Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Joemeek ThreeQ
1
Meegs86
20.04.2012 19:27:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joitain tätä laitetta sivuavia topicceja löytyi, mutta ei tälle pyhitettyä, joten rohkenen avata uuden.

Eli kertokaa kokemuksianne tämän laitteen käytöstä laulun, kitaran, basson, ja miksei muidenkin instrumenttien äänityksessä. Ja jos kellään on minkäänlaisia ääninäytteitä, olisin todella kiitollinen! Koko viime yön yritin etsiä netistä ääninäytteitä, mutta ei onnistanut.. Eli kaikki kotidemoista isompiin julkaisuihin kelpaa! Kunhan saisi jotain näytettä.

Olisiko tuo hyvä ratkaisu kotistudion (ainoaksi) putkietuasteen korvaajaksi? Lähinnä laulumikrofonin etuvahvistimeksi, miksei myös kielisoittimille. Olisi ainakin hinnaltaan sopiva ja Joemeek on kuitenkin laadukas merkki (kun vertaa kaikenmaailman ART:eihin yms rimpuloihin).

www.whiteflamemusic.com
Kallekorvola
20.04.2012 21:56:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meegs86:Eli kertokaa kokemuksianne tämän laitteen käytöstä laulun, kitaran, basson, ja miksei muidenkin instrumenttien äänityksessä.

Etuaste on suht OK, suht neutraali, ei pahoja korostumia tai vaimentumia vasteessa tms. EQ ja kompura ovat sitten vähän erikoisempaa sorttia...

Kompura on yhden-ihmeen-laite. Toimii tai ei. Riippuu käyttökohteesta. Luonteeltaan raju, eikä sitä saa säädettyä miedoksi oikein mitenkään. Lyttää siis rajusti, ja kuuluvasti (="luonteikkaasti").

EQ:ssa vähän samaa vikaa. Säätöjä on rajallisesti, ja ala- ja yläalueet joko osuu tai ei.

Olisiko tuo hyvä ratkaisu kotistudion (ainoaksi) putkietuasteen korvaajaksi? Lähinnä laulumikrofonin etuvahvistimeksi, miksei myös kielisoittimille. Olisi ainakin hinnaltaan sopiva ja Joemeek on kuitenkin laadukas merkki (kun vertaa kaikenmaailman ART:eihin yms rimpuloihin).

Ainoana mun mielestä snadisti riskaabeli ratkaisu. Itse ehkä etsisin jotain rauhallisempaa, ja neutraalimpaa. Sitäpaitsi en välttämättä pidä tätä myöhempien aikojen JoeMeekiä merkittävästi esim. ARTia parempana.

Tehdäänkö nopeasti, halvalla vai hyvin? Valitse kaksi mieleisintä vaihtoehtoa.
dewil
21.04.2012 11:10:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on OneQ itsellä. Veikkaisin että se on ihan samaa kauraa, enemmillä herkuilla.
Ekvalisaattori on suurpiirteinen, mutta erinomaisen musikaalinen.
Etuaste kivan neutraali.
Ja kompura on monista poiketen logaritminen, eli mitä enemmän sitä kuormitat, sen rajummin se lyttää. Menee vähän aikaa sisäistää, mutta minä pidän. Monet ei.

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Meegs86
21.04.2012 12:03:54

dewil: Mulla on OneQ itsellä. Veikkaisin että se on ihan samaa kauraa, enemmillä herkuilla.
Ekvalisaattori on suurpiirteinen, mutta erinomaisen musikaalinen.
Etuaste kivan neutraali.
Ja kompura on monista poiketen logaritminen, eli mitä enemmän sitä kuormitat, sen rajummin se lyttää. Menee vähän aikaa sisäistää, mutta minä pidän. Monet ei.

No olisiko tuosta OneQ:sta ääninäytettä? Joku proggis, missä oot tuota käyttänyt?

www.whiteflamemusic.com
Mikael
21.04.2012 12:35:46

En tiiä sit miten lähellä noi on alkuperäistä SC2-kompuraa, mut itse tykkään sen soundista, joskin käytös vaatii tosiaan vähän totuttelua.

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
dewil
22.04.2012 14:01:28

Mitä sä ääninäytteellä, kun et tiedä äänilähteestä tai käytetystä mikistä mitään?
Hyvältä se kuulostaa. Ihan ammattitason vekotin se on.

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
anapena
22.04.2012 15:10:25

Kantsiiko mitään äänilaitetta ajatella ainoana vaihtoehtona? Mukavampaa, kun on vaihtoehtoja mitä kokeilla:) Kovin persoonallinen laite maustaa kaiken samanlaiseksi. Käsittääkseni JoeMeekit ovat tällaisia, tietenkään en ole niitä itse kokeillut...vielä!

Meegs86
22.04.2012 15:30:50

dewil: Mitä sä ääninäytteellä, kun et tiedä äänilähteestä tai käytetystä mikistä mitään?
Hyvältä se kuulostaa. Ihan ammattitason vekotin se on.

No väitän kyllä, että ääninäyte, jopa ilman tietoa käytetystä mikistä, antaa edes jonkinlaista osviittaa laitteen ominaissaundista. Ja jos äänilähde on esimerkiksi ihminen, eli lauluääni, niin pitäisikö mun tietää vielä henkilön pituus/paino/ikä/rasvaprosentti? Ei viitsisi sikaa säkissä ostaa, kun tuota laitetta vakavissani harkitsen hintansa puolesta, ja mistään ei löydy konkreettista esimerkkiä sen "kyseenalaisesta" saundista, pelkkää löpinää tyyliin "joku tykkää, joku ei" ja "värittää saundia". Itse haluankin, että se värittäisi saundia. Muuten olisin jo hommannut jonkun halvan mikkietusen, joka vain vahvistaa signaalia vaikuttamatta äänenväriin.

Ja jos paalua löytyisi, niin toki hommaisin samantien 5 erilaista mikkietusta, mutta tyhjästä on paha nyhjästä. Tuo vain vaikuttaisi ihan passelilta etuselta näin aluksi ainoaksi mikkietukseksi, myöhemmin sitten voi laajentaa valikoimaa. Ja jos rahaa löytyisi, niin tuonkin edelle menisi TLA Ebony, tai vielä mieluummin vanha TLA Ivory 5051, josta on kokemusta, ja joka värittää saundia itseäni miellyttävällä tavalla.

www.whiteflamemusic.com
Sotahippi
23.04.2012 08:22:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla myös hakusessa uusi etunen ja juurikin tuo OneQ vaikuttaisi lupaavalta specsiensä puolesta. Olisi kiva kuulla hieman luonnehdintaa sen sävystä, mikäli ääninäytteitä ei ole saatavilla. Itselläni hiukan ohut laulusoundi ja läskiä ja lämpöä pitäisi saada. Kuitenkin monipuolisesti säädettävällä kompressorilla varustettuna.

Vai onko niin että uusi mikki olisi hyödyllisempi? Nyt käytössä Röde NT1000.

anapena
23.04.2012 11:56:11 (muokattu 23.04.2012 11:58:49)

Läskiä ja lämpöä voisi löytää putkinauhamikillä;) Tai hommaa joku vintagevermeitä mallintava plugari, niistähän on ollut keskustelua ainakin Hopeisessa Omenassa ja varmaan täälläkin.

Sotahippi
29.04.2012 16:46:42

No laitoin tuon OneQ:n tilaukseen. Ja on mulla nauhamikki. Testasin Blue Woodpeckerillä noita vanhoja etusia, ja kyllä täytyy todeta ettei toi Dbx 286A mikään huono ole, puhtaampi ainakin kuin TLA 5060. Jälkimmäinen tuppaa kohisemaan nauhiksella niin ettei mitään rajaa. Myös 286A:lla Woodpeckeri kohisee (kolminkertaisesta hinnastaan huolimatta) huomattavasti enemmän kuin NT1000. Kyllä taitaa olla paras hommata uusi mikkikin.
Ja kyllä, se nauhamikki vie liian diskantin mennessään, mutta se ei ollut tarkoitus vaan enämpi keskialuetta vaimentaa. Sopinee parhaiten kitarakaapin mikitykseen.

Kun tuossa OneQ:ssä on vielä omat muuntimet ja näkyvät menevän jopa 96 kHz asti, niin ehkä ei ihan heti tartte uutta interfeissiä hommata muuntimien takia. Kuunteluhan mulla menee Cambridge Audio DacMagicin kautta. Ei kovin pro mutta toimii.

Onko väärin jutella OneQ:stä ThreeQ:ketjussa?

Meegs86
29.04.2012 20:17:25

Sotahippi: No laitoin tuon OneQ:n tilaukseen. Ja on mulla nauhamikki. Testasin Blue Woodpeckerillä noita vanhoja etusia, ja kyllä täytyy todeta ettei toi Dbx 286A mikään huono ole, puhtaampi ainakin kuin TLA 5060. Jälkimmäinen tuppaa kohisemaan nauhiksella niin ettei mitään rajaa. Myös 286A:lla Woodpeckeri kohisee (kolminkertaisesta hinnastaan huolimatta) huomattavasti enemmän kuin NT1000. Kyllä taitaa olla paras hommata uusi mikkikin.
Ja kyllä, se nauhamikki vie liian diskantin mennessään, mutta se ei ollut tarkoitus vaan enämpi keskialuetta vaimentaa. Sopinee parhaiten kitarakaapin mikitykseen.

Kun tuossa OneQ:ssä on vielä omat muuntimet ja näkyvät menevän jopa 96 kHz asti, niin ehkä ei ihan heti tartte uutta interfeissiä hommata muuntimien takia. Kuunteluhan mulla menee Cambridge Audio DacMagicin kautta. Ei kovin pro mutta toimii.

Ei ole väärin, päinvastoin! Laitahan sitten kokemuksia tuosta OneQ:sta, kun pääset sen kanssa pelailemaan.

Sain muuten itse nauhamikillä (Royer 122) TLA 5051:n läpi oikein mainiota saundia. Ja varmasti TLA värittää saundia enemmän kuin DBX, mutta sen takia juuri itse pidänkin TLA:sta. Siinä on se ominaissaundi, mutta se on erittäin miellyttävä. Samaa toivon ThreeQ:lta, jonka itse laitoin tilaukseen testaamatta...

www.whiteflamemusic.com
ejhfi
03.05.2012 22:16:39

Tokkopa ja siksipä sotken joukkoon vielä hieman twinQ:ta. Omalla pajallani Joemeekillä on aivan oma paikkansa silloin, kun äänitän vaikkapa kitaroita, Rodesia tai Leslien yläkertaa. Jotain synakiippariakin olen tainnut laittaa linjaan tämän kautta joskus. Etuaste toimii näissä tuottaen todella miellyttävän soundin tietysti mikkivalinta huomioiden. Snadisti kompuraa olen joskus käyttänyt, mutta "meequalizeriin" ei ole juurikaan ollut tarvetta koskea, joskin leikkurina toimii ihan ok. Hintaansa nähden oikeinkin metka kapistus.

En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Sotahippi
12.05.2012 22:04:20 (muokattu 13.05.2012 18:08:46)

Nonni, perjantaina hain paketin DPD:ltä kun eivät sitä osanneet perille asti toimittaa. Ei ilmeisesti kuulu heidän toimialaansa.

Yllätyksekseni paketista putkahti itse laitteen lisäksi saman valmistajan suurikalvoinen kondensaattorimikki JM37DP (dual pattern). Putosi tosiaan lattialle kun en ollut tarkkana. Hyvin toimii silti. :)

Manuaali on vähän epämääräinen eikä siinä esim. kerrota digiulostulon sanapituutta. Näytetaajuus vain. Bassoleikkuri mainitaan moneen otteeseen manuaalissa, mutta rajataajuus on piilotettu loppuun Technical specifications-sivulle.
Tästä on yritetty tehdä aloittelijallekin helppo mutta samalla on menetetty helpottavat standardit.

Äänittelin vähän akustista ja "laulua". Woodpecker kuulosti ihan itseltään, NT1000 hämmästyttävän muhjuiselta verrattuna tuohon Joen omaan. Kompuraa en vielä käyttänyt edes laululla, enkä vertaillut laitetta muihin etusiin, mutta tervettä soundia pukkaa, eikä kohissut NT1000:lla eikä JM:llä juuri ollenkaan. Woodpecker olikin sitten taas eri juttu. Soundi oli kyllä hyvä.
(khhhhhhhhhh)
Tykkäsin tuosta JM37DP:stä akustisella enemmän kuin NT1000:sta. Todella kirkas ja luonnollinen soundi. Transientit (plektra) tulee läpi tosi hyvin. Laululla ehkä vähän liian sibilantti, mutta ihan jees. Lieneekö NT1000:lla jotain impedanssisovitushäiriötä tai jotain. Pitääpä lukea. Huomenna testaan yhdellä mikillä kaikki etuset ja vertaan niitä keskenään.

Vähän kyllä houkuttelisi ARTin Voice Channel tai Pro Channel seuraavaksi.

Sotahippi
13.05.2012 18:06:31

Joo.. tuossa kompressorissa menee kyllä vähän aikaa ennenkuin sen sisäistää. Siinä on se, että se kuuluu, vaikkei periaatteessa tee mitään. Kokeilin kaikkia etusiani tuolla Joen mikillä ja kumma kyllä TLAudio luulosti kaikkein ohuimmalta ja kylmimmältä. Dbx ja OneQ suunnilleen yhtä lämpimiltä, OneQ hivenen neutraalimmalta ja "kokonaisemmalta". Nämä siis ilman bassoleikkureita.
Eli OneQ:ssä on muuttuva suhde joka siis muuttuu sen mukaan, miten kova signaali siihen syötetään. Tuo Slope-säädin vain osoittaa keskimääräisen kompressiosuhteen.
Tämä on kuin villiorhi. Se pitää kesyttää. :)

Näkyy muuten olevan sekä OneQ:stä että TwinQ:stä uudet kakkosversiot jo olemassa.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti