Muusikoiden.net
11.12.2016
HOTONE - pienimmät pedaalit koskaan? 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Äänikorttipiuhat"- tekeekö niillä mitään?
1
Wopsi
25.05.2013 22:02:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

www.thomann.de/fi/the_tbone_usb1x.htm

Itse olen perinteisiä äänikorttmiehiä ja omistan kotistudiossani TC Electronicin TC Nearin, mutta haluaisin jeesata kaveriani, jolla on budjetin kohdalla kysymys kympeistä.

Siis nämä USB-XLR- kaapelit, joihin on jonkintasoinen äänikortti rakennettu sisälle olisivat arvatenkin melko helppokäyttöisiä, eikun vaan piuha kiinni ja rämpyttämään, mutta (tuo valitsemani T-bone on todennäköisesti niin katalaa p*skaa, että ei mitään rajaa) tekeekö niillä oikeasti mitään? Onko äänenlaatu MITENKÄÄN verrattavissa oikeaan äänikorttiin?

Hakemassa ei olla maailman huipputason soundimaailmaa, lähinnä raakaraaka potenssiin tuhat tasoisia demoäänityksi, jotka ovat tähän asti hoituneet neulankärjen kokoisella tietokoneen kuulokkeiden mikillä. Omaa sydäntäni särkee kuunnella sitä sietämätöntä rapinaa, onhan tämä muusikkokaverini sentään taidollisesti aivan huipputaitava.

Mielipiteitä?

oksatboys
25.05.2013 23:04:44 (muokattu 25.05.2013 23:06:39)

Kyllä toi aika lelu taitaa olla, kun ei ole edes kunnon etuastetta gain-säädöllä.

Demotteluun vois joku zoom tms. nauhuri toimia kivasti, jos ei ole mitään mikkiäkään vielä. Esim. H1 on kaupassa n.100e ja torilla välillä liikkuu vähän halvemmalla. Se toimii myös äänikorttina varmana yhtä hyvin ku toi piuhakin.

"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
Antti1
26.05.2013 00:04:30 (muokattu 26.05.2013 00:04:56)

oksatboys: Se toimii myös äänikorttina varmana yhtä hyvin ku toi piuhakin.

H-1 ei toimi äänikorttina, mutta uudempi H-1 V2 toimii. Kannattaa olla tarkkana mallin suhteen.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
oksatboys
26.05.2013 00:17:28

Antti1: H-1 ei toimi äänikorttina, mutta uudempi H-1 V2 toimii. Kannattaa olla tarkkana mallin suhteen.

http://www.samsontech.com/site_medi … ort/manuals/H1_how-to-upgrade_E.pdf

http://www.samsontech.com/site_media/support/manuals/H1_v2.00_E.pdf

Elikkäs vain firmwaresta kiinni...

"Itseasiassa Bugeran tunnus on BE. Bugera kertoo määritelmän mukaan laitteen ongelmien (Bug) määrän ajanjaksossa (Era)." - mattim
Klezberg
26.05.2013 00:26:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa mun värkissä lukee vain H1 niin edessä kuin takana, silti se kytkettäessä USB:llä tarjoaa myös äänikorttivaihtoehtoa. En muista olenko testannut. Mahtaako sellaista laitetta kuin H1 V2 olla olemassakaan?

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Antti1
26.05.2013 00:28:24

Aaa, eli firmis siis. Täytyy itsekin laittaa uusiksi, vaikkei mulla tolle äänikorttina olekaan yhtään mitään käyttöä.

"I dreamed that I was in a river... I floated down the river, through valleys of giant boobs." -Sanji
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti