Muusikoiden.net
10.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: GSSL vai muu?
1
htm
31.07.2013 08:57:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei kaikki GSSL:n rakentaneet! Etsiskelen tässä kompuraa lähinnä rumpuraitojen lyttäämiseen, mihin kyseinen laitos vaikuttaisi melko pätevältä.
Tekeekö sillä mitään muuta? Sujuuko basson tai jopa laulun lyttäys miten, vai onko tämä nimenomaan rumpukompura?

Vai ostanko vaan jonkin muun stereokompuran?

www.signumfreud.com
hape
31.07.2013 14:16:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

htm: Tekeekö sillä mitään muuta?

Eiköhän tuo ole masterissa kans aika jee.

http://www.thespyro.com
maza
31.07.2013 14:22:05 (muokattu 31.07.2013 14:23:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen kaikkea SSL-kompura loistaa masterbussissa (vielä enemmän ku rummuissa) mun mielestä. Voisin kuvitella, että toimii kyllä myös yksittäisissä raidoissa ihan hyvin, säätövaraa on aika laajasti kuitenkin.

Yleiskompuraksi yksittäisille instrumenteille klassinen 1176 / LA-2A on hyvä yhdistelmä ihan perustellusti. Jos yhdellä pitäisi selvitä, ostaisin ehkä Distressorin tai Aphex 651/661:n, jotka ovat aika monipuolisia vehkeitä kaikki. Aphex 661:iä (noiden ero on se, että 661:ssä on putkiaste, jonka voi ohittaa jumpperilla ja näin olen itse tehnyt) mulla on kaksi itsellä. Säätöjä on riittävästi ja soundi aina hyvä. Auto-moodi tekee sen LA-2A-jutun ja käsipelillä taas vehkeen saa säädettyä niin nopeaksi, että 1176:lla tekee tiukkaa pysyä perässä.

1176 (varsinkin toi meikäläisen yksilö, jossa on myös muuntajat) värittää soundia aika paljon, mutta mun mielestä hyvällä tavalla, joten ryöstöviljelen sitä vähän liikaakin ehkä.

Minkä tyyppistä musaa teet?

Edit: Ja mainittakoon nyt selvyyden vuoksi, että nämä muut mainitsemani vehkeet ovat toki monolaitteita, ja niitä pitäis olla sitten kaksi. Aphexeja saattaa kuitenkin saada kaksi samaan rahaan kuin yhden GSSL:n tuurista riippuen.

htm
31.07.2013 18:14:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Ennen kaikkea SSL-kompura loistaa masterbussissa (vielä enemmän ku rummuissa) mun mielestä. Voisin kuvitella, että toimii kyllä myös yksittäisissä raidoissa ihan hyvin, säätövaraa on aika laajasti kuitenkin.

Yleiskompuraksi yksittäisille instrumenteille klassinen 1176 / LA-2A on hyvä yhdistelmä ihan perustellusti. Jos yhdellä pitäisi selvitä, ostaisin ehkä Distressorin tai Aphex 651/661:n, jotka ovat aika monipuolisia vehkeitä kaikki. Aphex 661:iä (noiden ero on se, että 661:ssä on putkiaste, jonka voi ohittaa jumpperilla ja näin olen itse tehnyt) mulla on kaksi itsellä. Säätöjä on riittävästi ja soundi aina hyvä. Auto-moodi tekee sen LA-2A-jutun ja käsipelillä taas vehkeen saa säädettyä niin nopeaksi, että 1176:lla tekee tiukkaa pysyä perässä.

1176 (varsinkin toi meikäläisen yksilö, jossa on myös muuntajat) värittää soundia aika paljon, mutta mun mielestä hyvällä tavalla, joten ryöstöviljelen sitä vähän liikaakin ehkä.

Minkä tyyppistä musaa teet?

Edit: Ja mainittakoon nyt selvyyden vuoksi, että nämä muut mainitsemani vehkeet ovat toki monolaitteita, ja niitä pitäis olla sitten kaksi. Aphexeja saattaa kuitenkin saada kaksi samaan rahaan kuin yhden GSSL:n tuurista riippuen.

Poprock on pääasiallinen genre, mutta nykyään tulee ääniteltyä myös singer-songwriter-meininkiä ja kitararockia. Mulla on LA-610:ssä optinen mono "LA-2A", ja DBX:n 286A:ssa kivan kuulonen (bassolle ainakin) kompura ja 1176:n kloonin teen varmaan jossain välissä, mutta nyt tosiaan stereopeli olis hakusessa, kun teen miksatessa jonkin verran stereoryhmäjuttuja, joita tuolla voisi "summata". Distressor on kyllä liian kallis. GSSL:n kun tekee kitistä melko edullisesti.

Väriä saa olla, plugareilla saa kuitenkin hienovaraisempaa juttua tehtyä huomaamattomammin. Täytyypä tuohon Aphexiin perehtyä hiukan.

www.signumfreud.com
Spedemix
01.08.2013 17:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rokkihommiin rumpuryhmään myös GAP comp-54 (x2) voisi olla alemmassa hintahaarukassa mainio veto. Kyseessä siis kinkkiklooni Neven arvostetusta 33609 kompressorista. Mutta siis sekä G-SSL ja "33609" ovat erittäin suosittuja sekä rumpuryhmässä, että masterbussissa. Kummallakaan ei voi (ainakaan konseptuaalisesti) mennä metsään.

miksauksia: http://soundcloud.com/spede-1
maza
06.08.2013 23:56:44

Spedemix: Rokkihommiin rumpuryhmään myös GAP comp-54 (x2) voisi olla alemmassa hintahaarukassa mainio veto. Kyseessä siis kinkkiklooni Neven arvostetusta 33609 kompressorista. Mutta siis sekä G-SSL ja "33609" ovat erittäin suosittuja sekä rumpuryhmässä, että masterbussissa. Kummallakaan ei voi (ainakaan konseptuaalisesti) mennä metsään.

Liekö nyt oleellista, mutta toi on kylläkin kopio 33609:n esi-isästä, 1054:sta. Hyvä kompura epäilemättä silti. Älkää missään tapauksessa innostuko noista Aphexeista, mä haluan ostaa niitä halvalla tulevaisuudessakin. ;P

jannu
07.08.2013 00:14:26

maza: Älkää missään tapauksessa innostuko noista Aphexeista, mä haluan ostaa niitä halvalla tulevaisuudessakin. ;P

Komppia tälle.

"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti