Muusikoiden.net
09.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Adam A7X vs Genelec 8030A
1 2
darkus
17.12.2012 09:17:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjesta eli näiden kahden pönttöparin välillä pähkäilen..

Genen 8040B:tä oon päässy parin vuoden ajan silloin tällöin käyttämään ja kuuntelemaan niillä, on vaan tuntunut että rummut on jääneet niillä suht kovalle?
Kys. huoneen akustiikassa ei ole vikaa ja kuuntelun kävi säätämässä tää PK-seudun kovin akustiikkapaja mikä hitto se nyt olikaan..eniveis..

Onko suosituksia? Tiedän että Verkkokaupassa molempia pönttöjä kai pääsis vähän kuuntelemaankin..

-Markus

Attack Attack, Were back again baby!
Mikael
17.12.2012 11:31:26 (muokattu 17.12.2012 11:45:54)

Tää nyt on aika perusvastaus tässä ympäristössä, mut silti: satku lisää per pönttö niin irtoais Neumann KH120A:t ja ainakin Geneleceihin verrattuna oltais ihan eri levelillä - toki siis vaan mun mielestä. Mähän tein siis vuosia Geneleceillä ja vaihdoin taannoin noihin ko. neukkuihin enkä vois olla tyytyväisempi. Kaikkihan toki netissä kehuu omiaan, joten siltä pohjalta :D Parastahan tietty olis jos voisit omassa loppusijoituspaikassa testailla rauhassa eri vaihtoehtoja.

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
passe
17.12.2012 12:16:20 (muokattu 17.12.2012 12:25:39)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikos se Soitinlaine siinä kampissa, kivenheitto eduskuntatalolta? Siellä on kuuntelumahdollisuus ainakin Adamin pönttöihin ja olisiko ollut Neumannitkin. Genejä pääsee kuuntelemaan esim. vantaanportin F:ssä. Siellä on ainakin Yammuja verrokkeina, oli jotain muutakin.

E: Näyttää olevan Genejäkin Soitinlaineella. Omat refemusat taskuun ja sinne mars!

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
darkus
17.12.2012 12:31:04

Joo no meil on oppilaitoksen studiolla myös Yamahan NS10:t jotka on musta ihan hirveet.

Täytyy käydä vähän tsekkailemassa noita pönttöjä ihan paikanpäällä...

Tajusin että noissa A7:ssahan on 7" elementti ja noissa saman hintaluokan 8030 geneissä 5".

Ainakin 8040b toistaa bassoa ihan vit.....tosi paljon. Mites 8030?

Attack Attack, Were back again baby!
passe
17.12.2012 12:54:36 (muokattu 17.12.2012 12:55:42)

darkus: Ainakin 8040b toistaa bassoa ihan vit.....tosi paljon. Mites 8030?

Mä oon niin käsi kuvailemaan noita soundeja sanoilla etten edes yritä. Mutta mielestäni todella erilaiset luonteeltaan, kannattaa käydä vertailemassa rinnakkain! Kai se huoneen koko astuu kuvaan tässä. 8030:t ovat käsitykseni mukaan aika suosittu "kompromissi" kotipajoissa.

Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
jannu
17.12.2012 13:17:36
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Joo no meil on oppilaitoksen studiolla myös Yamahan NS10:t jotka on musta ihan hirveet.

Niiden on tarkoituskin olla ihan hirveet. :)

"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Groovi
17.12.2012 22:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Tää nyt on aika perusvastaus tässä ympäristössä, mut silti: satku lisää per pönttö niin irtoais Neumann KH120A:t ja ainakin Geneleceihin verrattuna oltais ihan eri levelillä - toki siis vaan mun mielestä. Mähän tein siis vuosia Geneleceillä ja vaihdoin taannoin noihin ko. neukkuihin enkä vois olla tyytyväisempi. Kaikkihan toki netissä kehuu omiaan, joten siltä pohjalta :D Parastahan tietty olis jos voisit omassa loppusijoituspaikassa testailla rauhassa eri vaihtoehtoja.

Oisko antaa jotain sanallista kuvausta noista Neukuista versus joku... no vaikka genelec tai oikeastaan mikä tahansa muu sun tuntema kajari?

En siis kaipaa hypettävää myyntipuhetta, vaan enempi sellaista saarnaavaa rakkaustarinaa siitä että miks sä tykkäät niistä. Itelläkin olis monitorit menossa kiertoon, ja tuo ois yks kiinnostava. Ja saa sanoa negatiivisiakin havaintoja jos niitä on.

Onneksi musiikki pelasti minut nuorena. Muuten olisin sekaantunut urheiluun tai opiskeluun.
Danko
17.12.2012 23:09:54 (muokattu 17.12.2012 23:31:35)

Groovi: Oisko antaa jotain sanallista kuvausta noista Neukuista versus joku... no vaikka genelec tai oikeastaan mikä tahansa muu sun tuntema kajari?

En siis kaipaa hypettävää myyntipuhetta, vaan enempi sellaista saarnaavaa rakkaustarinaa siitä että miks sä tykkäät niistä. Itelläkin olis monitorit menossa kiertoon, ja tuo ois yks kiinnostava. Ja saa sanoa negatiivisiakin havaintoja jos niitä on.

Tuolla oli jotain: https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=16&t=203343

E: itse painin muutama vuosi sitten Genen 8040 ja Dynaudion välillä, kunnes sain vinkin Miller&Kreiselista enkä voisi olla tyytyväisempi. Ainoa vaan, ettei noita nykyisen maahantuojan hinnastossa näkynyt. Laitoin toki kyselyä, kun tarve olis hommata kolmas centeriksi surround-setuppiin.

http://www.mksoundsystem.com/studio-products/active-monitors/mps1611p/
http://www.soundonsound.com/sos/nov05/articles/mkmps1611.htm

"No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974
sami_sumea
18.12.2012 00:38:50

Genen 8040B:tä oon päässy parin vuoden ajan silloin tällöin käyttämään ja kuuntelemaan niillä, on vaan tuntunut että rummut on jääneet niillä suht kovalle?

Mulla on ollu aina ongelmia Genelecien kanssa just balanssien kanssa. Tuntuu että muissa kuunteluissa Geneleceillä säädettyjen juttujen balanssit on aina persiillään. Adameihin vaihdon jälkeen homma on alkanut toimia selkeästi paremmin ... Mut tottumuskysymyksiähän nää on. Geneleceillä on miksattu ziljoona hyvänkuuloista levyä.

...

http://www.soundreel.com
kivi
18.12.2012 14:42:52

sami_sumea: Geneleceillä on miksattu ziljoona hyvänkuuloista levyä.

...

Auratoneilla sitä vasta onkin miksattu hyvänkuuloisia levyjä, ja niihin verrattuna joppa noi NS-10:t on high-end-hifiä :-D

Mä pidän molemmista. Ehkä Adamit oli mulle isompi "elämys" kun kuulin niitä vasta muutama vuosi sitten ja Genelecit oli kuitenkin vaan seuraava sukupolvi "Suomen standardia", mutta Genet on ne mitkä mä haluan paikalle jos joudun miksaamaan vieraalla kuuntelulla; ainakin siksi kunnes tiedän missä mennään. Sit on varsin monenlaisia muitakin hyviä hägäreitä, joista varmasti esim Mikaelin mainitsemat Neumannit on hyvät (en oo kuullut, en oo käynyt Mikaelin pajalla vuosiin), mutta loppupeleissä ratkaisee se, minkä kanssa itse pärjäät ja tuut toimeen.

Nää on niin henkilökohtaisia asioita. Mun mielestäni kuuntelu on pilalla jos huoneessa on subbari, joku toinen taas ei osaa elää ilman alabassoa, ihan sama mistä se säteilee. Joku diggaa kevlarista, toinen pahvista, ja kolmas tekee kartionsa perhosen siivistä. Loppujen lopuksi kaikki päättyy siihen, että kun se sessio lähtee eteenpäin niin vastassa ei oo suuria yllätyksiä, vaan kama toistuu masteroinnin ja prässäyksen läpi sellaisena kuin on tarkoitettu.

Kun hyviä verrataan, makuasiat ratkaisevat käyttökelpoisuuden.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Stöde
18.12.2012 17:45:08

Onko suosituksia? Tiedän että Verkkokaupassa molempia pönttöjä kai pääsis vähän kuuntelemaankin..

Kuuntelin Adamin kaseja ja muistaakseni juuri noita Genejä verkkokaupassa. Tuossa huoneessa Adamit olivat selkeästi kirkkaammat, alataajuuksista en sano mitään, niissä on vähän ongelmia tuossa kopissa.

Taajuuskäyriä katsastamatta mulle jäisi käteen Adamit, mut hey, myyjä oli reipas ja antoi asiakkaan mennä diggailee rauhassa studiohuoneeseen, joten suosittelen käymistä. Spotifystä vaan referenssit soimaan.

kivi
18.12.2012 18:23:37

Stöde: Spotifystä vaan referenssit soimaan.

Olisko joku oikea äänilähde kumminkin?

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Stöde
18.12.2012 18:39:25

kivi: Olisko joku oikea äänilähde kumminkin?

Vaikka niin, mm. RME:n UFX taisi olla räkissä ja äänilähdettä löytyy monen moista tuostakin kauppahallista.

Mikael
19.12.2012 23:00:42 (muokattu 19.12.2012 23:10:18)

Groovi: Oisko antaa jotain sanallista kuvausta noista Neukuista versus joku... no vaikka genelec tai oikeastaan mikä tahansa muu sun tuntema kajari?

Joo tuolla Dankon linkissähän noita tunnelmia onkin jo aika hyvin kuvailtu. Mulla on duunissa tällä hetkellä pääasiallisena kuunteluna Genelec 8040A+7070A -setti ja noi tunnelmat mitä tuolla muualla on todettu pätee edelleen näiden ja neukkujen välillä. Ehdottomasti teen mielummin hommia Neumanneilla.

Mutta kuten Kivi edellä totesi: "Nää on niin henkilökohtaisia asioita." Tärkeintä on että itelle toimii ja lopputulos on hyvä - olkoon sitten vaikka Aiwat.

Kalmo
20.12.2012 15:35:42

Kuinkahan paljon noihin arvioihin mahtaa vaikuttaa se, että mainituissa Adameissa ja Neumaneissa refleksiportti on edessä, joten ne on paljon helpompi sijoittaa akustisesti sopivasti, kuin takaporttiset Genelecit, jotka tarvitsevat tilaa taakseen?

Tuosta Adameiden kirkkaudesta: Paljolti sillä diskanttitoistolla ne ovat maineensa luoneet, paljosta nettikirjoittelusta päätellen. Monien mielestä niiden diskantti vaatii melkoisesti totuttelua käyttäjältä.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mikael
20.12.2012 17:37:59 (muokattu 20.12.2012 17:48:42)

Edit. Vanhentunutta läppää :D

Sotahippi
28.12.2012 20:37:51

Aatamit ei muuten ole magneettisuojattuja. Tuli vähän yllätyksenä kun browsailin. Neumannit ja Genethän on.

Todellisuudessa ei ole ristiriitoja.
anapena
29.12.2012 17:15:08

Sotahippi: Aatamit ei muuten ole magneettisuojattuja. Tuli vähän yllätyksenä kun browsailin. Neumannit ja Genethän on.

Ei kai nää littunäytöt enää välitä tuollasesta...?

Istu ja pala!
JPQ
29.12.2012 21:47:01

anapena: Ei kai nää littunäytöt enää välitä tuollasesta...?

Eipä tietääkseni ole mitään edellytyksiä. Kysyn gurummilta mutta entäs ulkoiset kovalevyt ?

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jPekka
29.12.2012 23:48:13

JPQ: Eipä tietääkseni ole mitään edellytyksiä. Kysyn gurummilta mutta entäs ulkoiset kovalevyt ?

Niiden sijoittamista kaiuttimien lähelle ei kyllä pääsääntöisesti suosittelisi. Meinasin sanoa, että minulla on ollut iPodin telakka Adamin ämyrin vieressä jo useamman vuoden ilman ongelmia, mutta ilmeisesi vanha A7 _on_ suojattu...

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti