Muusikoiden.net
03.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kotstudion "maisemointi" - miten toimia?
1
sticky fingers
10.08.2013 12:14:45 (muokattu 10.08.2013 12:15:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taustaa:
Muutan uuteen kämppään tässä piakkoin. Kyseessä on normaali kaksio, eli huonejako on mallia makuuhuone + olohuone (+ köökki erikseen, mutta se ei kuulu tähän). Tämän hetkisessä asunnossani teen demotuksia makuuhuoneessa läppärillä ja kaikki vermeet ovat pitkin pöytiä ja ikkunalautaa. Tämä näyttää useimmiten vähän sotkuiselta ja rumaltakin. Koska pöytäkin on mallia paska, ajattelin muuton yhteydessä päivittää toimintaympäristöäni vähäsen.

Nyt on siis etsinnässä sellainen makuuhuoneeseen sijoitettava työpöytä, jossa olisi tarpeeksi syvennyksiä, tasoja ja ovia niin, että välineet saa piiloon silloin kun niitä ei käytä.

Vaatimukset ei ole kovat, koska asennettua pitäisi saada lähinnä vain:
- läppäri
- interface
- midikiippari(4 oktaavinen koskettimisto)
- kuulokkeet
- piuhat + leikit + pikkusälä

Onko tällaista asiaa joku miettinyt niin, että osaisi ehdotuksia tai vinkkejä heitellä?

Hintaluokkaa en nyt ole päättänyt, mutta mielummin edullinen kuin kallis ratkaisu on hakusessa. Satasista puhutaan.

...
Kalmo
10.08.2013 12:46:51

Kierrä kirppareita ja kierrätyskeskuksia ja vastaavia, ja ideoi sen pohjalta, mitä löytyy.
Yksityiskohtaisia ideoita ei oikein voi antaa ilman pohjapiirustusta.

Neljän oktaavin kiippari voisi jopa olla jemmattavissa pöytätason alle liukuhyllyyn, mutta konstruktio olisi varmaan väsättävä itse.

Itse laitoin esim. skannerin pöytälaatikkoon, ja vedin sen piuhat takakautta. Harvemmin käytetty laite on täysin pois silmistä, mutta nopeasti käytettävissä.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
sticky fingers
10.08.2013 12:59:55

Kalmo: Kierrä kirppareita ja kierrätyskeskuksia ja vastaavia, ja ideoi sen pohjalta, mitä löytyy.
Yksityiskohtaisia ideoita ei oikein voi antaa ilman pohjapiirustusta.

Neljän oktaavin kiippari voisi jopa olla jemmattavissa pöytätason alle liukuhyllyyn, mutta konstruktio olisi varmaan väsättävä itse.

Itse laitoin esim. skannerin pöytälaatikkoon, ja vedin sen piuhat takakautta. Harvemmin käytetty laite on täysin pois silmistä, mutta nopeasti käytettävissä.

Joo, jotain tämänsuuntaista olikin mielessä. Tuo liukutaso olisi verraton, mutta ne pöydät, joissa sellaisen olen nähnyt valmiina, on muuten melkoisen rumia useimmiten. Eipä tuo mahdoton olisi itse väsätä, mutta valmis on tietysti aina helpompi, jos sellainen löytyy. Pitää tosiaan toreja ja turkuja lähteä kiertämään.

...
Tympee Huttunen
10.08.2013 13:00:06 (muokattu 10.08.2013 13:06:28)

Mulla oli samansuuntainen juttu aikoinaan menossa. Haussa oli pitkään tämän mallin pöytä:

http://wanhawiljami.files.wordpress.com/2010/09/img_1660.jpg

Todella hienoa työtä, ja suuren osan sälästä saisi hetkessä piiloon. Noissa on kyllä ihan oma juttunsa salaisine lokeroineen yms. Hyvällä säkällä löytää satasilla. Aina ei kannata hintalappua ihan suoraan tuijottaa, ainakin tällä seudulla siitä saa aika hyvin tingattua. Lastulevystä kannattaa pysyä erossa, vaikka niitä halvalla saakin. Kerralla ostaa tuollaisen pöydän, niin se seuraa mukana loppuelämän.

johanssen
11.08.2013 16:52:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata myös mestat, jotka myy käytettyjä toimistokalusteita. Itellä on työhuoneessa parin tonnin roinat, jotka olis menny muuten yhdestä toimistosta kaatopaikalle ja sain ne säkällä tutun kautta, kun vain hain ne pois.

Jos kamaa pitää saada piiloon, kannattaa kytätä ns. rulo-hyllystöjä, joissa on sellanen liukuva kansi, joka peittää tarvittaessa koko etuseinän. esim. tän tapainen http://www.ojega.fi/fi/toimistokalu … lo-ovea-ja-hylly/2449219-2530036.wf

Ite oon tullu kyllä siihen tulokseen, että koskaan ei saa haluamaansa valmiina, vaan aina pitää olla valmis pieniin muokkausduuneihin, jotta saa toimivan kokonaisuuden. Tietty silloin, jos on varaa tilata ja teetää spesiaalia, asia on erikseen.

asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti