Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pienet monitorit
1 2
maxbass
04.03.2014 02:04:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei!
 
Olisi tarkoitus hankkia kotiin mahd hyvät studiomonitorit. Tilaa ei kuitenkaan tällä hetkellä liikaa ole joten ratkaiseva tekijä tällä kertaa on laadun lisäksi koko. Haluaisinn oikeasti laadukkaat kaiuttimet ja kysynkin, onko edes olemassa laadukkaita mutta pienikokoisia monitoreja? Tai onko vaihtoehtoisesti olemassa tietokonekaiuttimia jotka soveltuisivat puoli-ammattimaisiin musahommiin joita itse koneella teen?
 
Antti1
04.03.2014 02:12:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä sulle on pieni, eli kuinka paljon tilaa on tarkalleen käytettävissä? Mihin hintaluokkaan ne pitäisi saada mahtumaan? Tarvitsetko erityisen alas ulottuvaa basson toistoa?
 
Joku Genelec 8020 on mun mielestä pieni monitori, onko se sitä sun mielestä?
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
kiiski
04.03.2014 06:44:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nämä on myös pienikokoiset:
http://www.thomann.de/fi/focal_cms40.htm (huom. kappalehinta)
 
Tarkan koon lisäksi olisi kiva jos saisi selville budjetin.
 
washburn
04.03.2014 09:58:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Neumann KH120a
 
Live long and Prosper
Kalmo
04.03.2014 10:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joopa. Budjetti, sekä määritelmä pienuudelle olisivat aika oleelliset. Genelec tulee ensin mieleen, kuten yllä. "Mahdollisimman hyvät" viittaa tietysti siihen, että hinta ei ole este, mutta maininta tietokonekaiuttimista taas viittaa päinvastaiseen.
 
Monitoreista on aika paljon ketjuja täällä, ja muutakin. Esim.
 
http://muusikoiden.net/artikkelit/1619
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
hape
04.03.2014 10:22:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxbass: Tai onko vaihtoehtoisesti olemassa tietokonekaiuttimia jotka soveltuisivat puoli-ammattimaisiin musahommiin joita itse koneella teen?
 
Hyviä ehdotuksia yllä, mutta jos budjettiluokassa liikutaan, tsekkaisin uudet Tannoyt: http://www.thomann.de/fi/tannoy_reveal_502.htm
 
http://www.thespyro.com
maxbass
05.03.2014 00:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos asiallisista vastauksista. Budjetti ei periaatteessa ole rajoittava tekijä, vaan nimenomaan koko ja laatu, ja mielestäni esimerkiksi genelecin pienimmät, olisko malli ollu nimeltään g one, ovat jo hyvin pienet. Ne tuskin soivat erityisen tukevasti ilman subwooferia...
 
kiiski
05.03.2014 06:35:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxbass: Kiitos asiallisista vastauksista. Budjetti ei periaatteessa ole rajoittava tekijä, vaan nimenomaan koko ja laatu, ja mielestäni esimerkiksi genelecin pienimmät, olisko malli ollu nimeltään g one, ovat jo hyvin pienet. Ne tuskin soivat erityisen tukevasti ilman subwooferia...
 
Eli sanos nyt vielä, että minkä kokoinen kaiutin saa maksimissaan olla ja onko kyse pöytätilasta vai mistä? Itse suosittelisin rakentamaan perinteisen kahden kaiuttimen kuuntelun, koska se on helpompi säätää kuntoon.
 
Sellaista yhdistelmää kuin pieni ja tukevasti soiminen ei ole olemassakaan (tulen mielelläni todistetuksi vääräksi tässä asiassa) joten nyt pitää miettiä kumman haluaa.
 
Pauli Lappalainen
05.03.2014 08:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jotkut on pieniä verrattuna isompiin...
 
Pientä tai isoa, mutta pilkotaan tuosta sopiva setti:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=841080
 
400€/kottaraispönttö jos setti paloitelllaan.
 
mhelin
06.03.2014 22:16:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hape: Hyviä ehdotuksia yllä, mutta jos budjettiluokassa liikutaan, tsekkaisin uudet Tannoyt: http://www.thomann.de/fi/tannoy_reveal_502.htm
 
Joo ne tai uudet JBL:n LSR305t:
http://www.thomann.de/fi/jbl_lsr_305.htm
 
mhelin
06.03.2014 22:20:31 (muokattu 06.03.2014 22:23:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin ja Aurelian Aniarat vaikka ovatkin normi ei-aktiiviset (tarvitaan erillinen pääte):
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … lia-Aniara-jalustakaiutinpari-musta
 
Kuuntelin noita Verkkokaupassa yksi päivä ja tekivät kyllä vaikutuksen (esim. Pirkkalan Verkkokaupassa on myös Genejä kuunneltavana jos haluaa vertailla). Itse ihmettelin aikani missä subbari oli (ei ollut missään) kun bassotoistoa oli kuitenkin aika paljon verrattuna kaiuttimen kokoon.
 
Mikael
06.03.2014 23:46:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxbass: Kiitos asiallisista vastauksista. Budjetti ei periaatteessa ole rajoittava tekijä, vaan nimenomaan koko ja laatu.
 
Sit mäkin liputan Neumann KH120A:n puolesta.
 
Fuzz is Clean!
maxbass
17.03.2014 00:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista. Paljon hyviä vaihtoehtoja, harmi vaan kun Suomessa tuppaa olemaan yllättävän vähänpuoleisesti monitoreja ylipäätään koekuunneltavina, ihme kyllä.
 
Kalmo
17.03.2014 09:15:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxbass: Kiitoksia vastauksista. Paljon hyviä vaihtoehtoja, harmi vaan kun Suomessa tuppaa olemaan yllättävän vähänpuoleisesti monitoreja ylipäätään koekuunneltavina, ihme kyllä.
 
Ei se ole ihme. Eivät puulaakit viitsi pitää kalliita kuunteluhuonesettejä, ku ihmiset käyvät liikkeessä koekuuntelemassa ja ostavat sitten Thomannilta.
 
Itse olen vähän skeptinen noiden koekuuntelujen suhteen. Jos ei ole todella kouliintunut korva, on hyvin hankala muutamasssa kymmenessä minuutissa luoda selkeä mielipide, etenkin kun huone/akustiikka on vieras. Joku piirre, joka alkuun kuulostaa positiiviselta, osoittautuukin pitemmän ajan kuluessa rasitukseksi, ja päinvastoin. Hi-fi-ämyreiden osto on tavallaan helpompaa, kun voi ostaa ne, mitkä kuulostavat itsestä parhailta, ongelmoimatta toiston rehellisyyden kanssa.
Jos vertailtavia on vaikka puoli tusinaa, menee helposti korva sekaisin.
Koekuuntelun pitäisi kestää päiviä, omilla projekteilla omassa äänitystilassa.
 
Vaan kun kotona/studiossa tapahtuvaan koekuunteluun ei mahdollisuutta useimmiten ole, niin onhan edes jonkinlainen koekuuntelu parempi, kuin ei mitään.
 
Jos ostaa asiallisen hintaluokan tuotteen tunnetulta valmistajalta, jonka tuotteista puhutaan tällaisilla foorumeilla jotakuinkin positiivisesti, ei mene ihan metsään. Sitten on vain totutettava korva kyseiseen tuotteeseen.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Pauli Lappalainen
17.03.2014 09:38:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxbass: Kiitoksia vastauksista. Paljon hyviä vaihtoehtoja, harmi vaan kun Suomessa tuppaa olemaan yllättävän vähänpuoleisesti monitoreja ylipäätään koekuunneltavina, ihme kyllä.
 
Minulta saat nuo JBL:t koekuunteluun jos haet tai maksat rahdit.
 
(piilomainontaa/tuotesijoittelua)
 
maxbass
22.03.2014 23:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Ei se ole ihme. Eivät puulaakit viitsi pitää kalliita kuunteluhuonesettejä, ku ihmiset käyvät liikkeessä koekuuntelemassa ja ostavat sitten Thomannilta.
 
Itse olen vähän skeptinen noiden koekuuntelujen suhteen. Jos ei ole todella kouliintunut korva, on hyvin hankala muutamasssa kymmenessä minuutissa luoda selkeä mielipide, etenkin kun huone/akustiikka on vieras. Joku piirre, joka alkuun kuulostaa positiiviselta, osoittautuukin pitemmän ajan kuluessa rasitukseksi, ja päinvastoin. Hi-fi-ämyreiden osto on tavallaan helpompaa, kun voi ostaa ne, mitkä kuulostavat itsestä parhailta, ongelmoimatta toiston rehellisyyden kanssa.
Jos vertailtavia on vaikka puoli tusinaa, menee helposti korva sekaisin.
Koekuuntelun pitäisi kestää päiviä, omilla projekteilla omassa äänitystilassa.
 
Vaan kun kotona/studiossa tapahtuvaan koekuunteluun ei mahdollisuutta useimmiten ole, niin onhan edes jonkinlainen koekuuntelu parempi, kuin ei mitään.
 
Jos ostaa asiallisen hintaluokan tuotteen tunnetulta valmistajalta, jonka tuotteista puhutaan tällaisilla foorumeilla jotakuinkin positiivisesti, ei mene ihan metsään. Sitten on vain totutettava korva kyseiseen tuotteeseen.

 
Tottahan toikin on. Lähinnä olen itse tehnytkin niin että olen käynyt kuuntelemassa ihan paria mallia per päivä. Ei siitä mitään tule jos yrittää kokonaiskuvan hetkessä saada, tietenkään.
 
Ja joo, täällä suositellut tavarat todennäköisesti ovat hyviä, kuitenkin kun on joitain monitorejakin kuullut itsekin jonkin verran, ei haluaisi ostaa kuulematta, edes vähää. Esim, genelecillä on tässä suhteessa pieni "etulyöntiasema" koska parin erilaisten genujen läpi on tullut muutama biisiä miksattua, vieraassa ympäristössä tosin. Siinä tilassa ja niillä laitteilla tykkäsin kuitenkin soundista paljon. Lähinnä ajattelin täältä kysyä, mitä muita vaihtoehtoja suositellaan.
 
karhuntassu
23.03.2014 13:37:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maxbass: Tottahan toikin on. Lähinnä olen itse tehnytkin niin että olen käynyt kuuntelemassa ihan paria mallia per päivä. Ei siitä mitään tule jos yrittää kokonaiskuvan hetkessä saada, tietenkään.
 
Ja joo, täällä suositellut tavarat todennäköisesti ovat hyviä, kuitenkin kun on joitain monitorejakin kuullut itsekin jonkin verran, ei haluaisi ostaa kuulematta, edes vähää. Esim, genelecillä on tässä suhteessa pieni "etulyöntiasema" koska parin erilaisten genujen läpi on tullut muutama biisiä miksattua, vieraassa ympäristössä tosin. Siinä tilassa ja niillä laitteilla tykkäsin kuitenkin soundista paljon. Lähinnä ajattelin täältä kysyä, mitä muita vaihtoehtoja suositellaan.

 
Tuuppas turkuun testaamaan mun JBsystemsin pöntöt.
 
Eivät häviä sokkotestissä pätkääkään vastaavankokoisille geneleceille.
 
http://www.avtech.fi/product_details.php?p=649
 
Noi mun olis myytävänäkin, vuosi olis takuutakin vielä. Ihan helvetin hyvät.
 
Vessajono
30.10.2016 21:43:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan päässyt ihmettelemään IK Multimedian iLoud microja? Näyttäis äkkiseltään siltä ettei koko internetissä ole kukaan keksinyt niistä mitään pahaa sanottavaa.
 
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
htm
31.10.2016 10:25:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta setistä voi suositella Genelec 8020. Edellä mainittu Neumann KH120 on erinomainen myös. Kannattaa kurkkata myös EVE audio sc204 ja 207.
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
Pop Corn
31.10.2016 20:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Onko kukaan päässyt ihmettelemään IK Multimedian iLoud microja? Näyttäis äkkiseltään siltä ettei koko internetissä ole kukaan keksinyt niistä mitään pahaa sanottavaa.
 
Aika suolanen hinta (299) RCA + miniplugi liitännäisille pikku multimediakaiuttimille.
 
Boom Chicka Pop.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «