Muusikoiden.net
08.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 1 inputin äänikortti ja lisää pitäisi saada
1
laurilauri
30.12.2010 02:59:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on siis M-Audio fast track äänikortti, josta usb koneeseen ja tarvisin väh. 2 sisääntuloa. Enkä viitsisi hommata fasta track pro:ta. Kannattaako hommata analoginen pieni mikseri äänikortin eteen? Olen vaan kuullut, että niistä tulee latenssia. Vai onko markkinoilla sellaisia mikkien pre amppeja, joissa 2 sisääntuloa ja 1 ulostulo, että saisi äänittäessä miksattua 2 raitaa yhteen.

stnprkl
30.12.2010 03:56:38 (muokattu 30.12.2010 04:16:09)

laurilauri: Mulla on siis M-Audio fast track äänikortti, josta usb koneeseen ja tarvisin väh. 2 sisääntuloa. Enkä viitsisi hommata fasta track pro:ta. Kannattaako hommata analoginen pieni mikseri äänikortin eteen? Olen vaan kuullut, että niistä tulee latenssia. ...

Jos hoidat analogisen mikserin tuohon ni siit ei tuu latenssia yhtään millisekuntia tai edes millisekunnin sadas/tuhannes osaa. Toisaalta et sillä mikserillä saa muuta kun summattua yhden/kahden/useamman kanavan samaan rööriin eli kannattaisko ennemmin kuitenkin useampikanavainen äänikortti?
Jos pysyt täysin analogisena niin se latenssi on täysin olematon asia (yhden millisekunnin viiveeseen tarvii useampi kilometri piuhaa väliin ja silloin oikeasti pienin ongelma on se latenssi). Digivehkeissäkään siitä ei pidä huolestua ennen kun niitä on useita peräkkäin (AD-DA muunnoksia siis).
Sun tilanteessa ongelma ei tuu ainakaan ihan heti oleen latenssi.

Minä itse en siis nauhoittele kun pakosta ja silloinkin vaan kun artismi niin haluaa ja silloin myös tarjoaa vehkeet, millä nauhoittaa (yleensä 16-24 kanavaa kerrallaan).

Vai onko markkinoilla sellaisia mikkien pre amppeja, joissa 2 sisääntuloa ja 1 ulostulo, että saisi äänittäessä miksattua 2 raitaa yhteen.

Niitä kutsutaan miksereiksi. Yleensä niissä vaan on useampia sisääntuloja ja ulostulojakin on se kaksi LEFT sekä RIGHT.
http://www.midasconsoles.com/xl42.php
Tässä yks mainio laite juurikin sun tarpeisiin. Ei oo mikseri, mut kakskanavainen etuaste, millä saa summattua kaks kanavaa tarpeen mukaan yhdeksi.

Viltsu audiokantaja
laurilauri
31.12.2010 00:45:45

Kiitos valasevista vinkeistä:) Toi laite taitaa olla liian kallis mun budjetille, joten taitaa se mennä mikserin hommaamiseksi. Eikä toi raitojen sulautuminen niin haittaa, kun tarkoitus on lähinnä äänittää yhtä soitinta kerrallaan stereo mikki parilla.

ept
31.12.2010 11:23:04

laurilauri: Kiitos valasevista vinkeistä:) Toi laite taitaa olla liian kallis mun budjetille, joten taitaa se mennä mikserin hommaamiseksi. Eikä toi raitojen sulautuminen niin haittaa, kun tarkoitus on lähinnä äänittää yhtä soitinta kerrallaan stereo mikki parilla.

Mä en oletettavasti vaan ymmärrä, mutta mikä on ideana soittimen nauhoitukseen stereoparilla mono-raidalle?

Kaakatus
31.12.2010 15:26:37

laurilauri: Kiitos valasevista vinkeistä:) Toi laite taitaa olla liian kallis mun budjetille, joten taitaa se mennä mikserin hommaamiseksi. Eikä toi raitojen sulautuminen niin haittaa, kun tarkoitus on lähinnä äänittää yhtä soitinta kerrallaan stereo mikki parilla.

Eh, mikäs pointti tässä on? Voi muuten tulla aika hauskan kuuloista, jos vaiheet sattuvat menemään ristiin. :)

Soitetaan nopeammin kuin osataan.
kiiski
31.12.2010 15:41:34

Suosittelisin myymään tuon nykyisen äänikortin n. 50 eurolla ja ostamaan sitten sen Fast Track Pro:n. Joudut investoimaan satasen, mutta muut viritelmät taitavat olla tuhoon tuomittuja ja nekin maksavat jotain...

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti