Muusikoiden.net
06.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Profire 2626 mykistyy
1
polytoximaniac
05.02.2014 23:12:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heps!

Olis rumpuäänityssessiot menossa ja pistin merkille, että toinen mun Profireistä alkaa temppuilemaan. Tai itseasiassa paikoin molemmat..

Skenaariot lyhykäisyydessään seuraavia:

A ) Alkuun noista kahdesta temppuili slavena oleva, täysin uusi Profire. Se mykistyi vain aina hetkeksi, tyyliin vajaaksi sekunniksi, ja jatkoi sitten toimintaansa normaalisti. Suhteellisen v-mäinen homma äänitettäessä.

B ) Myös masterina oleva vanha Profire alkoi tehdä samantyylistä oireilua. Yhdessä välissä siitä tippui vaan muutama kanava pois hetkeksi. Välillä jopa pitkäksi aikaa. Tapahtui myös totaalinen tilttaaminen eli kaikki valot pamahti päälle eikä kortti ottanut signaalia sisään, eikä myöskään pihalle tullut mitään. Uudelleen käynnistyksen jälkeen pelitti taas normaalisti.

Kortit on synkattu wordclockin kautta ja ADATilla tulee slavelta kamat sisään masteriin. Olen myös koittanut käyttää kortteja toisin päin eli uudempi masterina jne. Synkkaakin kokeilin ottaa ADATin kautta tarkistaakseni olisko jokin synkkaonkelma WC:n kanssa. Samat onkelmat oli silti.

Kaikki nämä ongelmat ilmenivät vasta näissä sessioissa. Yhden liveäänityksen tein samoilla kamoilla ilmaan mitään onkelmia.

Voisiko mitään perää olla jossain sähköihin liittyvässä?? Meidän treenikämpän sähköt tuskin ihan ihan vimpan päälle on..

Hyvin kryptistä touhua!

Pulisongs = best
anapena
06.02.2014 11:23:43

Mulla oli joskus keskenään riitelevät Motu 828 ja Western Digital-levy. Levy piti kytkeä firewiren sijaan usb-väylään, että konflikti raukesi.

Istu ja pala!
polytoximaniac
06.02.2014 13:46:51

polytoximaniac:
Voisiko mitään perää olla jossain sähköihin liittyvässä?? Meidän treenikämpän sähköt tuskin ihan ihan vimpan päälle on..

Hyvin kryptistä touhua!

Lainaanpa viisaampana itteeni: samois tilois on aikasemminki käytetty vastaavia vermeitä ilman onkelmia. Vaikka noi sähköt ei varmasti vimpan päälle ookkaa, nii eipä samas mestas ennen ollu robleemia.

Ja samaan päivitystä: kävin aamusta jatkamas sessioita ja tällä kertaa ilman onkelmia. Kryptisyys sen kuin syvenee.. :D

Pulisongs = best
anapena
06.02.2014 14:25:31

Kokeile vaihtaa firewirepiuhoja.
Mulla hajos KRK Ergosta vissiin firewire-puolelta jokin komponentti, kun rupesi pieremään. Onneksi vehje futaa kuitenkin spdifin kautta, eteen vain pöytälaatikosta varapurkki.
Tai sitten hommaat tarpeeksi ison UPSin ainakin koneelle ja Profireille.

Istu ja pala!
polytoximaniac
06.02.2014 21:48:31

anapena: Kokeile vaihtaa firewirepiuhoja.
Mulla hajos KRK Ergosta vissiin firewire-puolelta jokin komponentti, kun rupesi pieremään. Onneksi vehje futaa kuitenkin spdifin kautta, eteen vain pöytälaatikosta varapurkki.
Tai sitten hommaat tarpeeksi ison UPSin ainakin koneelle ja Profireille.

Mietin, et mitenkäs toi firewire-homma slaveen vois mukamas vaikuttaa? Sekin kun erikseen oikkuili.

Pulisongs = best
kiiski
08.02.2014 09:07:31

Itseasiassa meillä oli samanlaista ongelmaa 2626:n kanssa ja ongelma liittyi nimenomaan firewire-väylässä kiinni olleeseen kiintolevyyn. Meidän käytössä oli Pro Tools ja se kaatui aina valittaen, ettei saanut yhteyttä laitteeseen.

polytoximaniac
09.02.2014 12:37:38

kiiski: Itseasiassa meillä oli samanlaista ongelmaa 2626:n kanssa ja ongelma liittyi nimenomaan firewire-väylässä kiinni olleeseen kiintolevyyn. Meidän käytössä oli Pro Tools ja se kaatui aina valittaen, ettei saanut yhteyttä laitteeseen.

Hmm.. Mulla menee suoraan iMacin kiintolevylle matskut. Pelkästään 2626:set firewiressä.

Pro Tools kans käytössä eikä se ole kertaakaan tuon ongelman yhteydes mitään valittanut saati kaatunut. Tuota mykistymistä ei toisaalta kyllä ole nyt kahtena edellisenä äänityspäivänä tullut vastaan kertaakaan..

Pulisongs = best
Ze Kink
09.02.2014 14:09:34

Mulla on tullut tuolla jotain räpsyjä sähköjen kautta tuohon joskus, ja joskus kun talvisin sähköisenä koski Profireen - kämpässä oli maadoittamattomat rasiat, varmaan vaikuttaa -, niin saattoi käydä juuri noin, että kaikki valot syttyi ja laite mykistyi. Ratkesi kyllä aina boottaamalla.

Ootko päivittänyt uusimmat ajurit molempiin? Musta tuntuu, että viimeksi kun omalla äänittelin, se oli jotenkin vähän stabiilimpi. Olin silloin asentanut juuri uusimmat.

"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
kiiski
09.02.2014 18:25:41

Ze Kink: Mulla on tullut tuolla jotain räpsyjä sähköjen kautta tuohon joskus, ja joskus kun talvisin sähköisenä koski Profireen - kämpässä oli maadoittamattomat rasiat, varmaan vaikuttaa -, niin saattoi käydä juuri noin, että kaikki valot syttyi ja laite mykistyi. Ratkesi kyllä aina boottaamalla.

Tätä tekee myös meidän MAudiomme maadoitusten jälkeenkin.

polytoximaniac
09.02.2014 22:34:33

Ze Kink:

Ootko päivittänyt uusimmat ajurit molempiin? Musta tuntuu, että viimeksi kun omalla äänittelin, se oli jotenkin vähän stabiilimpi. Olin silloin asentanut juuri uusimmat.

Eipä oo tullu uusia ajureita laiteltua hetkiin. Vois senki kyllä tehdä joka tapauksessa

Pulisongs = best
Matsoni
10.02.2014 09:26:30

polytoximaniac: Hmm.. Mulla menee suoraan iMacin kiintolevylle matskut. Pelkästään 2626:set firewiressä.

Siis onko sulla molemmat M-audiot firewiressä kiinni? Eihän se standalone purkki kuulu olla firewiressä kiinni lainkaan.

polytoximaniac
10.02.2014 21:23:09

Matsoni: Siis onko sulla molemmat M-audiot firewiressä kiinni? Eihän se standalone purkki kuulu olla firewiressä kiinni lainkaan.

Ei suinkaan. Masteri ainoastaan

Pulisongs = best
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti