Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Läppäri + etuaste. Neuvoa kaivataan.
1 2 3
mhelin
29.05.2013 23:15:33 (muokattu 29.05.2013 23:50:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Hups! Tilasin sitten tämän läppärin. Vähän kirpasi, mutta eiköhän tolla pärjää jonkin aikaa.
 
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/st … rtmentId=3130100&categoryId=3130104
 

 
Niinku tuossa toisessa ketjussa kirjoitin niin kannattaisi tilata kone jossa on Expresscard liityntä, esim. tuo ei ole edes paljon kalliimpi kuin yo. Asus:
 
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod … 3-FHD-Intel-Core-i7-3630QM-8-GB-750
 
Siinä on lisäksi eSATA -liityntä ulkoiselle SATA-kovalevylle (tosin USB 3.0:llakin varmaan pärjää).
 
Esim. tuolla Vidockilla saa käyttöön minkä tahansa sisäisen PCIe audio interfacen Expresscard interfacen kautta:
 
http://www.villageinstruments.com/tiki-index.php?page=Store
 
Tämä malli on eri valmistajan halvempi tee-itse tyypeille:
http://www.hwtools.net/Adapter/PE4L%20V2.1.html
 
Muuten myös mini-PCIe liityntään sopiva malli löytyy (PE4L-PM060A), mutta läppäriin täytyy tehdä reikä että saa johdon koneesta ulos. Tuolla saisi johonkin vanhaan koneeseen kätevästi ulkoisen PCIe -korttipaikan (olettaen että ainakin yksi mPCIe korttipaikka löytyy, tosin siinä on yleensä WLAN-kortti josta pitäisi luopua).
 
USB-interfacen (Babyface) kohdalla ajurit eivät ole niin isossa roolissa kuin muissa liityntätavoissa, PCIe:n tai ExpressCard (käytännössä sama kuin PCIe, toimii myös USB-tilassa) latensseihin ei pystytä.
 
Jotain vertailua latensseista tehty tuolla:
http://www.gearslutz.com/board/9008504-post409.html
 
Timo JM
29.05.2013 23:23:07 (muokattu 30.05.2013 00:50:18)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Se on just yksi laitteen hienoja puolia. Sen oman mikserisoftan avulla voi tehdä kaikenlaista mahtavaa.
 
Osaatko antaa jotain esimerkkiä? Eli millaiset ominaisuudet saa muut edullisemmat interfacet "kalpenemaan"? Ajattelin vaan, että onkohan ne sellaisia joita saatan tarvita.
 
Osaako muuten joku sanoa mitä tarkoittaa käytännössä, kun Focusrite Scarlett sarjan mainoksissa sanotaan "award-winning pre-amps"? Onko sillä jotain todellista painoarvoa takanaan?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
lasal
30.05.2013 05:54:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

> Eli millaiset ominaisuudet saa muut edullisemmat interfacet "kalpenemaan"?
 
G.A.S. ? Laitteet tekevät musiikin ? Minkä merkkinen kirjoituskone teki Hemingway'stä kuuluisan kirjailijan ?
 
Janus
30.05.2013 12:17:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: G.A.S. ? Laitteet tekevät musiikin ? Minkä merkkinen kirjoituskone teki Hemingway'stä kuuluisan kirjailijan ?
 
Muutama Moleskine-muistikirja (joo, mulla on useita, etenkin niitä mahtavia pieniä nuottiviivastollisia joita ei oikein Suomen kaupoista edes saa) sen nimellä on ainakin myyty...
 
Timo JM
30.05.2013 12:31:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älkääs nyt höpiskö pehmeitä. Tietysti laitteilla on merkitystä. Voihan sitä ostaa kirpparilta vaikka vanhan mankan ja äänittää silläkin...
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Jaava
30.05.2013 12:38:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lasal: > Eli millaiset ominaisuudet saa muut edullisemmat interfacet "kalpenemaan"?
 
G.A.S. ? Laitteet tekevät musiikin ? Minkä merkkinen kirjoituskone teki Hemingway'stä kuuluisan kirjailijan ?

 
Hyvän kirjan saa aikaan vaikka sulkakynällä, mutta varmasti hemingwayllakin oli suosikkikoneensa, jonka kanssa oli mukavampi työkennellä.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Timo JM
30.05.2013 19:55:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää vaikuttaa myös mielenkiintoiselta:
 
Native Instruments Komplete Audio 6
http://www.thomann.de/fi/native_instruments_komplete_audio_6.htm
 
Tässä muuten aika hyvä myyntipuhe eri malleista:
 
https://www.youtube.com/watch?v=tRxYtvN4TO4
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
masterhat
30.05.2013 20:29:27 (muokattu 30.05.2013 20:29:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Hups! Tilasin sitten tämän läppärin. Vähän kirpasi, mutta eiköhän tolla pärjää jonkin aikaa.
 
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/st … rtmentId=3130100&categoryId=3130104
 
Windows 8 64-bit
Prosessori: Intel_ Core i7-3630QM Neliydin 2.4 GHz (3.4 GHz) 6Mt välimuisti
Keskusmuisti: DRAM DDR3 1600 8Gt
Näytönohjain: NVIDIA GeForce GT 635M (N13P-GLR) DDR3 1Gt
IGPU: Intel HD Graphics 4000
Kiintolevy: SATA 1000Gt 7200RPM 3.5' HDD
Optinen asema: Blu-Ray Reader / DVD-Burner
Näyttö: Full HD 18,4"
HD web-kamera
2x USB 2.0
2x USB 3.0
1x Kuulokelähtö
1x Audio-tulo
1x RJ45
1x VGA (D-Sub)
1x HDMI
Muistikortinlukija

 
voi ei, nää markettiläppärit kyl kuumenee törkeesti, eli kannatta nostaa vähän ylemmäs pöydän pinnasta, tai hommata jäähdyttävä alusta. prossu käy tökkimään heti kun kone kuumenee tarpeeksi.
 
mut jos nyt ei liikaa tavaraa kerralla laita cubadeen, niin eiköhän aja asiansa :)
 
Mikael
30.05.2013 23:14:11 (muokattu 31.05.2013 13:47:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Osaatko antaa jotain esimerkkiä? Eli millaiset ominaisuudet saa muut edullisemmat interfacet "kalpenemaan"? Ajattelin vaan, että onkohan ne sellaisia joita saatan tarvita.
 
No en nyt kalpenemisesta tiedä, mutta sillä pystyy tekemään esimerkiksi lähes nollalatenssiset erilliset stereo-kuuntelut kuudelle soittajalle tai käyttämään sitä vaikka 10 inputtisena livemikserinä josta saa tehtyä myös monitorit. TotalMix-softalla voi siis ohjata kaikki laitteen signaalit miten vaan sen outputteihin. Kaikki input-kanavat sisältävät parametrisen EQ:n ja HPF:n sekä yhteisen FX-sendin johon saa echon tai reverbin (kätevää esim laulujen äänityksessä jos laulaja haluaa kaikua kuunteluunsa).
 
Tässä tota on selitetty:
http://www.rme-audio.de/en_products_babyface.php#7
 
Osaako muuten joku sanoa mitä tarkoittaa käytännössä, kun Focusrite Scarlett sarjan mainoksissa sanotaan "award-winning pre-amps"? Onko sillä jotain todellista painoarvoa takanaan?
 
Focusrite useinkin viittaa pitkään perinteensä laadukkaiden etuasteiden valmistajana, mutta mä en suoraan keksinyt mihin tällä viitataan. Ainakaan se Platinum-sarja (Octopre yms) ei mua ole vakuuttanut vaikka onkin ihan ok ja saivat kyllä palkintoja aikanaan. Red ja Isa -sarjan etuset ovatkin sitten ihan oma lukunsa...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
johanssen
30.05.2013 23:24:39 (muokattu 30.05.2013 23:27:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: RME ajuripolitiikka on ihan huippua...
 
Pitää todellakin paikkansa.
 
Timo JM: Toi Babyfacen asetusikkuna on vaan vähän pelottavan näköinen. Joku sanoi jossain testivideossakin jotain siitä. Yksinkertaiselle miehelle pitäis laitteidenkin olla yksinkertaisia
 
Ei kannata pelätä, jos kerta miekin RME-tuotteen kanssa pärjään ja netistä löytyy hyvää tutoriaalia sen kanssa alkuun pääsemiseksi. Tais olla ihan RMEn omien sivujen keskusteluissa.
 
EDIT: katos perkule, kun täähään onkin jo jatkunu pitkälle toisella sivullakin, mutta tulkoon nyt kuitenkin kommentoiduksi.
 
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
Timo JM
30.05.2013 23:57:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan tää vähän tyhmä kysymys, mutta onko mitään merkitystä sillä saako audio interface virtansa USB:stä tai erillisestä virtalähteestä?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Jaava
31.05.2013 00:59:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Onkohan tää vähän tyhmä kysymys, mutta onko mitään merkitystä sillä saako audio interface virtansa USB:stä tai erillisestä virtalähteestä?
 
On jos tietokone ei osaa antaa tarpeeksi virtaa usbista. Joskun näin käy.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Mikael
31.05.2013 13:43:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: On jos tietokone ei osaa antaa tarpeeksi virtaa usbista. Joskun näin käy.
 
Ja sit taas ei jos virtaa tulee riittävästi. Mulla ei oo ollut Babyfacen ja MacBook Pron kanssa mitään ongelmia.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
varakeef
31.05.2013 14:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Ja sit taas ei jos virtaa tulee riittävästi. Mulla ei oo ollut Babyfacen ja MacBook Pron kanssa mitään ongelmia.
 
Oliko se niin, että mäkin usb-rööri työntää enemmän hönkää? Ainakin ipadin manuaalissa varoiteltiin, että jos yrittää verkkovirtaan kytkemättömän pc-läppärin usbista ladata, saattaakin pc ryhtyä lataamaan itseään ipadista.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Jaava
31.05.2013 14:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Ja sit taas ei jos virtaa tulee riittävästi. Mulla ei oo ollut Babyfacen ja MacBook Pron kanssa mitään ongelmia.
 
Juu, mulla on sama kombo eikä mitään ongelmia. Sen sijaan aiemmin oli ongelmia hp:n läppärin ja mboxminin kanssa.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
taikakameli
31.05.2013 18:47:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: Onkohan tää vähän tyhmä kysymys, mutta onko mitään merkitystä sillä saako audio interface virtansa USB:stä tai erillisestä virtalähteestä?
 
Käsittääkseni signaaliin voi tulla enemmän häiriötä jos ottaa virran usbista. En muista mistä luin joten joku voi korjata jos tietää paremmin.
 
Danko
31.05.2013 21:23:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: 2. Mikki+linja stereoetuaste/äänikortti U1/2 (n. 500 €)
 
Heitetään nyt vielä MOTU vaihtoehdoksi, vaikka tuossa on jo "liikaakin" ominaisuuksia: http://www.thomann.de/fi/motu_4_pre.htm
 
Jaava: Juu, mulla on sama kombo eikä mitään ongelmia. Sen sijaan aiemmin oli ongelmia hp:n läppärin ja mboxminin kanssa.
 
Ja G4 PowerBookin kanssa sai olla tarkkana kumpaan usb-porttiin Mbox Minin kyrki, toisessa ei nimittäin toiminut.
 
Tortu: Käsittääkseni signaaliin voi tulla enemmän häiriötä jos ottaa virran usbista. En muista mistä luin joten joku voi korjata jos tietää paremmin.
 
Henk.koht. kokemusten mukaan halpojen pc-läppärien virtalähteet _saattaa_ aiheuttaa maahäiriöitä usb-interfacejen kanssa.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
Timo JM
31.05.2013 21:41:37 (muokattu 31.05.2013 21:45:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Heitetään nyt vielä MOTU vaihtoehdoksi, vaikka tuossa on jo "liikaakin" ominaisuuksia: http://www.thomann.de/fi/motu_4_pre.htm
 
MOTU:t on varmasti laadukkaita, mutta joillakin keskustelupalstoilla on ollut kirjoituksia ajuriongelmista. Vähän arvelluttaa.
 
Mietin kyllä vähän tätä, kun siinä on sisällä prosessori ja efektejä.
 
http://www.thomann.de/fi/motu_ultralite_mkiii_hybrid.htm
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | www.timomantynen.com | www.mikseri.net/divari |
Janus
31.05.2013 21:49:12 (muokattu 31.05.2013 21:49:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danko: Henk.koht. kokemusten mukaan halpojen pc-läppärien virtalähteet _saattaa_ aiheuttaa maahäiriöitä usb-interfacejen kanssa.
 
Mulla oli joskus keikalla ihan isossa ja paljon vieraillussa keikkamestassa kiipparisetupissa läppäri+Apogee Duet (FW) äänikorttina. Ilmeisesti paikan sähköissä jotain, kun Apogee-kanavissa (suoraan plugipiuhoilla DI-bokseihin) jumalaton hurina silloin, kun läppäri (Macbook) oli virtalähteen päässä: akkuvirtaa käytettäessä ei ongelmia. En muista, testattiinko ground liftin tms. vaikutusta asiaan, mutta helpointa oli tuossa kohtaa soittaa keikka läppäriä akkuvirralla käyttäen. Muilla keikoilla tuota ongelmaa ei ole esiintynyt.
 
Danko
31.05.2013 21:59:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timo JM: MOTU:t on varmasti laadukkaita, mutta joillakin keskustelupalstoilla on ollut kirjoituksia ajuriongelmista. Vähän arvelluttaa.
 
Mietin kyllä vähän tätä, kun siinä on sisällä prosessori ja efektejä.
 
http://www.thomann.de/fi/motu_ultralite_mkiii_hybrid.htm

 
Ekan sukupolven Ultraliteä ja 828 mk2 olen käyttänyt teatterihommissa ääniajossa (pc-läppäreillä) sekä jälkimmäistä OS X:llä studion puolella; ajurien ongelmattomuus ainakin hakkasi M-Audiot ja Presonukset. Ja 24i/o on erittäin vahvoilla mun seuraavaks äänikortiksi.
 
"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «