Muusikoiden.net
18.06.2018

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kommentteja miksauksesta
1 2
GrooverMan
19.11.2012 13:10:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

djanni: Klikki ei ole ongelma, kun rumpali on tottunut muutenkin soittamaan klikin kanssa. Haaste voi tulla siitä, että jos haluaa äänittää rummut ensin, niin miten fiksuiten rumpalin pitää kartalla siitä missä kohtaa biisiä mennään ilman, että äänessä on mikään ylimääräinen äänilähde.

Aika yleinen keino tähän on ensin äänittää demokitara klikin kanssa, pitää siis rumpalin kartalla. Varsinaiset, lopulliset kitarat sitte vasta rumpuäänitysten jälkeen.

"We can only open the doors - we can't drag people through." - Jim Morrison
Numb
19.11.2012 14:16:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

djanni: Haaste voi tulla siitä, että jos haluaa äänittää rummut ensin, niin miten fiksuiten rumpalin pitää kartalla siitä missä kohtaa biisiä mennään ilman, että äänessä on mikään ylimääräinen äänilähde.

Me on tehty sillain, että klikki pilittämään, demolaulu ja kitara suoraan linjaan ja rumpali paukuttamaan. Kitaroinnin ja laulun tasoksi riittää se, että rumpali tietää missä mennään.

Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
Niq
19.11.2012 14:34:12

Numb: Me on tehty sillain, että klikki pilittämään, demolaulu ja kitara suoraan linjaan ja rumpali paukuttamaan. Kitaroinnin ja laulun tasoksi riittää se, että rumpali tietää missä mennään.

Mäkin oon kokeillut tällä metodilla. Mutta koska tilanne on outo sekä solistille, että kitaristille vs. normaalit bänditreenit, niin en saa koskaan soitettua klikille. Johtuu siitä että muilla soittajilla on taipumusta tempon elämiseen. En tosiaan ole kyllä mikään klikkisoittaja, vaan nimenomaan olen ikäni soitellut bändeissä ja kuunnellut muita. Mutta jos ne rummut pitää saada gridille just eikä melkein, niin en kaipaa siihen mitään muuta kuin klikkiä ja kaveriksi raitaa, jossa lasken itselleni eri biisien osien vaihtoa. Tää tietty ei toimi jos rumpali ei osaa biisiä ulkoa. Mä osaan ne muuten, mutta en osaa laskea kuinka monta kertaa tiettyä osaa pitää soittaa, koska en laske niitä bändinkään kanssa, vaan kuuntelen laulua ja soittoa. Mutta jokainen tietty tekee niinkuin itsestä tuntuu mukavalle. Mua häiritsee klikin kanssa jos se kitara sleebaa tai kiilaa edes vähän, menee oma soitto ihan sekaisin.

Mikael
19.11.2012 15:16:41 (muokattu 19.11.2012 15:17:05)

Numb: Me on tehty sillain, että klikki pilittämään, demolaulu ja kitara suoraan linjaan ja rumpali paukuttamaan. Kitaroinnin ja laulun tasoksi riittää se, että rumpali tietää missä mennään.

Tänhän voi tehdä myös ilman klikkiä jolloin lopputulos on yleesnä muutenkin (IMHO) parempi.

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Numb
19.11.2012 15:20:47

Mikael: Tänhän voi tehdä myös ilman klikkiä jolloin lopputulos on yleesnä muutenkin (IMHO) parempi.

Joittenkin piisien kohdalla toimimme näin, kaikki biisit eivät edes tahdo toimia tasatempoisina. Mutta jos se tempo halutaan syystä tai toisesta pitää tasana, niin klik klik.

Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
djanni
19.11.2012 17:10:14 (muokattu 19.11.2012 17:14:16)

Niq: Tee sinne sun äänityssoftaan klikkiraita. Sitten toinen raita, johon vaikka rumpali itse tekee itselleen muistutukset milloin osa vaihtuu "A-osa alkaa 1-2-3-4" "tauko 1-2-3-4" "kertsi kaks kertaa". Mun mielestä tää on (rumpalin näkökulmasta) helpompi soittaa päälle, kuin se nopsasti huonolla timellä rämpytetty epäselvä demokitara joka ei osu klikkiin. Koska en ole vielä törmännyt kitaristiin joka on tehnyt klikkitreeninsä. Sen päälle soitto kun on eri juttu kuin bändin kanssa vetäminen.

No itseasiassa en edes kuvittele, että soittaisin kitaran klikin kanssa - pakko siellä on rummut - tai edes rumpukone olla jos meinaan, että siitä mitään tulisi - klikin kanssa en ole oikein ikinä ystävystynyt. :)

Lähinnä meinasin, että soittaisin rumpalin mukana niin, että kitara olisi painettuna klikin mukana rumpalin korviin. Katsotaan nyt kuin mahdollinen tai mahdoton tuo ajatus on... ja ennen kaikkea täytyy kysyä rumpalin mielipide siitä miten hän tahtoo vetää.

Edit: Ja puolet vastauksista luinkin sit sen jälkeen kun olin vastannut.

rintapek
20.11.2012 23:58:00

Jos sinua livemeiningin tallentaminen kiinnostaa, niin voisit kokeilla semiliveä.
Pohjat (rummut, basso, komppiskitta) ja tarvittaessa referenssilaulu purkkiin livenä kerralla. Sit erikseen soolo(t) ja laulu(t) päälle.
Toi vois hiukkasen helpottaa sitä pohjien taltiointia ja antais sinulle vähän pelivaraa lopputyöstöön.

One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti