Muusikoiden.net
07.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Windowsia valitsemassa
1
Muusikko13
14.11.2010 15:12:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä paras studioon? XP, Vista vai 7? Itse pidän xp:tä parhaana mutta olen kuullut paljon erimielisyyksiä.

I heard a tapping at my chamber door...
Naq
14.11.2010 15:16:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän se ole windows 7, jos vaan ajurit löytyy kaikille laitteille.
Esim. mun emu1212m:lle ei löydy 64-bit ajureita joihin luottaisin..

XP toimii, mutta onhan se jo kohta 10 vuotta vahna käyttis.

Borlag
14.11.2010 15:18:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

XP on edelleen selkeästi nopeampi ja taitaa vakauskin olla vielä tämän puolella. Kuitenkin jos ajatuksena on siirtyä 64 bittiseen käyttöjärjestelmään, ja sitä kautta isompiin keskusmuistimääriin niin Windows 7 vie selkeän voiton XP:n 64bittisestä versiosta, jolle ajurituki on monesti aivan olematon.

Eli, päivitysmahdollisuuden vuoksi valitsisin Windows 7 version.

kivi
14.11.2010 16:48:53 (muokattu 14.11.2010 16:49:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

W7 Professional on kyllä vakuuttanut mut täysin tällä vähän yli vuoden käyttökokemuksellani siitä. Oikeastaan ainoa varsinainen ongelma oli kolme kuukautta kestänyt täysin odottamaton rekisteröitymisrumba jonka aikana piti siivolla rekistereitä ja lausua outoja manauksia ennen kuin kone suostui hyväksymään VAIN SÄHKÖpostissa tulleen tuoteavaimen fyysisenä dvd-romina tilatulle (minä kun en usko verkosta lataamiseen kun oon joutunut niin monta kertaa uusimaan asennuksia) käyttikselle. Paha silmä myös Microsoftin helpdeskille johon soittaminen maksaa 60 euroa /laaki silloinkin kun virhe on heidän omaa syytään.

Mutta siis, talouden kuudesta PC:stä kahdessa pyörii Win7 Professional, yhdessä tavallinen Win7 ja kolmessa XP Professional, vanhimmat samaan aikaan ostettuja englanninkielisiä lisenssejä kun ko käyttikset ylipäänsä ilmestyivät, tavallisista kotiversioista mulla ei oo kokemusta kuin tän miniläppärin verran mutta sekin toimii moitteetta.

Disclaimer: En tosin itse pelaa tietokonepelejä, mutta kokemuksesta tiedän että pelien (jos ei nyt puhuta ihan pasiansseista) asentaminen on melkoisen varma tapa pilata koneen toimivuus ammatikäytössä. Jos aiot pelata, osta kaksi eri konetta.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Pop Corn
15.11.2010 07:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu täysin siitä, mitä laitteita (äänikortteja) koneeseen liitetään.

Markkinoilla on vielä paljon (hyviä mutta vanhenevia) laitteita joissa on kunnollinen ajurituki ainoastaan XP:lle.
Eikä ajureita Vistaan tai Seiskaan ole koskaan edes tulossa.

Nopeustesteissä XP on ollut paras, sitten 7 ja viimeisenä Vista. (Erot tosin eivät ole niin suuria, että tähän kannattaisi liiemmin katsoa.)

kivi:Disclaimer: En tosin itse pelaa tietokonepelejä, mutta kokemuksesta tiedän että pelien (jos ei nyt puhuta ihan pasiansseista) asentaminen on melkoisen varma tapa pilata koneen toimivuus ammatikäytössä. Jos aiot pelata, osta kaksi eri konetta.

Totta osaksi. Ainakin "ammattilaisen" status saa omissa silmissäni pahan kolauksen jos työkäytössä olevalla koneella pelataan ruokatunnilla NHL 11:sta. Toisaalta näyttöä on myös siitä, että 8 vuotta sitten asennetussa XP:ssä kaikki toimii moitteetta vaikka koneeseen on asennettu ja poistettu lukuisia pelejä ja muita ohjelmia.

Mun ratkaisu on se, että osta yksi kone ja laita/laitatu siihen kaksi käyttistä. 7 ja XP. Homma ei ole lainkaan vaikea, kun siihen perehtyy ja uhraa yhden illan.

.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti