Muusikoiden.net
04.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuinka helposti hajoaa laajakalvoinen mikrofoni?
1
rokkisoi
22.07.2012 00:15:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli kuinka helposti tuollainen laajakalvoinen mikrofoni voi hajota?
Äänittelin tuossa rumpuja ja käytin sitä overhead-mikkinä ja noustessani pääni ehkä hipaisi siihen. Kun tulin takas, se ei enää toiminut. Kokeilin toista mikkiä siihen piuhan päähän ja se toimi. Eli vika on mikrofonissa. Mulla on tuollainen Studio Projectsin B1. Ostin sen 5 vuotta sitten ja ei ole ollut paljon käytössä. Muutenkaan en ole sitä pahemmin kolhinut koskaan. Onko normaali käyttöikä ja silleen?

siunausta!
Kalmo
22.07.2012 13:23:56

No jos pääsi "ehkä hipaisi" niin tuskin se tälli sinällään on mikkiä rikkonut. Jotain on ollut vialla jo ennen sitä.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mikael
23.07.2012 09:44:04 (muokattu 23.07.2012 09:45:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rokkisoi: Onko normaali käyttöikä ja silleen?

Ei. Normaali käyttöikä on kymmeniä vuosia. Mun vanhin tällä hetkellä käytössä oleva on vuodelta 1959. Ovat toki herkkiä kolhuille ja muulle huonolle kohtelulle...

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Spedemix
23.07.2012 16:46:52

Mikael: Ei. Normaali käyttöikä on kymmeniä vuosia. Mun vanhin tällä hetkellä käytössä oleva on vuodelta 1959. Ovat toki herkkiä kolhuille ja muulle huonolle kohtelulle...

Toisaalta tässä tilanteessa, kun kyseessä on vähän halvempi (ja tällä kertakäyttöisyyden vuosituhannella valmistettu) Studioprojects, niin niistä ei oikein tiedä :D

Klezberg
23.07.2012 17:34:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, mulla oli päässyt putoamaan NT1A lattialle omia aikojaan, telineen orsi ei ollut tukevasti ruuvattu paikoilleen. Aika kuhmu oli grillissä. Panin sivuun ja hommasin uuden, mutta myöhemmin tuli tuotakin varoen kokeiltua. Pikakokeilulla tuntui edelleen toimivan. Mutta ei tästä voi mitään päätellä tietenkään.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Pauli Lappalainen
24.07.2012 10:30:19

Eihän nuo kolhuista kovinkaan helposti kokonaan mykiksi mene. Jos kalvo menee kolhusta tai liian suuresta äänenpaineesta niin kyllä sitä aina jotain ääntä kuuluu. Elektroniikkavika saattaa pistää mikin täysin hiljaiseksi, mutta ei ole yleensä kolhujen seurausta, vaan esim. rikkinäisen mikkipiuhan aikaan saamaa.

Tarkista onko liittimelle tulevat johdot kiinni ja tuleeko mikille mustanaamio kunnolla.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti