Muusikoiden.net
03.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Genelec 8260a
1
NeliX4
08.02.2012 12:55:59 (muokattu 08.02.2012 13:01:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,

Onko kukaan päässyt kuulemaan näitä? Onko hyvä?

Periaatteessa tuo koaksiaalielementti ylä ja keskiäänielementin välillä on hyvä, varsinkin kun tuossa jakotaajuus on korkeahko 2,6kHz. Esim. konsonantit jakautuu näihin elementteihin: suurin osa tehollisesta äänenpaineesta keskiääneen ja ylin kerta diskanttiin. Basso ja middlen raja on 490 Hz. Kaksitien suurin ongelmahan on tuo jakotaajuuden asettuminen korvan herkimpään alueeseen ja kolmitiessä kolmen elementin tuomat vaihe, akustisen keskipisteen yms. ongelmat.

Minulle ei ihan selvinnyt miten tuon keskiäänen toimintaperiaate eroaa normaaleista koaksiaalielementeistä. Ainoa minkä hokasin, että diskantin torvi on vähän lyhyempi. Diskanttitorven ulkoreuna jatkuu samassa tasossa keskiäänen sisäpuolen kiinnityksen kanssa. Itse keskiäänielementti on tuon foamin takana/sisällä.?

http://www.genelec.com/learning-center/key-technologies/mdc/

vrt. http://www.thomann.de/fi/rcf_cx15n351.htm

Toivottavasti saisivat Genelecillä esim. 8020:sta tehtyämyös koaksiaalikajarin, joka subilla kryyditettynä olis aika makoisa paketti.

Mikael
08.02.2012 19:24:19 (muokattu 08.02.2012 19:25:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon kuunnellut jonkin verran noita työpaikalla, mutta en oo tehnyt niillä mitään duuneja. Musat hyvässä tarkkaamossa kuulostaa noilla todella hienolta, joskin vieressä olevat Lipinskit (L-707) on mun makuun vielä astetta mahtavammat. Voisin kuvitella että molemmilla vois miksata ihan turvallisin mielin :D

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti