Muusikoiden.net
11.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teknomusiikin lauluefektejä
1
Wopsi
04.10.2013 22:26:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huono selittämään, joten turvaudun ensimmäiseen mieleeni tulleeseen biisiin, jossa käytetään kyseistä efektiä. (mm. kohdassa 1:02-1:04).

http://www.youtube.com/watch?v=eYzAjDG1_qY

Kyseessä siis äänenkorkeuden muutos. Teknoihmiset ja studiogurut! Olen äänittämässä kotistudiossani biisiä, joka vaatii kipeästi tuollaista efektiä, mutta en osaa toteuttaa sellaista! Ideoita?!

Kokeilin kitaran whammy-pedal- efektiä, mutta tulos ei tyydyttänyt. Mielellään rautalangasta..

Antti1
04.10.2013 22:30:20

Eti jostain jonkinlainen vinyl stop, tape stop tms. plugari ja vedä se masteriin automaation kanssa. Se hidastaa ääntä, jolloin sävelkorkeus laskee samalla ja sit tulee toi stoppi vielä ihan loppuun tietenkin. Sitä en osaa sanoa pystyisikö tuon tekemään täysin jonkun softan omillakin jutuilla, todennäköisesti ainakin stereoraitaa muokatessa.

Mä en oo todellakaan tuollaisen musan guru, mutta näin mä sen tekisin.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
PurpleCandle
05.10.2013 11:15:10 (muokattu 05.10.2013 11:26:08)

Aika lähelle pääsee ainakin Cubasessa hidastamalla tempoa tempo track ikkunassa musical mode päällä ja sitten piirtää laskevan pitch shift käyrän. Löytyy: Process - Pitch Shift - Envelope.
Tai sitten jollain plugarilla.

E - Tällä muistaakseni onnistuu: http://www.sugar-bytes.de/content/products/Turnado/index.php?lang=en

e2 - Onnistuu näemmä. Vinylizer ja Beat Stopper presetti. On muuten monipuolinen ja varmasti hintaansa vastaava plugari jos konemusiikkia tekee.

For what it freedom?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti