Muusikoiden.net
05.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänitetty raita hidastuu?
1
Askorbiinihappo
09.01.2013 13:01:34
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin tossa viikko sitten Rolandin Quad Capture-etuasteen, ja oon nyt alkanut himassa äänittelemään sillä. Äänitysohjelmana toimii Audacity. Microkorgia äänittäessä ei mun mielestä ollut mitään ongelmaa, mutta kun akustista kitaraa äänittelen rumpuraitojen päälle, niin kuulostaa, että akkariraita olis äänityksen jälkeen aivan totaalisesti epärytmissä rumpuraidan kanssa. Oon yrittänyt äänittää sekä klikillisellä että klikittömällä rumpuraidalla, ja myös pelkästään klikin kanssa, mutta ei tule lasta eikä paskaa siitä hommasta. Tää ei myöskään ole eka kerta kun äänitän jotain klikin tai akustisen kanssa, eikä ennen ole vastaavaa ongelmaa ollut, niin en oikein jaksa uskoa, että olisi omissa taidoissa jotain hakusessa tähän liittyen.

Mitä siis tehdä? Pitääkö jotain säätää Audacitysta/Quad Capturesta, vai pitäskö hommata joku maksullinen äänitysohjelma, jotta ongelma poistuisi? Viimesin vaihtoehto on vähiten mieluinen, koska rahaa ei ole liiaksi. Kiitokset vastauksista jo etukäteen. Olen aika käsi näiden äänitysjuttujen kanssa, joten olisin kiitollinen, jos pystytte selittämään käyttämäänne termistöä :D

Numb
09.01.2013 13:09:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko tästä apua: http://www.youtube.com/watch?v=kkofXH4FUdY

Eli latenssin säätäminen.

Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
lasal
09.01.2013 13:16:47 (muokattu 10.01.2013 08:53:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

liittyisiköhän asiaan: kun irroitan US-1800:n pitää vaihtaa pois sen omista ääniajureista. Tyrkyllä ulkoamuistellen jotain "generic low latency asio" ja "direct-x", joista toiselle Cubase raportoi yli kolmesataa (300) ms latenssia

Askorbiinihappo
09.01.2013 13:54:45 (muokattu 09.01.2013 13:55:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Olisiko tästä apua: http://www.youtube.com/watch?v=kkofXH4FUdY

Eli latenssin säätäminen.

No tuossahan se vika oli. Kiitokset ja plussaa.

E: Oli muuten ovelassa jemmassa tuo latenssifiksaus. Audacityn omaa wikiaa selatessani ei missään mitään mainintaa.

Pasi B Pace
09.01.2013 23:05:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän voisi vielä ohi aiheen todeta että Kristal on yksi hyvä ilmainen äänitysohjelma. Mulla ainakin Audacity jäi sen sileän tien.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti