Muusikoiden.net
11.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mustang II ja äänitys Reaperilla, hjälp
1
utmost
14.03.2012 13:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Justiisa äsken tutustuin äänitysohjelmaan nimeltä Reaper, ja tyhmänä ihmisenä en tietenkään osaa käyttää sitä. Laitteina kitara, Mustang II, Reaper v4.151/x64, kahvinkeitin.

Josko joku osaisi kertoa vastauksen ongelmaani. Aina kun alan äänittää, minun pitää ensin valita Taskbar:ista laitteeksi Mustang II. Kun haluan kuunnella tuotoksen, minun täytyy taas samaa kautta valita laitteeksi High Definition Audio Device. Miksi tämä perhanan tietokone ei sitä automaattisesti valitse, tai voiko sitä edes automaattiseksi saada?

Toinen ongelma liittyy samaan asiaan, en tajua miten saan jo äänittämäni nauhan/nauhat kuulumaan taustalla kun äänitän uutta.

Älkää naurako, tämä on ensimmäinen kerta kun yksinäni mitään nauhoitan (olen myös uskomattoman huono tietokoneen käyttäjä), niin ja tänks.

En se ollut minä, sitä paitsi se oli vahinko!
Jaava
15.03.2012 11:29:31

Helpottaisi pikkuisen, jos tietäisi esimerkiksi millaista tietokonetta käytät.

Joka tapauksessa muistaakseni reaper ei osaa käyttää kuin yhtä äänilaitetta kerralla, joten jos äänität suoraan mustangilla, et voi monitoroida minkään muun laitteen kautta. Eli jos mustangissa on mahdollisuus kuunnella koneelta tulevaa ääntä, saattaa samanaikainen äänitys ja kuuntelu onnistua.

Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
utmost
15.03.2012 13:59:40

Tjahaa. Tiedäkkös miten Audacity tykkää noista muista laitteista? Sitä en tosin saanut toimimaan, ei suostunut tunnistamaan koko Mustangia. Mustang kyllä toimii kuuntelulaitteena myös. Ihmettelempähän vaan miksi tämä on niin vaikeaa, kun kehuivat että tätä vahvistinta on helppo käyttää äänityksessä.

Jaava
15.03.2012 14:08:01

utmost: Tjahaa. Tiedäkkös miten Audacity tykkää noista muista laitteista? Sitä en tosin saanut toimimaan, ei suostunut tunnistamaan koko Mustangia. Mustang kyllä toimii kuuntelulaitteena myös. Ihmettelempähän vaan miksi tämä on niin vaikeaa, kun kehuivat että tätä vahvistinta on helppo käyttää äänityksessä.

Tää on nyt se vaihe, missä olisi kiva tietää sun tietokoneesta ja käytetystä ajurista vähän enemmän.

Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Noisy
15.03.2012 16:37:33 (muokattu 15.03.2012 16:38:05)

utmost: Mustang kyllä toimii kuuntelulaitteena myös.

Ei tomi. Tuossa selkeät ohjeet: http://www.fender.com/support/artic … ustang-audio-recording-and-playback

utmost
20.03.2012 17:01:02

Windows seiska, Asio. Minäpä sain tuon jo toimimaan, ja näyttää siltä että ulkoisen äänikortin hankkiminen on turhaa kun on tuo Mustang. Pitääpä vielä kokeilla laulut ja viulutkin sen kautta äänittää. Sitten kun vielä osaisi käyttää tuota Reaperia niin onnistuisi jo liiankin hyvin.

Kiitos avusta!

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti