Oma laulutyyli on sellainen että vähän monenlaista ääntä tulee käytettyä ja senkku kyllä nappaa monipuolisesti oikeat asiat munkin vaihtelevantyylisestä ja -tasoisesta laulusta. Perusluonnehan tuossa mikissä on semmoinen tarkka ja läsnäoleva (mitä itse haen laulusaundilta) joten kuvittelisi sen sopivan myös "hönkäilyyn" mitä se ikinä tarkoittaakaan. Ja tosiaan en oo itse ainakaan saanut sen saundia menemään tukkoon vaikka kuinka läheltä ja matalalta ja miten oon laulanut, lähinnä testailu/leikkimismielessä. Miinuspuolia tuosta ei nyt äkkiseltään keksi, kaikenkaikkiaan mahtikapula kyseessä, kannattaa ehdottomasti tsekata ihan minkälaiselle äänelle hyvänsä, enkä mie liene ainoa joka tätä mieltä on.
 
Miksi tehdä huonoa musiikkia, kun voi tehdä hyvääkin?
OPJ1974
08.04.2014 17:44:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.J.J.: Itselläni on käytössä sennheiserin e935 ja ainakin itse olen siihen ollut enemmänkin kuin tyytyväinen. Oma laulutyyli on sellainen että vähän monenlaista ääntä tulee käytettyä ja senkku kyllä nappaa monipuolisesti oikeat asiat munkin vaihtelevantyylisestä ja -tasoisesta laulusta. Perusluonnehan tuossa mikissä on semmoinen tarkka ja läsnäoleva (mitä itse haen laulusaundilta) joten kuvittelisi sen sopivan myös "hönkäilyyn" mitä se ikinä tarkoittaakaan. Ja tosiaan en oo itse ainakaan saanut sen saundia menemään tukkoon vaikka kuinka läheltä ja matalalta ja miten oon laulanut, lähinnä testailu/leikkimismielessä. Miinuspuolia tuosta ei nyt äkkiseltään keksi, kaikenkaikkiaan mahtikapula kyseessä, kannattaa ehdottomasti tsekata ihan minkälaiselle äänelle hyvänsä, enkä mie liene ainoa joka tätä mieltä on.
 
Joo, et ole - Ääni senkulle täältäkin :)
Khassera
30.04.2014 23:02:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eeveen 767 on saanut ihan järjettömästi suitsutusta foorumeilla.
 
Onko kenelläkään tästä kokemusta?
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
töräytän
04.05.2014 08:43:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie tykkään AKG:n D7 -- n 200 egee ja
sama mikki ilman kytkintä D5 n. 100 egee
 
Toimii sekä rokissa, bluussissa ja tanssi musiikissa
 
jPekka
04.05.2014 15:38:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mä miksasin taannoin tollasen stoner-tyyppisen levyn jonka laulut oli vedetty Procasterilla ja se toimi just hyvin. Mua taasen snadisti vaivaa se kiinteä hpf jonka vuoksi sitä ei voi oikeen käyttää missään missä tarvitaan botnea.
 
Onkohan kukaan kokeillut aukaista tuota ja selvittää, onko hpf niin simppeli että sen saisi kolvattua irti?
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
Mikael
04.05.2014 15:59:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jPekka: Onkohan kukaan kokeillut aukaista tuota ja selvittää, onko hpf niin simppeli että sen saisi kolvattua irti?
 
Ei muuten oo tullut edes mieleen. Pitääpä tutkiskella. Hyvä kela. Tänx.
 
Fuzz is Clean!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «