Muusikoiden.net
11.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studio monitoreiden ero:
1
Hunting Eagle
21.03.2012 21:44:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan siis tällä hetkellä pro audion addon one kaiutinsarjan, lähinnä tv kaiuttimina ja mieti onko näistä mihinkään biisien miksausessa/masteroinnissa. Olen harkinnut hankkivani genelecin 8020 sarjan kaiuttimet ja haluaisin tietää kuinka suuri ero näiden kaiuttimien välillä on ja mistä se johtuu.
Kiitos jo etukäteen.

AcLAc
22.03.2012 09:11:17 (muokattu 22.03.2012 09:17:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hunting Eagle: Omistan siis tällä hetkellä pro audion addon one kaiutinsarjan, lähinnä tv kaiuttimina ja mieti onko näistä mihinkään biisien miksausessa/masteroinnissa. Olen harkinnut hankkivani genelecin 8020 sarjan kaiuttimet ja haluaisin tietää kuinka suuri ero näiden kaiuttimien välillä on ja mistä se johtuu.
Kiitos jo etukäteen.

Kyseessä lienee audio pron addon one, josta ei ensivilkaisulla löydy taajuusvasteesta käyrää. Olettaisin kuitenkin, että audio pron suunnittelun lähtökohdat ovat juurikin hyvä soundaavuus, viihdyttävyys... eli äänessä voi olla korostusta ja/tai kuoppaa niin, että kuulostaa vaan makialta. Olen myös lukenut, että niiden kotelo resonoi melko helposti. Kyllä näillä kuitenkin miksaa, mutta kaiuttimen luonne tulisi ottaa huomioon... voi olla hankalaa. Jos miksaat näillä hyvät soundit, niin voi olla melkoinen pettymys kuulla, miltä se oikeasti kuulostaa esim mainitsemallasi genelec 8020 monitorilla.

Hyvän studiokaiuttimen tärkein ominaisuus on neutraali taajuusvaste, joka antaa mahdollisimman realistisen kuvan materiaalista, jota sillä toistetaan. Genelec 8020:n lähtökohdat ovat siis tämänkaltaiset. Ne on luotu tarkkailuun, kuulemaansa voi luottaa, eikä kikkailua tarvitse. Jos saat näillä miksattua hyvät soundit, niin varmaankin kuulostaa hyvältä myös audio pron addon onessa.

Minä kuljen, Herra ohjaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti