Muusikoiden.net
04.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikrofoni vedenalaiseen nauhoittamiseen!
1
Stombba
07.03.2014 10:10:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin täältä joskus, mutta en enää löytänyt aihetta.. eli kertokaas minkälaisia mikrofoneja porukka käyttää vedenalaiseen nauhoittamiseen.

Olen nähnyt videoita joissa on "tee-se-itse" pitkä piuha jonka päässä joku möhkäle, mutta kun en tiedä noista mitään niin kysyn täältä. Kiinnostaisi rakentaa jopa itse mutta minkälaista aihiota pitäisi käyttää?

Täällä oli muistaakseni myös joku joka oli tehnyt itse enemmänkin ja jopa kauppasi yhtä settiä.. hatarasti muistelen.

Hjäääälp

Danko
07.03.2014 10:41:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=175327

viissepe teipattuna preservatiiviin -tyyppistä lähestymistapaa olen ollut vierestä todistamassa, mutta tosiaan filttereillä ja kaiuilla lähtisin itse äänikuvaa rakentamaan.

"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Antti1
07.03.2014 10:50:27

Tuollaiset laitteet liikkuvat nimellä hydrofoni, jos kaupallista möykkyä halajaa. Sitä en osaa yhtään sanoa mistä saa ja mihin hintaan, mä oon ollut ainoastaan asentelemassa niitä mereen.

"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Pauli Lappalainen
07.03.2014 11:11:47

Antti1: Tuollaiset laitteet liikkuvat nimellä hydrofoni, jos kaupallista möykkyä halajaa. Sitä en osaa yhtään sanoa mistä saa ja mihin hintaan, mä oon ollut ainoastaan asentelemassa niitä mereen.

Tuossa oli ainoa jonka äkkiseltään löysin:

http://www.yrjolanet.fi/tuotteet.html?id=2/16

anapena
07.03.2014 15:00:18

DPAlla oli joskus sellainen, mutta ei ole enää kaupan hyllyllä.
Kallishan se oli, mutta todennäköisesti pirun hyvä!

Istu ja pala!
Mr. Crowley
08.03.2014 18:02:48

Miljoonasadehan soiti keikan veden alla joskus vuosia sitten. Muistaakseni Salo vitsaili jossakin haastattelussa, että "ollaan varmaan ainoa bändi joka on saanut vähentää kortsut verotuksessa" (tms.). Eli oisko ne kortsuihin tunkenut niitä mikrofoneja.

Tämä on siis ihan oma muistikuva jostakin haastattelusta, mutta tuskinpa olen kuvitellut asiaa.

se parhaiten nauraa jolla vahvin lääkitys
-Q-
08.03.2014 18:19:42

Antti1: Tuollaiset laitteet liikkuvat nimellä hydrofoni, jos kaupallista möykkyä halajaa. Sitä en osaa yhtään sanoa mistä saa ja mihin hintaan, mä oon ollut ainoastaan asentelemassa niitä mereen.

Mä taas vietin kauan sitten muutaman kuukauden kuuntelemalla niitä. Tai ehkä nyt jo voi tunnustaa ilman vaaraa poistumiskiellosta tms. että volat oli aika pienellä suurimman osan ajasta..

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti