Muusikoiden.net
04.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Midikiippari - äänikortti
1
meikamanne
09.12.2010 00:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä jonkin aikaa puuhastellut musahommia cubasella, sekä reasonilla ihan puhtaasti hiiri ja näppis meiningillä. Se on alkanut ärsyttämään. Olen valinnan jo midikiipparin suhteen tehnyt, mutta epäselvää on tällä hetkellä se, että tarvitsenko ulkoisen äänikortin? Mulla on käytössä fujitsu siemensin perus pöytäkone jossa on joku aivan susipaska sisäinen äänikortti ja välillä tuntuu, että se ei meinaa oikein pysyä mukana menossa. Mutta jeesaako se ulkoinen äänikortti silloin kun on kyse midistä ja kiipparilla+padeilla sen sisään äänityksessä?

Mikäli tämä äänikortin hommaaminen tulee kysymykseen niin millaista suosittelisitte? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Äänikortin ainut tehtävä on siis tuon midin, sekä myös mp3/wav samplejen kanssa pelailu. Vokaalien/intrumenttien äänitykseen ei siis ole tarvetta.

anapena
09.12.2010 13:21:08

Oletko tsekannu ne muutamat kiipparimallit, joissa on äänikortti sisäänrakennettuna?

meikamanne
09.12.2010 13:59:24

anapena: Oletko tsekannu ne muutamat kiipparimallit, joissa on äänikortti sisäänrakennettuna?

T-kaupasta katselin noita CME:n kiippareita, mutta ovat aika kovissa hinnoissa. Olen kuullut, että behringerilläkin noita olisi, mutta lukuisia kommenteja lukiessani olen alkanut vierastamaan tota behringeriä aika paljon.

Olisiko antaa jotain varteenotettavia ehdotuksia noiden suhteen? Budjetti olisi noin 300-400 siinä tapauksessa, että sisältää tuon sisäänrakennetun äänikortin.

Olisi mukavaa jos kyseinen laite löytyisi Suomesta ja vielä parempi mikäli laitteen sijainti oli pk-seutu.

dewil
09.12.2010 17:14:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis tällasta tarjolle:
http://stealthunit.net/thread/3630598

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
meikamanne
09.12.2010 17:59:52

dewil: Mulla olis tällasta tarjolle:
http://stealthunit.net/thread/3630598

On kyllä mielenkiintoisen oloinen laite. Itse kuitenkin myös haluaisin kiipparille niitä oktaaveja, sekä padeja ja sen vuoksi olen tuota M-Audion Axiom sarjaa katsellut.

Mutta mielenkiinto kuitenkin heräsi ja pari kysymystä tuli mieleen.

- Hintapyyntö?
- Milloin ja mistä laite on hankittu ja onko takuuta vielä jäljellä?
- Onko kyseessä täysin virheetön laite vai löytyykö jotain vikoja?
- Missä laite sijaitsee?

Kalmo
09.12.2010 21:08:30

Jos hakee äänikortillista kiiparia, niin kannattaa varmistaa, että siinä on mikki- ja instrumenttiliitäntä ja mielellään Phantom power, ettei heti tarvitse lähteä ostamaan äänikorttia, kun haluaisi äänittää muutakin, kuin kiipparia.

En ole tutustunut äänikortillisien kiippareiden ominaisuuksiin. Kunhan varoittelen.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti