Muusikoiden.net
10.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Audiointerface ja DAW-kontrolleri. Yhdessä vai erikseen?
1
Hutte
04.01.2011 18:10:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vasta äänitys- ja etenkin miksaustouhuista innostuneena täysamatöörinä kyselisin teiltä hieman vinkkejä minkälainen paketti aloittelijan olisi syytä hankkia jotta tutustuminen studiotyöskentelyyn olisi mahdollisimman jouhevaa. Alustana toimii omena.

Kokemusta Protoolssin sekä Logicin käytöstä on hieman. Koulun pikkupajalta löytyy M-audion Projectmix I/O + ADATin kautta 8 lisäkanavaa. Koska vertailukohtia ei kokemuksen puutteen vuoksi ole, en osaa sanoa laitteesta tai sen etusista mitään, ja ristiriitaisia mielipiteitä olen lukenut niin täältä mnetistä kuin muiltakin foorumeilta. Ääntä sillä sai narulle ihan kätevästi.

Tässä vielä linkki laitteeseen: http://www.thomann.de/fi/maudio_projectmix_iostudio_bag.htm

Koska kiinnostus alaan kasvaa jatkuvasti, olen pohtinut investoimista äänityslaitteisiin jotta hommaa voisi tehdä myös kotioloissa. Vähäiselläkin kokemuksella olen todennut että miksaaminen on yhtä helvettiä pelkällä hiirellä.

Onko järkevämpää ostaa tuollainen Projectmixin tapainen konsoli, jossa on etuset ADATit ja mootorisoidut liut yhdessä paketissa, ja täten toimii miksatessa ja samalla myös vaikkapa oman bändin raakademoja nauhoitellessa, vai kannattaako hankkia DAW-ohjain ja interface erikseen?

Sotahippi
04.01.2011 23:57:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sehän riippuu pitkälti, siitä riittääkö tuommoisen kombolaitteen laatu. Omassa Tascamin vastaavassa ei laatu päätä huimaa. Muuntimet tässä heikkona lenkkinä. Kuuntelun olen siksi reitittänyt Cambridge audion DACmagicin kautta. Erikseen on varmaan laadukkaampia paremmin saatavanakin. Itse olen harkinnut muuntimilla varustetun analogimiksun hankintaa ja siihen sitten ehkä myöhemmin joku erillinen ohjain.
Olen kuitenkin huomannut käyttäväni hiirtä huomattavan useasti ohjaimesta huolimatta, joten se ohjain ei ainakaan itselläni ole niin pyhä pakko.

There should be cake! -RDA
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti