Muusikoiden.net
03.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Steven Slate Trigger ongelma
1
Stombba
02.12.2012 20:42:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin tuon triggerin tarkoituksena saada akustisesta setistä parempaa soundia jo soittotilanteeseen, onnistuinkin.. melkein.

Eli mitähän teen väärin vai missä vika

1. Mikitetyt rummut >M-Audio Profire 2626
2. M-Audiosta>Cubaseen
3. M-Audion kuuloketulosta takaisin rummuille (luureihin)

Nyt tilanne on se että basari potkii niin p*********i ja tarkasti "muokattuna", virveli raikaa samoin mutta tomeihin en saa luureille asti muokattua soundia.

Jos nauhoitan pätkän soittoa ja pläjäytän soiton monitoreista pihalle niin johan on soundit kohillaan, mutta luureihin asti ei tule?

Nauhoitus tapahtuu niin että profirestä mulla tulee monokanavat cubaseen, 7 kanavaa.. ja missään ei ole mitään eroa muihin kanaviin.
Järjestys:

1.Raita OH
2.Raita KICK
3.Raita SN
4.Raita 10"
5.Raita 12"
6.Raita 13"
7.Raita 16"

Kokeiltu on myös LIVE tila, ei vaikutusta, kylläpäs on hankalaa.

Antti1
02.12.2012 20:45:13 (muokattu 02.12.2012 20:46:39)

Sulla on vaan jotain väärin sen plugarin herkkyysasetuksista yms., jos ulostuloreititykset ja kaikki muu vastaava on kondiksessa. Noilla tiedoilla on melko vaikeaa kertoa sen enempää, kuin että säädä lisää kunnes toimii.

E: Eikun jaa montuista tulee, mutta luureista ei? Silloin on joku reititysongelma kuuntelussa. Cubase ja äänikortin asetukset syyniin.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Stombba
02.12.2012 20:58:08

Antti1: Sulla on vaan jotain väärin sen plugarin herkkyysasetuksista yms., jos ulostuloreititykset ja kaikki muu vastaava on kondiksessa. Noilla tiedoilla on melko vaikeaa kertoa sen enempää, kuin että säädä lisää kunnes toimii.

E: Eikun jaa montuista tulee, mutta luureista ei? Silloin on joku reititysongelma kuuntelussa. Cubase ja äänikortin asetukset syyniin.

Juu siis mää ihmettelen miksi basari ja snare toimii halutulla tavalla mutta tomit ei.
Äänikortissa ei paljon säätömahdollisuuksia ole.

Speksejä jos jollakin vastaavaa setuppia:

Mac Pro
Cubase 5
M-Audio Profire 2626

Jos olen oikein ymmärtänyt niin Macin Cubasessa ei toimi Direct Monitoring, olisiko tällä jotain tekemistä asian kanssa? Viisaammat avatkoon suunsa =)

Olis kiva soitella hyvillä soundeilla =)

Antti1
02.12.2012 21:10:28 (muokattu 02.12.2012 21:10:58)

Stombba: Jos olen oikein ymmärtänyt niin Macin Cubasessa ei toimi Direct Monitoring, olisiko tällä jotain tekemistä asian kanssa?

Jos se ei toimisi, niin miten ihmeessä basari ja virppa sit muka toimii? Kyllä se on joko tai, eikä mitään välimuotoja. Jossain asetuksissa on vain jotain pielessä. Odotetaan Cubase-hemmoja, mä en oo uusimpia edes kokeillut.

Olis kiva soitella hyvillä soundeilla =)

Viritä ne rummut, tai osta paremmat. Korjaantuu noi äänitysongelmat samalla.

"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Stombba
02.12.2012 21:15:42

Viritä ne rummut, tai osta paremmat. Korjaantuu noi äänitysongelmat samalla.

Noniin, tämmönen edullinen ratkaisu ongelmaan =) aah tossa olikin jokotai vaihtoehdot, taidan kokeilla ensimmäistä.

Kalmo
03.12.2012 10:24:44

Minunkin arvaukseni on, että jos kerran basari ja virveli tulevat oikein läpi, niin syy voisi löytyä siitä, että Trigger ei osaa "lukea" niitä tomeja. Olisiko liian kumiseva soundi tai jotain, mikkien sijoittelu, viritys? En tunne SST:tä, joten en osaa veikkailla, paljonko sen asetusten viilaamisesta olisi apua.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
L-studio
03.12.2012 14:49:47

Kopio tomi raidat ja niihin sitten eq:ta peliin siivoamaan muut äänet häiritsemästä. Itse olen joutunut joskus avittamaan näin triggerin reagoinnissa. Aina kun ei pääse äänittelemään uusiksi.

Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
Antti1
03.12.2012 19:32:54 (muokattu 03.12.2012 19:33:04)

Jos tarkoitus on muuten ihan vaan tota softaa varten napsia ääntä talteen, niin plugarin duunia helpottaa mikkien sijaan triggerien käyttö. Ne suoraan linjaan, tai mikkietusen kautta, niin ei tarvitse siivoilla raitojakaan etukäteen. Herkkyydet yms. kohdilleen ja rock. Mä otan ite nämä nykyään aina äänitellessä talteen mikkien lisäksi.

darkus
04.12.2012 08:39:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko triggerin wet/dry asetus mitenkä?
Onko sun tomiraidoille valittu output 1-2?

Just stating the obvious first....

Attack Attack, Were back again baby!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti