Muusikoiden.net
05.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvat monitorit harrastekäyttöön
1
mascis
21.12.2012 16:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

Meinasin hommata jotkut halvahkot (n. 100e) aktiivi lähikenttämonitorit kotinauhoitusten työstämistä varten. Olisiko suositella mitään tuohon hintaluokkaan vai saako tuohon rahaan mitään ostamisen arvoista edes? Muutamia malleja, joita olin hieman miettinyt:

http://www.thomann.de/fi/maudio_av40_studiophile.htm

http://www.thomann.de/fi/samson_media_one_4a.htm

http://www.thomann.de/fi/akai_pro_rpm3.htm

Onko noista joku selvästi toisia parempi vai mikä olisi fiksuinta?

vanaha kettu
21.12.2012 16:33:05

mascis:
Onko noista joku selvästi toisia parempi vai mikä olisi fiksuinta?

Fiksuinta olisi säästää toinen satku ja ostaa torilta käytetyt Behkun B2030A:t.

Onks Viljoo näkyny?
anapena
22.12.2012 10:29:27

Tuossa hintaluokassa ensimmäinen jota harkitsisin on Fostex. Näin siis Thomannilla. Ja en ole kokeillut itse niitä, mutta fiilispohjalta:)

Istu ja pala!
lasal
22.12.2012 11:13:52

"syrjäkorvalla" keskusteluja kuunneltua vaikutti jokin ESI nEar05 arvioidun hintansa arvoiseksi?

saastara
22.12.2012 12:49:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tolla budjetilla pysyttelisin ihan rehellisesti vaan tutuissa kotistereoissa.. Turhaa itsepetosta kuvitella, että se mainososaston lisäämä 'studio monitor' tekisi siitä halpiskajarista jotenkin paremmin äänihommiin soveltuvan.

Hitler used Telefunkens.
Antti1
22.12.2012 15:36:01 (muokattu 22.12.2012 15:36:53)

lasal: "syrjäkorvalla" keskusteluja kuunneltua vaikutti jokin ESI nEar05 arvioidun hintansa arvoiseksi?

No tuollaista huhua oli muutamia vuosia sitten liikenteessä, mutta siitä viisastuneena mä olisin vahvasti eri mieltä. Kyllä niistä ääntä tulee, mutta basson ulottuvuuden puolesta vahvasti rajoittunutta ja ylätaajuuksilta erittäin värittynyttä sellaista. Keskiäänistä ei mitään muistikuvaa. Mieleen vaan juolahtaa kerrat kaverin kotistudiossa, kun ko. montuissa ei riittänyt äänenpaine kunnolla basarin tarkkailuun livenä tarkkaamossa. Bassokeskiääninen pohjasi aika kivan kuuloisesti.

E: Mun ääni menee edelleen halpiksissa Behringer B2030A tai B3030A -kauittimille. Henk.koht. ehkä mieluummin noille aiemmin mainituille.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
mascis
22.12.2012 15:55:16

saastara: Tolla budjetilla pysyttelisin ihan rehellisesti vaan tutuissa kotistereoissa.. Turhaa itsepetosta kuvitella, että se mainososaston lisäämä 'studio monitor' tekisi siitä halpiskajarista jotenkin paremmin äänihommiin soveltuvan.

Paljonko pitäisi pistää rahaa pistää, että saisi jotkut kajarit, joista sitten olisi normistereoita enemmän iloa musiikin tekemisessä? Itselläni on siis nyt käytössä halvahko 5.1 -tietokonekajarisetti (ihan normikuuntelua varten ostettu) ja se on aika ankea tuohon tarkoitukseen niin sillä meinasin jotain vaihtoehtoja katsella. Budjetti kuitenkin on rajallinen, mutta voi tuosta satasesta hieman nostaa jos silloin saa selvästi laadukkaampaa kamaa.

saastara
22.12.2012 16:09:23

mascis: Paljonko pitäisi pistää rahaa pistää, että saisi jotkut kajarit, joista sitten olisi normistereoita enemmän iloa musiikin tekemisessä?

Kyllä mä luulen, että budjetin tuplaaminen tai triplaaminen on vaadittavaa , ennen kuin mitään järkevää on tarjolla.. Monille noi Behkun Truthit on ollut kelvolliset, itse en tosin saanut niistä mitään järkevää irti, tosin takana oli monta vuotta
Hm50:n käyttämistä.. Noita kahta mä uskaltaisin suositella, jos budjetti pyörii max parin sadan tienoilla..

Hitler used Telefunkens.
Antti1
22.12.2012 16:14:54

saastara: Hm50:n...

Hm50? Yamaha HS50M kenties? Ite sit taas en ole erityisen viehtynyt noihin, mutta huomattavasti aloituspostauksen pönttöjä paremmat toki ja lähinnä makuasia Behkuihin verrattuna. Käytettynä sopivat varmaan budjettiinkin.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
saastara
22.12.2012 19:07:58

Antti1: Hm50? Yamaha HS50M kenties? Ite sit taas en ole erityisen viehtynyt noihin, mutta huomattavasti aloituspostauksen pönttöjä paremmat toki ja lähinnä makuasia Behkuihin verrattuna. Käytettynä sopivat varmaan budjettiinkin.

Juu, sehän se nimi oli.. Onhan ne siis "ihan vitun hirveät" kaiuttimet. Vähän semmoinen "jos toimii näissä, toimii missä vaan"-mentaliteetti mulla oli noiden Jammujen kanssa.

Ajan kanssa vaan sitten tajusin, että en mä osaa työskennellä sillain, että opettelen tekemään 'oikealla tavalla hirveän kuulosta' niin toimii muualla sitten kanssa. Mä mielummin keskityn vaan siihen, että kuulostaa hyvältä..

Noi Behkut oli kyllä askel sinne päin, mutta ne sitten valehteli mulle liikaa / en ikinä oppinut niiden kanssa elämään. Tällä hetkellä mulla on työhuoneessa Equatorin D5:t, jotka on hintaansa nähden kyllä aivan naurettavan loistavat. Ne on mulla pääkajareina ja noita 2030:ta tulee lähinnä käytettynä semmoisena egobuustausreferenssinä, niissä kun kenkii toi basso aika eritavalla ja sundi muistuttaa muutenkin enemmän kotisterkkoja.

Hitler used Telefunkens.
passe
22.12.2012 22:18:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Tällä hetkellä mulla on työhuoneessa Equatorin D5:t, jotka on hintaansa nähden kyllä aivan naurettavan loistavat. Ne on mulla pääkajareina ja noita 2030:ta tulee lähinnä käytettynä semmoisena egobuustausreferenssinä, niissä kun kenkii toi basso aika eritavalla ja sundi muistuttaa muutenkin enemmän kotisterkkoja.

Kovasti rupesi kiinnostamaan nuo Equator D5:t! Valmistajan kotisivulla 299$, Tompalla 430€. Taitaa mennä aika samoihin. Behkuista, puit tuossa ikään kuin oman fiilikseni niistä sanoiksi.

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
telescope
23.12.2012 00:11:57

passe: Kovasti rupesi kiinnostamaan nuo Equator D5:t! Valmistajan kotisivulla 299$, Tompalla 430€. Taitaa mennä aika samoihin. Behkuista, puit tuossa ikään kuin oman fiilikseni niistä sanoiksi.

435€/kpl taitaa olla vähän liika alotuspostaajalle.

passe
23.12.2012 01:41:17

telescope: 435€/kpl taitaa olla vähän liika alotuspostaajalle.

299$/pari:

http://www.equatoraudio.com/D5_Stud … Monitors_with_DSP_300_Pair_p/d5.htm

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
saastara
23.12.2012 09:21:24

passe: 299$/pari:

http://www.equatoraudio.com/D5_Stud … Monitors_with_DSP_300_Pair_p/d5.htm

Joka postimaksujen, verojen ja tullien jälkeen kellottaa aikalailla sen rapiat 400€. En tiennyt, että Tomppakin noita nykyään myy..

Omani ostin alkusyksystä Briteistä, suurin piirtein samalla hinnalla.. Olisin mä noita jo aiemmin ehdottanut mutta 100€ on tosiaan aika eri asia kun 450€. Ollaan jo aika ulkona aloittajan budjettirajauksesta.

Hitler used Telefunkens.
mascis
23.12.2012 13:01:25

Joo 450€ on jo vähän turhan kallis. Jos heittää hintahaarukaks sitte vaikka 150-200€, niin oisko nuo mainitut Behringerit tai Yamahat parhaat vai oisko jotain muita jota uskallatte suositella?

passe
23.12.2012 14:21:03

mascis: Joo 450€ on jo vähän turhan kallis. Jos heittää hintahaarukaks sitte vaikka 150-200€, niin oisko nuo mainitut Behringerit tai Yamahat parhaat vai oisko jotain muita jota uskallatte suositella?

Behkuja saat juuri tuohon hintahaarukkaan torilta käytettynä. Ei kyllä taida samaan hintaan ainakaan mitään parempaa saada, erilaista toki. Behkuissa on myös hyvänä puolena se että ne on helppo myydä eteenpäin, jos ei tykkäile. Eivät yleensä kauaa torilla mätäne.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti