Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nyt on joku ongelma.
1 2
kiiski
19.01.2011 23:34:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitar_Miller: Iteasiassa en oo kiinnittäny huomiota tohon Mixer-potikkaan erityisemmin. Oon pitäny sitä klo 12:sta, että pystyn sekä mikittämään ja kuulemaan luureista yhtä aikaan.
 
Monitoroitko äänitettävää raitaa myös softasta käsin? Ettei kyseessä olisi vaihevirhe, joka syntyy latenssista. Radiomainen ääni viittaisi siihen. Väännä se vasempaan laitaan - särkeekö ääni silloin?
 
Sitten noi sisään menopotikat on semmoset että ne jää vaan käteen jos vetää, että ei vissiin ole.
 
Noi luvut kertoo todennäköisesti vahvistuksen määrän, joka riippuu siitä käytetäänkö instrumenttisisääntuloa (plugi) vai mikkisisääntuloa (xlr).
 
Sitten toi Main, niin mulla ei oo hajuakaan mitä se tekee. Oon kokeillu kumpaakin ääripäätä ja eikä mitään reaktiota.
 
Luultavammin säätää kaiuttimille menevän signaalin voimakkuutta. Kerroit käyttäväsi luureja joihin sen ei pitäisikään vaikuttaa.
 
Guitar_Miller
23.01.2011 19:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh nyt kun tulin kotiin taas, niin ajattelinpa nyt sit äänittää jotain ja laittaa teidän korville mitä mieltä ootte tosta soundista http://www.youtube.com/watch?v=6vH83gRWoL0 Onko toi muka hyvä?
 
Joo pieni pala Pull me Underia. :D Eka mikä tuli vaan mieleen.
 
jannu
23.01.2011 22:07:31 (muokattu 23.01.2011 22:18:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No särösoundi on ainakin hiljaisemmalla kuin puhdas ja sen pähkäämisen voisi aloittaa vaikka laittamalla sitä säröspedun volaa isommalle. Mikin kautta äänitetty soundi ei itsessään ollut ainakaan mun korvaan mitenkään "viallinen" -lähimikitetyltä kuulosti- vaan lähtisin nimenomaan ratkaisemaan tätä hommaa sillä että säädät spedujen ja vahvistimen volat kohdilleen ja säädät säröistä myös gainia pienemmälle sekä lisää middleä sekaan.
 
Tässä taidetaan olla ihan sen klassisen tilanteen äärellä, kun ihmetellään sen oman maailman parhaan makuuhuonesoundin toimimattomuutta äänityskäyttöön. :)
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Kalmo
24.01.2011 00:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis oliko tuo ääninäyte sitä mielestäsi viallista äänitystä, jota olet kuvaillut radiomaiseksi ja "alapäätömäksi" ....??? Vai oliko tuo suoraan äänikortille vedettyä?
 
Jos tämä oli sitä vialliseksi päivittelemääsi, niin onkohan sinulla nyt kotiäänityksen mahdollisuuksien, mikrofonien ja vahvareiden hinta/laatutason, studio-osaamisen ym. suhteen suhteellisuudentaju ihan kankaalla.
 
Oletko ihan oikeasti olettanut, että muutaman sadan euron vehkeillä kotona saa aloittelija tuosta vaan samat soundit kuin Joe Bonamassa tms.?
 
Tuo ääninäyte oli mielestäni ihan jees tavallista kotinäänittelykitaraa.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
keitiiem
26.01.2011 17:28:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro! Oon muusikoidennetissä uus enkä tiiä teiän tapoja minne tän tapasist ongelmista pitäs avautua, mutta tää topic tuntu hyvälle : D
 
Eli ostin tämmösen Tascamin pöydän rumpujen äänittelyyn: http://www.thomann.de/fi/tascam_m16 … id=16cd2d2ad36ad64543f97493daa95934
 
Pöydän mukanahan sai ton Cubasen LE4 -softan, mutta se on ilmeisesti melko rajoitettu versio? En oo tosta Cubasesta perillä juuri ollenkaan, mitä nyt 20min sitä tutkailin. Elikkä ensinnä, miten ihmeessä saisin kaikki raidat mikseristä näkymään Cubasessa omina raitoina, eikä kaikki raidat mikseristä menisi softaan vain stereona (mikserissä on kyllä 16x outputit tietokoneelle ja koneelta pöytään stereopaluu, signaali kulkee usbin kautta...)? Oon pöydästä säätäny tottakai kaikkien kanavien gainit kohilleen, mutta tuntuu kuin Cubasessa olisi gainit aivan järjettömän kovalla, koska sormella snaren kalvoon näpäyttäminenkin peakkaa pahasti. Kirjoitin Cubasessa softan hakuun sanan "gain" ja sieltä aukes audiovalikko josta löyty mm. gain, mutta se on harmaana eli sitä ei pääse klikkaamaan. Kertokaa miten pääsen rukkaamaan gaineja Cubasen päässä? Tekeekö tolla Cubasen versiolla ylipäänsä mitään? Teen videohommia jonkun verran ja mulla on Final cut pro -paketti asennettuna koneeseen ja siinä tuli mukana tommonen lisäosa kun "Soundtrack Pro". Silläkin ilmeisesti sais jotakin tehtyä? Jos teillä on parempia softia mun käyttöön tiedossa, kertokaa! Käytän macbook prota snow leopard käyttiksellä.. Kaikki apu on tarpeen :)
 
jannu
27.01.2011 00:33:42 (muokattu 27.01.2011 00:37:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

keitiiem: Moro! Oon muusikoidennetissä uus enkä tiiä teiän tapoja minne tän tapasist ongelmista pitäs avautua, mutta tää topic tuntu hyvälle : D
 
Mulla ei ole kokemusta tuosta Tascamista, mutta kyllä lähtökohtaisesti sun pitäis ne gainit säätää äänikortin eli sen Tascamin AD-muuntimen suhteen oikeaksi, eikä niiden kanavien.
 
Periaatteessa siis sun täytyy pitää gainin mittarina Cubasen mixer-näkymän (yleensä avautuu painamalla F3) input-sivun tasoja. Jos ne piikkaa, niin silloin ollaan liian kovalla.
 
Ja monikanavan saat toimimaan Devices-valikosta löytyvästä VST-connections-ikkunasta, kun lisäät sinne tarpeellisen määrän inputteja ja valitset kanaviin oikean laitteen.
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Kalmo
27.01.2011 14:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervetuloa!
Tapana on, että kun on oma kysymys, niin laitetaan se omaksi ketjuksi. Kun mennään muiden ketjuihin, annetaan siellä vastauksia ja kommentteja sen ketjun otsikon mukaiseen kysymykseen. No joo...myönnän...tämän ketjun otsikko on "väljähkö" :o)
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Janie Jones
31.01.2011 22:44:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: No joo...myönnän...tämän ketjun otsikko on "väljähkö" :o)
 
Jaa vähän... mä repeän aina kun tää sattuu silmiin :)
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «