Muusikoiden.net
05.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänikortti rätisee, missä vika?
1
Jonarhi
26.02.2014 18:16:39 (muokattu 26.02.2014 19:10:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Äänittäessäni tai äänitystä kuunnellessani kuulokkeista kuuluu välillä voimakas rätinä. Yllättäen ilmestyvä rätinä on jo aiheuttanut tinnitystä, joten kaipaan apua.

Äänikorttini on M-audio M-track ja käytän Reaper-ohjelmaa. Olen ohjannut signaalin suoraan reaperista M-trackiin ASIO -audio systemin kautta. Äänitän 16-bittisenä. Näytteenottotaajuus on sekä Reaperissa että äänikortissa sama 44100.

Olen huomannut, että rätinä ilmaantuu jos lisään kompuraa, EQta tai muita plugareita.

Kiitos jo etukäteen.

Kalmo
26.02.2014 21:10:59

Ilmeisesti koneesi ei jaksa prosessoida efektejä kyllin nopeasti nykyisellä latenssiasetuksellasi. Kokeile kasvattaa latenssia/buffereita, ja seuraa, kuinka suurella/pienellä viiveellä homma onnistuu.

Onhan sinulla äänikorttisi omat ASIO-ajurit käytössä, ei ASIO4ALL?

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Jakezu1
06.12.2015 06:52:35

Ostin Akai EIE Pro äänikortin ja siitä tulee jatkuvasti rätinää kuulokkeisiin. Rätinän saa loppumaan hetkeksi kun FL studion outputista vaihtaa sen (none) mutta rätinä silti palaa kuulokkeisiin. Missä voisi olla vika? Olen ladannut Akain sivulta Akai EIE Pro ajurit.

smoltron
06.12.2015 19:21:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten se Speedstep/CPU throttling biosista pois päältä.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti