Muusikoiden.net
03.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkiradion äänittäminen
1
Demo Harrison
24.08.2012 10:19:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Salora Riviera 58-merkkinen putkiradio, johon soittelen välillä myös Telecasteriani. Mukava saundi livenä, mutta en ole toistaiseksi saanut purkkiin sitä samaa saundia. Kokemuksia tai vinkkejä aiheesta?

Äänityskalustoni on Fostex MR8-HD, mikrofoneina Shure 57 ja Studio Electronics-laajakalvokonkka.

Lienee sen oikean saundin purkittaminen toki vaikeaa joskus "oikeidenkin" kitaravahvistimien kohdalla, ainakin näin harrastelijaolosuhteissa.

"Näitä laulan joita tiiän..."
AcLAc
24.08.2012 15:13:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lienet kokeillut lähimikittää elementin shurella ja konkalla tilamikitys, molemmat omille raidoilleen, vai? Onhan gainit mahdollisimman kovalla? Kannattaa kokeilla sitä isokalvoista konkkaa niin, että se sijaitsee plektrakäden läheisyydellä edessä suunnattu putkiradion kaiuttimeen. Ajan tällä takaa, että saisit mahdollisimman paljon sitä talteen, mitä kuulet itse. Lähimikin kanavasta alamidleä esiin, kompura auttaa ja tilamikistä leikkaat alapäätä. Ja, jos musatyyli sallii, niin siihen aivan ripaus kaikua lisää. Konkkastereoparin vai auttaa haluaamaasi lopputulokseen.

Minä kuljen, Herra ohjaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti