Muusikoiden.net
08.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zoom H2 asetukset
1
jaripat
21.11.2010 15:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin kyllä hakuja käyttää, mutta en ihan suoraan löytänyt kaipaamaani tietoa. Olen tuoreehko zoomin haltija ja ihmettelen asetusten paljoutta. Kyse olis vaan treenien taltioinnista. Mitä asetuksia suosittelette / olette hyväksi havainnut? Kuvittelisin homman olevan helpointa, pre recillä, automaatti tallennuksella, kun taso ylittää tietyn rajan ja niin että tallennus loppuu, kun tarpeeksi pitkään on riittävän hiljaista.

Onko muut tehneet näin ja mitkä asetukset on hyviksi havaittu? Olen jo kokeillut kyllä itsekin, mutta jostain syystä onnistuin taltioimaan vain kymmenen 2-10 sek mittaista välisoittoa :-/ Help?

JudeJude
21.11.2010 16:57:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sisääntulovoimakkuus middlelle (tai low'lle jos kovaa rouhii) ja paras tallennuslaatu päälle millä tietää että mahtuu koko treenit kortille. Hyvää settiä tulee näin ainakin meitsin akkaribändillä.

t. jude

"Kaikki jotka soittavat bassoviulua tai pasuunaa, ovat useimmiten neuvottomia." -Anton Tsehov, Romaani bassoviulusta
Muovinen
21.11.2010 20:28:42 (muokattu 21.11.2010 20:29:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä luottaisin ennemmin täysmanuaalimeininkiin, eli tasot kohilleen esim niin, että rumpali takoo virveliä täysillä, mutta ei silti mene ruvelle. Laaduksi oon laittanu WAV 24bit/44kHz ja aivan ite oon painanu reciä ja stoppia. Raitoja voi jälkikäteen vähän muljuutella jos siltä tuntuu. Ainakin tasapainoisen stereokuvan aikaansaanti treeniksellä on aika haastavaa, joten tulee usein monotettua koko pökäle. Masiinan sijoituspaikkaa kannattaa testailla, vaikuttaa lopputulokseen erittäin paljon.

edith: tarkennuksena sanottakoon että oon käyttäny H1 ja H4 malleja, en kakosta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti