Muusikoiden.net
08.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Outo "viive" ongelma -->ProTools HD
1
redeemcrew
03.07.2011 23:39:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen todella ja todella kiitollinen jos saan vastauksen joltain.

Tosiaan HD:lla työskennellyt vasta vuoden joten opettelua riittää vielä paljon.

Tämä ongelma on siis Todella hermoja raastavaa.

Jokin aika sitten yhessä sessiossa alko tulee tällainen että kun olin nauhoittanut jotain.. niin tämän jälkeen raita aina "liikkui automaattisesti" taaksepäin.
Elikkä nauhoitettu raita soi sitten soitettuna aina EDELLÄ. Eli heti nauhoituksen jälkeen raita liikahti aina taaksepäin joku noin 1000 samplea.

Mitä helv***ä?? Onko mulla jokin asetus pielessä vai mikä IHME.

Pidän aina delay compensatiota Long tilassa.. oli kyseessä nauhoitus tai miksaaminen.

Ehkä olen jossain vaiheessa vahingossa löynyt jonkin tietyn asetuksen päälle tms.
huoh..

"lyö ennen kun sun lyö"
theguru_
04.07.2011 01:36:10 (muokattu 04.07.2011 01:38:11)

Pidän aina delay compensatiota Long tilassa.. oli kyseessä nauhoitus tai miksaaminen.

Miksi?

Kallekorvola
04.07.2011 10:01:39

redeemcrew:

Ehkä olen jossain vaiheessa vahingossa löynyt jonkin tietyn asetuksen päälle tms.
huoh..

Näinpä olet tehnyt:

Ota nyt edes äänittäessä pois.

redeemcrew
04.07.2011 14:19:15

Oman musan teossa ollaan äänitetty aina paljon plugareita kytkettynä päälle.. ei tietty sentää mitää rumpunauhotuksia.

Mutta homma on aina toiminut tuolla asetuksella moitteettomasti. Mutta ongelmat vasta nyt alkoivat.

"lyö ennen kun sun lyö"
Kallekorvola
04.07.2011 16:56:24

Todennäköisesti sä oot laittanu sinne jonkun tosi paljon viivettä aiheuttavan plugarin, joka aiheuttaa sen, että toi ADC alkaa vääntää timeä killiin. Oisko joku raskaampi reverbi tms...?

redeemcrew
09.07.2011 14:17:12 (muokattu 09.07.2011 14:17:42)

Nyt viisastui jälleen näis jutuissa reilusti.

Elikkä mulla oli vain yksi Vocal Bus jossa oli yksi raskaampi RTAS plugari. Bussin viive oli indikaattorissa 4300samplea. Joka siis ylittää tämän ADC:n maksimirajan 4092 samplea.

Joten tästä syystä nauhoitettu raita siirtyi aina taaksepäin.

Elikkä ei muutakuin lyö tuon plugarin Inactivelle nauhoituksen ajaksi niin no prob :)

"lyö ennen kun sun lyö"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti