Muusikoiden.net
10.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Echo Audiofire 8 robleemos
1
Stombba
24.08.2012 00:45:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko jollekkin tuttu kyseinen äänikortti?. Hankin tuon uutena SoitinLaineelta jotakuin 4 vuotta sitten ja hetken kerkesin sen parissa häärätä. Purkki on ollut käyttämättömänä melekin tuon neljä vuotta ja nyt kun sitä tarvitsisin niin kone ei tunnista sitä?.

Kokeiltu on kolmella eri Macilla ja uusimmilla ajureilla mutta hönkää ei tule koneelle asti. Virrat lähtee päälle normisti mutta kone ei vaan tunnista purkkia.

Nyt kun ei takuu ole enää voimassa voisin purkin sisälle kurkata mutta ennen kuin räjäytän tuon kotelon niin onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa tai osaisiko joku kertoa missä on vika.

Maksoin siitä aika kasan euroja niin ei viittis nykästä sitä ikkunastakaan pihalle, josko siihen saisi jotain eloa =)

anapena
24.08.2012 16:08:55 (muokattu 24.08.2012 16:14:04)

Vaihoikko firewire-piuhan? Koneet oli varmaan intel-koneita? Kokeilitko eri käyttiksiä?

Stombba
25.08.2012 10:19:56

anapena: Vaihoikko firewire-piuhan? Koneet oli varmaan intel-koneita? Kokeilitko eri käyttiksiä?

Juu siis aiemmin koneena PC mutta nyt Mac ja kokeiltu on kolmella eri koneella.
Firewirepiuhan olen vaihtanut mutta ei tulosta.

Jännä sinänsä kun mulla oli aiemmin "kotistudio" kasattuna ja siinä toimi mutta yhtenä aamuna ihmettelin kun kone ei tunnista purkkia. Mietin että olisiko ukkonen tehny tehtävänsä? Tosin luulis ettamalla olis jotain muuta mennyt.

Sapettaa ostaa uusi purkki kun vanhaa ei ole käytetty kuin noin 2 tuntia =( ja ei ollut halvimmasta päästä tuo.

anapena
25.08.2012 11:08:43

Kovin yleinen vaiva nykyelektroniikassa ovat ryytyneet kondensaattorit. Ne on helpohko vaihtaa, varsinkin jos ne on sellaisia perinteisen näköisiä ja kokoisia. Jos itse tai joku kaveri osaa tehdä työn, niin ei maksa paljoa. Joskus niistä näkee jo päälle päin, että paskana on. Aloittaisin virtalähteen suunnalta, ja muutenkin jos näkyy mustuneita komponentteja, kun kerran ukkosta arvelit saaneen.

Sitten ihan se firewireliitin, onko jokin juotos irti? Kokeilit varmaan molempia liittimiä?

Stombba
25.08.2012 18:41:03

anapena: Kovin yleinen vaiva nykyelektroniikassa ovat ryytyneet kondensaattorit. Ne on helpohko vaihtaa, varsinkin jos ne on sellaisia perinteisen näköisiä ja kokoisia. Jos itse tai joku kaveri osaa tehdä työn, niin ei maksa paljoa. Joskus niistä näkee jo päälle päin, että paskana on. Aloittaisin virtalähteen suunnalta, ja muutenkin jos näkyy mustuneita komponentteja, kun kerran ukkosta arvelit saaneen.

Sitten ihan se firewireliitin, onko jokin juotos irti? Kokeilit varmaan molempia liittimiä?

Kokeiltu on molemmilla liittimillä, nyt rykäsen sen auki... tosin ei taida ihan hevillä lähteä.

Stombba
25.08.2012 23:19:33

Purkki avattu, ei mitään silmin havaittavaa!

Joko joku komponentti on kärsinyt sisäisesti tai sitten olen onnistunut saamaan tuon matolaatikon jumiin.

Löysin jostain keskustelusta kun joku oli lähettänyt purkin ECHOLLE ja olivat siellä resetoineet "sisäisen" flässin.

Sapettaa kyllä kun laite on uudenveroinen mutta ei toimi.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti