Muusikoiden.net
03.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nauhamikit: AIR vs GAP
1
harbapapa
27.06.2011 09:38:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemusta näiden mikkien eroista / samankaltaisuuksista. Lähinnä olisi tarkoitus kokeilla kahta nauhamikkiä rumpujen tilamikkeinä. Ilmeisesti ko. valmistajien malleista AIR Black bullet ja GAP R1 active olisi tähän käyttöön suositeltavimpia. GAP:n mikin hinta on kuitenkin kaksinkertainen AIR:iin verrattuna. Onko GAP:n vahvistimesta hyötyä ko. käyttöön? Tuunaako GAP jotenkin mikkejä paremmaksi Kiinan jälkeen?

anapena
27.06.2011 12:13:32

Mulla on kokemuksia vain GAPin Tube Activesta, jota vertailin muutamaan halvempaan GAPiin. Otin sitten Tuben. Sanovat, että vaihtamalla putkea parempaan, saa soundin siistimmäksi. Väittävät, että GAP jollain tavalla fixaisi peruskiinanmikkiä paremmaksi, mutta mistäpä sen varmuudella tietää. Tuohon sun kuvailemaan käyttöön ottaisin parit AIRit. Lähimikitys/solisti/soolo/hifi-hommissa huomaa erot sitten paremmin, ja niillä on enemmän merkitystä.
Ja perusetuasteesta loppuu helposti gaini kesken, jos on tyypillinen perusnauhamikki. Siinä mielessä on hyvä, jos lisävahvistusta on jo mikissä. Itsellä joutuu painelemaan Artista ja M-Audiosta boostit päälle, Gracea en ole vielä kokeillut.

mhelin
27.06.2011 23:38:34

Nauhamikeissä olennaisinta on itse nauhan viritys. Normi kiinamikeissä mikin sisällä on myös useita kerroksia grilliä (verkkoa) joka toisaalta huonontaa saundia mutta tekee mikistä fyysisesti kestävämmän. Elektroniikkapuolella tärkeintä on humbucker-johdotuksen ja muuntajan laatu, nauhan lähtöimpedanssi on niin pieni että muuntajaa on aina käytettävä. Tosin aktiivielektroniikan kanssa muuntosuhdetta voidaan pienentää, mutta en usko että sillä on suuren suurta merkitystä saundiin.

harbapapa
28.06.2011 11:17:47

Voisko näistä vetää sen johtopäätöksen, että nuo "oikeat" valmistajat hallitsevat tuon valmistuksen (tai kiinantuotteidensa) laadunvalvonnan paremmin ja se kuuluu soundissa (ja hinnassa). Ainakin tälläisen käsityksen sai taannoisesta Suond on soundin nauhamikkivertailusta. Halvat olivat hyviä hintaisikseen, mutta kalliimmissa "oli sitä jotain". Se Electronic muistaakseni oli hieman pettymys, vaikka hinnan puolesta kuuluisi hyvään keskikastiin. (...niin, ja ennen kuin kukaan huomauttaa: testit ovat aina testejä ja yhden ryhmän näkemys).

samantien
28.06.2011 11:41:24 (muokattu 28.06.2011 11:42:06)

Mun kokemuksien mukaan halvat kiinalaiset nauhamikit toimii rumpujen ambienssimikkeinä hienosti. Ei ole liikaa yläpäätä sotkemassa soundia ja lyttyyn kompressoituna liimaa lähimikitetyt rummut mukavasti nippuun. Saa setin kuulostamaan setiltä, eikä kasalta irtorumpuja.

Overhead käytössä ei varmaan toimi niin hyvin kuin kalliimmat "oikeat" nauhamikit, mutta nimenomaan tilamikeiksi ihan riittävän hyviä.

No eipä tässä... Mitäs ite?
dewil
28.06.2011 12:33:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä käytän noita perus kiinaribboneita studiossa ja jopa livenäkin ihan jatkuvasti.
Kitaroissa, tiloissa ja overeina.
Olen testaillut toisinaan noita hintavampiakin, ja onhan niissä toki valmiimpi soundi, mutta näissä satasen malleissa on se hyvä puoli, että niitä on aina saataavilla ja se hinta/hupisuhde on ihan mieletön!

Mulla on pari noita black bulletteja ja ne toimi erinomaisesti. Pelleissä joutuu joskus filtteröimään seitsemässä kilossa toisinaan esiintyvää piikkiä ja botnea tuo nappaa ihan mahdottomasti, joka on toisinaan hyvä, toisinaan ei. Mutta ekvalisaattorit on sitä varten sittennii.
Bullet+SM57 kitarakaapin eteen, balanssi 50/50 niin se on hyvinpitkälti siinä, se soundi.

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti