Muusikoiden.net
04.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AKG K242HD hunajata / K271mk2 peltipurkkisoundi?
1
Laiskiainen
30.07.2012 23:31:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpaan luuriin tulisi uskoa jos sähkis kuulostaa mun vanhojen K242:en kautta täyteläiseltä ja musikaaliselta ja uusien suljettujen K271:en kautta ohuelta ja laatikkomaiselta?

Ostin nuo uudet jotta voisin miksata bänditreenitallenuksia. Nyt pelkään että miksaan noiden kanssa päin p:tä.

- The late bird catches a nap -
ganesha
31.07.2012 07:42:31

ei luureilla voikaan miksata.

HateHalon
31.07.2012 08:35:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veikkaan, että 242 on enemmän alapäätä.

www.halondesign.com
Laiskiainen
31.07.2012 12:04:26

Noh vaan kun pystyisi tasot säätämään siinä tallentaessa. Pitäisikö siis nostaa alataajuuksia kunnes kuulostaa K271:en kautta sopivalta?

Kallekorvola
31.07.2012 18:17:47

Mä sanoisin että pitää kuulostaa molemmissa hyvältä, et on kunnossa. Erilailla hyvältä ehkä, mut silti molemmissa hyvältä. Vertailu esim. kaupallisiin CD-levyihin auttaa päättelemään et mikä on hyvä

Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
Laiskiainen
01.08.2012 08:05:30

Kallekorvola: Mä sanoisin että pitää kuulostaa molemmissa hyvältä, et on kunnossa. Erilailla hyvältä ehkä, mut silti molemmissa hyvältä. Vertailu esim. kaupallisiin CD-levyihin auttaa päättelemään et mikä on hyvä

Hmm, ok, ehkä käytännössä vähän monimutkaista. Kiitoksia.
Mulla oli vain se käsitys että nuo 271:set olisivat erityisen neutraalit ja 'todenmukaiset'.

Klezberg
01.08.2012 13:04:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laiskiainen: Hmm, ok, ehkä käytännössä vähän monimutkaista. Kiitoksia.
Mulla oli vain se käsitys että nuo 271:set olisivat erityisen neutraalit ja 'todenmukaiset'.

Eihän se riitä, että kuulostaa hyvältä neutraaleilla ja todenmukaisilla kuulokkeilla. Mulla, esimerkiksi, kaikki mitä mä miksaan mun 8020:illa ja AKG:n luureilla, kuulostaa olohuoneen stereoissa kumisevalta tai tummalta, ja pitää leikata alamiddleä. Ei sille mitään voi.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Laiskiainen
01.08.2012 18:25:22

Klezberg: Eihän se riitä, että kuulostaa hyvältä neutraaleilla ja todenmukaisilla kuulokkeilla. Mulla, esimerkiksi, kaikki mitä mä miksaan mun 8020:illa ja AKG:n luureilla, kuulostaa olohuoneen stereoissa kumisevalta tai tummalta, ja pitää leikata alamiddleä. Ei sille mitään voi.

No nyt tekisi mieli sanoa että siellä olohuoneen puolella on jotain pielessä ;)

Mutta okei, ymmärrän pointin. Kuuntelulaitteisto voi olla mikä vaan ja täytyy vaan pitää se mielessä.

Klezberg
01.08.2012 19:04:07 (muokattu 01.08.2012 19:05:41)

Laiskiainen: No nyt tekisi mieli sanoa että siellä olohuoneen puolella on jotain pielessä ;)

Mutta okei, ymmärrän pointin. Kuuntelulaitteisto voi olla mikä vaan ja täytyy vaan pitää se mielessä.

Kyllä siellä olohuoneessa oikeat levyt kuulostaa normaaleilta. Eiköhän tässä ole kyse siitä että kotistereot korostavat musaa jollain tavalla, mitä neutraalit lähimonitorit eivät tee. Olen käsittänyt, että pitäisi oppia tietämään, miltä musan pitää kuulostaa monitoreista, että se kuulostaisi hyvältä myös tavallisissa musankuuntelulaitteissa.

PS. ja olen saanut muiltakin palautetta että korjattu versio kuulostaa paremmalta.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Laiskiainen
05.08.2012 00:06:58

Ok, pitää vain opetella, kiitoksia.
Se hyvä puoli tässä on että jos jokin kuulostaa hyvältä noista K271:stä niin sen on pakko kuulostaa mahtavalta kaiken muun läpi!

Klezberg
05.08.2012 11:28:20 (muokattu 05.08.2012 17:44:38)

Laiskiainen: Ok, pitää vain opetella, kiitoksia.
Se hyvä puoli tässä on että jos jokin kuulostaa hyvältä noista K271:stä niin sen on pakko kuulostaa mahtavalta kaiken muun läpi!

Toisaalta mä käytän vuoron perään K240studiota ja K271studiota eikä ole mitään noin rajuja kokemuksia. Toimiiko sun 271:t hyvin valmiiden äänitteiden kanssa?

Ei kun nyt mä vasta tajusin että sä kuuntelet pelkkää sähkistä etkä mitään miksausta. Se on mulle vähän vieraampi juttu.

PS. vertailin nyt tekeillä olevaa piisiä molemmilla (K271 ja K240, studiot kumpikin). 271 kuulostaa turhan diskanttivoittoiselta, 240 tuntuu oikeammalta ja tasapainoisemmalta. Nuo mun olohuoneongelmat voikin olla kiinni siitä että olen käyttänyt 271:tä miksauksen tsekkaukseen. Tulee pantua liikaa bassoon ja ala-alamiddleen? Tältä pohjalta ei välttämättä mene niin että jos saat kuulostamaan hyvältä 271:llä niin se toimii muuallakin.

Laiskiainen
05.08.2012 23:18:16

Klezberg:..PS. vertailin nyt tekeillä olevaa piisiä molemmilla (K271 ja K240, studiot kumpikin). 271 kuulostaa turhan diskanttivoittoiselta, 240 tuntuu oikeammalta ja tasapainoisemmalta. Nuo mun olohuoneongelmat voikin olla kiinni siitä että olen käyttänyt 271:tä miksauksen tsekkaukseen. Tulee pantua liikaa bassoon ja ala-alamiddleen? Tältä pohjalta ei välttämättä mene niin että jos saat kuulostamaan hyvältä 271:llä niin se toimii muuallakin.

Olen treenaillut kotona Kemperillä luurien kanssa, 242n ja 271n kanssa. Tarkoitus olisi käyttää noita K271ä bänditreenien tallennuksien tekemiseen niin että paikan päällä voi kuunnella että tasot ovat suht oikein. 242t kuulostavat kaikkien lähteiden kanssa paremmilta mutta ovat avoimet joten livenä kuuluu kitara enemmän läpi ulkoa kuin signaali luurista. Tässä ongelman olemus. Studiossa, koppien ja monitoreiden kanssa on eri juttu.

Kiva kuulla (tavallaan) että tämä on luurien ominaisuus eikä vika.

Aki
06.08.2012 01:47:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sähkökitara on kuulokkeissa vähän nalju äänilähde. Kaksissa eri sorttisissa ihan hyvin balanssissa olevissa kuulokkeissa sähkis saattaa kuulostaa terävältä ja ohuelta toisissa tunkkaiselta ja etäältä. Esim Beyer DT250 80ohmisilla on ihan turha toivo yrittää säätää kitarasoundia, vaikka yleissoundi onkin ihan ok. Samoin Sennheiser HD280, mutta ne ovatkin yleissoundiltaan terävät.

Toisekseen suljetut kuulokkeet tapaavat kuulostaa huonommilta kuin avoimet.

Opettele tuntemaan kuulokkeesi soundi erinomaisen hyvin, tai etsi malli jonka soundi on helpompi oppia tuntemaan erinomaisen hyvin.

"Jos ei kunnolla kuule mitä tekee/on tullu tehtyä, niin käy kuin valtion firmassa. Tietämätön laittaa osaamattoman tekemään tarpeetonta, ni siinä on koko turha työ vaarassa mennä ihan hukkaan." - rintapek 10.1.2012
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti