Muusikoiden.net
04.12.2016
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Päätevahvistin passiivimonitoireille?
1 2
Mikael
26.10.2010 21:04:07 (muokattu 26.10.2010 21:05:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millaisia passiivimonitori / päätevahvistin -kombinaatioita teillä on tarkkaamoissanne?
 
Mulla on tällä hetkellä ProAc Tablette 50 -kaiuttimia ajelemassa Rega Elex (2x45W/8ohm). Soundi on sinänsä ihan jees, mutta kun on vielä nuo Auratonet niin pitäisi siis ostaa vielä yksi vahvistin ja ajattelin siirtää tuon Regan noilla Auratoneille ja hankkia hieman tehokkaamman päätteen ProAc:lle. Pähkäilenkin tässä nyt jotta mitähän sitä havittelis... Käytettyjä alle 20v. vanhoja hifi-päätteitä liikkuu jonkin verran silloin tällöin ja joissain tukevimmissa integroiduissa löytyy inputit pääteasteelle.
 
Vaikkapa Classic Audiolla on esimerkiksi tällä hetkellä tällainen:
http://www.classicaudio.fi/fi/index … paeaetevahvistin&cntnt01returnid=58
 
Toisaalla sit uutena löytyy ns. proaudio-valmistajilta monitorikäyttöön tarkoitettuja pätteitä, vaikkapa ART SLA-1
http://www.artproaudio.com/products.asp?id=56&cat=8&type=85
 
Onks jollain jotain ajatuksia aiheesta? Onks noi ns. hifi-vehkeet jotenkin "hifimpiä" vai ns. pro-vehkeet jotenkin "proompia" :D vai häh? Mun päätevahvisintietämys on aika ankealla tasolla...
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
washburn
26.10.2010 21:34:45 (muokattu 26.10.2010 21:44:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Refer 242ex pöntöt, joita ruokkii NAD 214 2x80W (8ohm) pääte. Tosin hifilehti sai mitattua tuosta aikoinaan 2x95W :) hyvin potkii jokatapauksessa.
 
ps. bongasin juuri, että tollaset referit olis myynnissä melko edulliseen hintaan:
http://www.hifiharrastajat.org/forum/index.php?topic=1030295.0
 
siitä jollekin kelpo toistimet, toimii hyvin myös monitoreina. Nuo maksoi 90-luvun lopulla uutena muistaakseni noin 12000mk, joten jos nuo myynnissä olevat on täysin kunnossa, niin halvalla lähtee.
 
EDIT: Paha sanoa kuulematta ja testaamatta mitään noista uusista monitoripäätteistä. Sen vaan voi kyllä todeta hifiharrastuksen pohjalta, että vahvistimien äänissä on selkeitä luonne-eroja, ja jotkin vaan toimii tiettyjen kaiuttimien kanssa paremmin kuin toiset. Muistaakseni (jos kuulomuistiin on luottamista) noi sun ProAc:t on aika hillityt ja hiukan tummasoundiset, joten etsisin niitten kaveriks skarpin kuuloisen päätteen. Esim toi mun NAD ei varmaan olis paras vaihtoehto, se kun tuntuu hiukan siloittelevan yläpäätä, mutta istuu noitten refereitten kanssa hyvin yhteen niiden ollessa melko kirkkaat. Tässä jotain ajatuksia..
 
Live long and prosper.
multipaavo
26.10.2010 21:48:24 (muokattu 27.10.2010 21:05:07)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Millaisia passiivimonitori / päätevahvistin -kombinaatioita teillä on tarkkaamoissanne?
 
Meillä Avantoneja ajelee Quad 303 jostain 60-70-luvun taitteesta.
http://www.retrohifi.co.uk/quad_303.html
 
edit: aina menee Aura ja Avantonet sekasin...
 
-Paavo
 
Liian paljon päätetehoa on aivan oikein | 5 by 5 Audio
JoKo
27.10.2010 11:04:34 (muokattu 27.10.2010 11:05:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen ollut tyytyväinen Genelec 1067 päätevahvariin (8 ohm, 300w) Avantonejen kera, parannus oli huomatava verrattuna edeltäjäänsä, johonkin Denonin malliin.
 
Mikael
27.10.2010 13:49:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh. Tässä nyt kävi niin että nettiä pengottuani vakuutuin sen verran, että kävin poistamassa tuon Audiolab 8000P:n. Ainakin tää on painava... katsotaan kuinka käy kun saan tän asennettua. Ihan mielenkiintoista nähdä huomaanko mitään eroa Regaan verrattuna.
 
Mut laittakaa silti vielä kokemuksianne aiheesta ja omia kokoonpanojanne tai kommentteja. Tästä aiheesta on tosi vähän keskustelua.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
koopop
27.10.2010 15:37:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael:
Mut laittakaa silti vielä kokemuksianne aiheesta ja omia kokoonpanojanne tai kommentteja. Tästä aiheesta on tosi vähän keskustelua.

 
Mun ex-studiossa ruotsalaisia käsintehtyjä mid-field-passiiveja ajettiin QSC:n PA-käyttöön tarkoitetulla päättärillä, tehoa oli muistaakseni toista tuhatta wattia. Samoin duunipaikan kakkostarkkaamossa on QSC 1200 ajamassa semiluokan Tannoy -passiiveja. Ykköstarkkaamossa sen sijaan Genelecin 1032:set kohisee aika paljon.
 
Aikoinaan udeltiin ruotsalaisisten passiivien (Snake Speakers S802) valmistajalta, ja heidän suosituksensa nimenomaan oli tuollainen QSC tai vastaava. Kun ohmit oli kohdallaan, tehoa siinä riitti ja kohinasta ei ollu puhettakaan. Soundissakaan ei ollut mitään valittamista.
 
Minkälainen soundiero sitten tehokkaan pro-tason PA-päättärin ja teholtaan kompaktimman Hifi/Hi-end kotistereopäätteen välillä on, en osaa sanoa.
 
Teknisinä eroina voisi ainakin listata, että PA-päätteissä on varmasti äänekkäämmät (ja tehokkaammat) tuulettimet ja parempi ohmivalikoima (?), sekä erilaisia kytkentämoodeja. Lisäksi suojaukset/limitterit on varmasti kehittyneempiä.
 
Mulla on mutu-tuntuma, että "ylitehokas" pro-PA-päättäri voisi toimia paremmin miedolla tarkkailuvolalla kuin tehojensa suhteen lähellä ylärajaa oleva kotihifipääte. Vaikken ole hifipäätteiden asiantuntija, mietin että voisiko hifiosastolla olla enemmän laitteiden välisiä soundieroja kun valmistajat yrittää erottautua kaikin mahdollisin keinoin? Joku hifipääte voi olla suosittu vaikka siksi että se lisää alamiddleen vähän harmonista säröä jolloin se kuulostaa "pehmeemmältä" tai jotain. PA-päättäreissä on varmasti enemmän keskitytty luotettavuuteen, tasaisuuteen kaikilla tehoalueilla jne.. En tiiä..
 
washburn
27.10.2010 15:50:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koopop:Minkälainen soundiero sitten tehokkaan pro-tason PA-päättärin ja teholtaan kompaktimman Hifi/Hi-end kotistereopäätteen välillä on, en osaa sanoa.
 
Teknisinä eroina voisi ainakin listata, että PA-päätteissä on varmasti äänekkäämmät (ja tehokkaammat) tuulettimet ja parempi ohmivalikoima (?), sekä erilaisia kytkentämoodeja. Lisäksi suojaukset/limitterit on varmasti kehittyneempiä.
 
Mulla on mutu-tuntuma, että "ylitehokas" pro-PA-päättäri voisi toimia paremmin miedolla tarkkailuvolalla kuin tehojensa suhteen lähellä ylärajaa oleva kotihifipääte. Vaikken ole hifipäätteiden asiantuntija, mietin että voisiko hifiosastolla olla enemmän laitteiden välisiä soundieroja kun valmistajat yrittää erottautua kaikin mahdollisin keinoin? Joku hifipääte voi olla suosittu vaikka siksi että se lisää alamiddleen vähän harmonista säröä jolloin se kuulostaa "pehmeemmältä" tai jotain. PA-päättäreissä on varmasti enemmän keskitytty luotettavuuteen, tasaisuuteen kaikilla tehoalueilla jne.. En tiiä..

 
Aika monta testiä on tullut vastaan, joissa on todettu juurikin noista pa-päätteistä, että äänenlaatu on hyvää tasoa silloin kun päätettä ajetaan täysillä. Monissa volaa pystyy pienentämäään suoraan päätteestä, mutta ääni usein kärsii.
 
Hifipäätteethän usein on suunniteltu ajettavaksi täysillä, jottei äänenlaadusta tarvitse tinkiä. Ja kyllä laadukkaat hifipäätteet kestää hankaliakin (2ohm) kuormia ihan mukisematta. Ja tommonen 2x80W lähikuunteluun on vähintääkin riittävä teho, ellei mitkään überepäherkät kajarit ole kyseessä. Äänenväreissä on kyllä eroja, mut se mistä ne loppujenlopuks johtuu, onkin hankalampi asia.
 
Live long and prosper.
Master Fader
27.10.2010 16:04:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn:
Hifipäätteethän usein on suunniteltu ajettavaksi täysillä, jottei äänenlaadusta tarvitse tinkiä.


Rupesi kiinnostamaan, että mitäköhän tällä mahdat tarkoittaa.
 
washburn
27.10.2010 16:58:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master Fader: Rupesi kiinnostamaan, että mitäköhän tällä mahdat tarkoittaa.
 
Kaikessa yksinkertaisuudessa vain sitä, ettei hifipäätteissä (ainakaan yleensä) ole voimakkuuden säädintä, vaan ne toimivat nimellistehollaan syötettävän signaalin ja kaiutinkuorman ohjaamana.
 
En itseasiassa tiedä, miten pa- päätteiden voimakkuussäätimet on toteutettu. Kiinnostaisi tietää, jos joku osaa selittää? Jotain äänenlaadullisia ongelmia niihin kuitenkin liittyy.
 
Live long and prosper.
virtalahde
27.10.2010 16:59:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on ketju niin täynnä mutua, että pakko kommentoida.
 
Ensinnäkin perusasioita: Tehoa ei koskaan voi olla liikaa, jos ei nyt kilowattiluokassa aleta liikkumaan.
 
Päätteiden erot voivat johtua monesta asiasta, mutta ennen kaikkea se, miten päätteet+passiivipöntöt soivat yhteen liittyy siihen, miten pääte jaksaa ajaa kuormaa. Pelkkä ilmoitettu impedanssi ei kerro paljoakaan, eikä loppujen lopuksi kuva impedanssikäyrästäkään.
 
http://sound.westhost.com/biamp-vs-passive.htm
 
Tsekatkaa eritysesti kohta 2.1. Jakosuotimen rakenteesta riippuen kaiutin saattaa olla yllättävän hankala kuorma, ja noin yleisesti ottaen PA-tason pääte ajaa vaikeita kuormia ruoto suorana.
 
Eri päätteitä verratessa sitten päästäänkin sattumatekijään, jossa vaikuttavat kaiuttimet, vahvistin ja huoneakustiikka. Yksi pääte tässä ketjussa saattaa kuulostaa huoneessa paremmalta kuin toinen, ja kun setti vaihtaa huonetta, tämä ei välttämättä enää pidä paikkaansa.
 
washburn: Hifipäätteethän usein on suunniteltu ajettavaksi täysillä, jottei äänenlaadusta tarvitse tinkiä.
 
Ettet vain tarkoittaisi täsmälleen päinvastoin? Tiettyyn rajaan asti jotkut hifipäätteet saattavat mennä puhtaassa A-luokassa, vaan kun nuppi kääntyy isommalle, siirrytään A/B -luokkaan.
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com >> http://www.facebook.com/pages/Helsinki-Finland/Virtalahde-Mastering/278311633180
washburn
27.10.2010 17:09:06 (muokattu 27.10.2010 17:11:51)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virtalahde: Eri päätteitä verratessa sitten päästäänkin sattumatekijään, jossa vaikuttavat kaiuttimet, vahvistin ja huoneakustiikka. Yksi pääte tässä ketjussa saattaa kuulostaa huoneessa paremmalta kuin toinen, ja kun setti vaihtaa huonetta, tämä ei välttämättä enää pidä paikkaansa.
Samaa mieltä suurelta osin, mutta olen kyllä törmännyt vahvistimien ja kaiuttimien väliseen synergiaan, joka on mahdollista kuulla kuuntelutilasta riippumatta, olettaen, että tilan akustiikka on jonkinlaisissa järjellisyyden rajoissa. Tai oikeastaan vielä paremmin niin päin, jos vahvistin ja kaiutin eivät sovi toisilleen.
 
Ettet vain tarkoittaisi täsmälleen päinvastoin? Tiettyyn rajaan asti jotkut hifipäätteet saattavat mennä puhtaassa A-luokassa, vaan kun nuppi kääntyy isommalle, siirrytään A/B -luokkaan.
En nyt tarkoittanut antoasteen toimintaperiaatetta, vaan ilmaisin vaan epäselvästi sen seikan, ettei hifipääteen antotehoa voi pienentää muuten kuin syötettävää signaalia muokkaamalla.
 
EDIT: itseasiassa A-luokassahan mennään nimenomaan koko ajan "täysillä", koska päätetransistorit on koko ajan johtavassa tilassa ja virtaa kulkee syötettävän signaalin mukaan. Puhutaan siis samasta asiasta, mutta vähän eri kantilta näköjään.
 
Live long and prosper.
Master Fader
27.10.2010 17:09:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: Kaikessa yksinkertaisuudessa vain sitä, ettei hifipäätteissä (ainakaan yleensä) ole voimakkuuden säädintä, vaan ne toimivat nimellistehollaan syötettävän signaalin ja kaiutinkuorman ohjaamana.
 
En itseasiassa tiedä, miten pa- päätteiden voimakkuussäätimet on toteutettu. Kiinnostaisi tietää, jos joku osaa selittää? Jotain äänenlaadullisia ongelmia niihin kuitenkin liittyy.

 
Aivan. Hifipäätteissä ei ole voimakkuuden säädintä, koska sen oletetaan sijaitsevan toisaalla. Ymmärtääkseni päätteissä voimakuutta yleensä säädetään yksinkertaisella passiivisella säädöllä eli ihan vain logaritmisella potikalla. Pääteiden jännitevahvistusta tietenkin voisi säätää takaisinkytkentää vähentämällä ja lisäämällä, mutta tälläkään tavalla ei päästä vaimentamaan. Siksi homma pitää hoitaa passiivisesti ennen päätettä.
 
Teijo K.
27.10.2010 17:09:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virtalahde: Nyt on ketju niin täynnä mutua, että pakko kommentoida.
 
Ensinnäkin perusasioita: Tehoa ei koskaan voi olla liikaa

 
Minä en tuossa kohtaa jossittelisi, kun puhutaan siitä että halutaan puhdasta ääntä. Kaikkea tehoa ei välttämättä voi kotistudiossa hyödyntää jos on vaikka 10 kilowatin pääte, mutta ei siitä sinänsä mitään haittaakaan ole, eikä se ekstrareservi mitenkään huononna ääntä siellä. Mahdollistaapa suuremman dynamiikan kuunteluun. Vaikka olisi miljardi wattia tehoa, niin ei sitä siinä mielessä ole "liikaa", että se ääni siitä huononisi. Sitten on vain keskimääräistä suurempi tehoreservi mitä ei tule käytettyä. Ja tommonen miljardin watin pääte ei pahemmin pääse kuumenemaan kun sitä käyttelee silleen parin sadan watin alueella. Eli kestää paremmin.
 
;)
Master Fader
27.10.2010 17:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Viitalähteeltä haluaisin kysyä, oletko miettinyt tämän "paremman soundin" filosofista aspektia. Varmasti olet. Miksi joku pääte on tai voisi olla parempi ja millä tavalla? Onko miellyttävämpi parempi vai onko miellyttävä jopa epailyttävä työtä ajatellen? Miten näihin pitäisi mielestäsi suhtautua? Nyt en puhu teknisesti mitatavista selkeistä ilmiöistä, kuten siitä, pystyykö vahvistin ohjaamaan matalia impedansseja.
 
Master Fader
27.10.2010 17:18:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehoa ei teoriassa voi olla liikaa, mutta käytännössä kyllä. Muuten kaikki myytävät vahvistimet olisivat suurimpia mahdollisia. Transistorien laatu huononee suhtessa tehonkestoon. Pienitehoinen vahvistin on verrattomasti helpompi suunnitella hyväksi. Jos hyvin pieni teho riittää, homma voidaan hoitaa vaikka kokonaan a-luokassa esimerkiksi.
 
virtalahde
27.10.2010 18:27:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Master Fader: Viitalähteeltä haluaisin kysyä, oletko miettinyt tämän "paremman soundin" filosofista aspektia. Varmasti olet. Miksi joku pääte on tai voisi olla parempi ja millä tavalla? Onko miellyttävämpi parempi vai onko miellyttävä jopa epailyttävä työtä ajatellen? Miten näihin pitäisi mielestäsi suhtautua?
 
Toki.
 
Jos vaikka lähdetään ihan kaiuttimista liikkeille, tarkalla ja tasaisesti mittautuvalla kuuntelusysteemillä hyvässä huoneessa ei tee yhtään mitään, jos sillä työskentely ei ole hauskaa.
 
Mikään kuuntelu ei ole koskaan neutraali ja toista alkuperäistä täsmälleen oikealla tavalla, joten pitää vain valita sen sopivimman neutraalin väliltä, ja pitää huoli myös siitä, että töiden tekeminen on mukavaa ja kuuntelu ruokkii oikeaa fiilistä.
 
Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com >> http://www.facebook.com/pages/Helsinki-Finland/Virtalahde-Mastering/278311633180
Mikael
27.10.2010 19:51:14 (muokattu 27.10.2010 20:07:02)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

koopop: Mun ex-studiossa ruotsalaisia käsintehtyjä mid-field-passiiveja ajettiin QSC:n PA-käyttöön tarkoitetulla päättärillä, tehoa oli muistaakseni toista tuhatta wattia. Samoin duunipaikan kakkostarkkaamossa on QSC 1200 ajamassa semiluokan Tannoy -passiiveja. Ykköstarkkaamossa sen sijaan Genelecin 1032:set kohisee aika paljon.
 
Aikoinaan udeltiin ruotsalaisisten passiivien (Snake Speakers S802) valmistajalta, ja heidän suosituksensa nimenomaan oli tuollainen QSC tai vastaava. Kun ohmit oli kohdallaan, tehoa siinä riitti ja kohinasta ei ollu puhettakaan. Soundissakaan ei ollut mitään valittamista.
 
Minkälainen soundiero sitten tehokkaan pro-tason PA-päättärin ja teholtaan kompaktimman Hifi/Hi-end kotistereopäätteen välillä on, en osaa sanoa.
 
Teknisinä eroina voisi ainakin listata, että PA-päätteissä on varmasti äänekkäämmät (ja tehokkaammat) tuulettimet ja parempi ohmivalikoima (?), sekä erilaisia kytkentämoodeja. Lisäksi suojaukset/limitterit on varmasti kehittyneempiä.
 
Mulla on mutu-tuntuma, että "ylitehokas" pro-PA-päättäri voisi toimia paremmin miedolla tarkkailuvolalla kuin tehojensa suhteen lähellä ylärajaa oleva kotihifipääte. Vaikken ole hifipäätteiden asiantuntija, mietin että voisiko hifiosastolla olla enemmän laitteiden välisiä soundieroja kun valmistajat yrittää erottautua kaikin mahdollisin keinoin? Joku hifipääte voi olla suosittu vaikka siksi että se lisää alamiddleen vähän harmonista säröä jolloin se kuulostaa "pehmeemmältä" tai jotain. PA-päättäreissä on varmasti enemmän keskitytty luotettavuuteen, tasaisuuteen kaikilla tehoalueilla jne.. En tiiä..

 
Joo-o. Meillä on studiolla justkin QSC GX5 -mallinen pääte ja se ainakin pitää "snadia" kohinaa plus ne tuulettimet on sen verran metelikkäät, että en kyllä laittais sitä tarkkaamoon. Tosin noi GX:t on ns. merkin halpissarjaa ja toimii muuten B-luokassa. En sit tiiä miten paljon noi vahvistinluokat todella korreloivat lopputuloksen kanssa? Mulla ei siis tarkkaamossa oo mahdollisuutta pitää vahvistinta jossa on äänekkäät tuulettimet, joten passiivijäähdytys oli mulle vaatimus.
 
Mutta eipä hätää: Nettiä selaillessa mulle selvisi juuri että ostamani Audiolab onkin sentään HIFI-lehden testivoittaja :D Hoho!
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
anapena
27.10.2010 23:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vanha Revoxin integroitu vahvari, josta käytän oikeastaan vain päätettä, eli siinä saa eroteltua nappulalla etusen ja päätteen. Kaiuttimina Hifi55/2 ja 12/2set. Äänikorttina Motu 828 Mk1. Sattumalta toimii aika hyvin. Tehoja on vähintäänkin riittävästi, kun metrin päästä kuuntelee. Ongelmaksi on tosin tullut välillä sekoileva vahvistin, releet napsuu, kaiutinparit ja liitännät tavallaan vaihtelee. En tiedä liittyykö verkkovirran vaihteluihin vai lämpötilaan. Nyt on toiminut ok. Kaukosäätimellä asiasta selviää, mutta joskus kiireessä on hermo ollut kovilla...
 
mhelin
27.10.2010 23:20:17 (muokattu 27.10.2010 23:38:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotehoinen vahvistin kyllä kuulostaa selkeästi paremmalta, toisto on paremmin kontrollissa. Yksi selitys asialle on se että suuritehoisen vahvistimen lähtöimpedanssi on pienempi kuin pienitehoisen, eli "damping factor" (http://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor) on isompi. Tehokkaassa päätteessä kun on yleensä monta transistoria rinnankytkettynä tuottamassa tehoa. Kohina PA-päätteillä voi muuten johtua siitäkin että "gain structure" ei ole kondiksessa, eli etuvahvistimesta / audio interfacesta ei tule oikean tasoista signaalia.
 
Oma päätteeni on Hypexin UcD180-moduleiden (http://www.hypex.nl/UcD180.htm ) ympärille väsätty. Toistaiseksi mennään passiivisuotimilla mutta tarkoitus on siirtyä aktiivisysteemiin jossa UcD:ita neljä kanavaa, ja bassoille (2x Peerless SLS-10 per puoli) on Behringerin QSC-kopioivahvistin EP2500 joka taas on Class-H vahvistin (toimii pienillä tehoilla alemmalla käyttöjännitteellä, eli kytkee päätekiville virtaa kahden käyttöjännitteen välillä koko ajan äänenvoimakkuuden mukaan). Pikku-UcD:ssa on 8 ohmiin jotain 100W tehoa, D-luokan (PWM, hakkuri-tyyppinen siis) päätteenä on kyllä vähän erilainen toimintatavaltaan kuin muut. Noita Hypexejä käytetään aika monissa studiomonitoreissa nykyään (olisiko esim. joissain Adameissakin).
 
Gearslutzista löytyy tuollainen hypex-ketjukin:
http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/196770-hypex-amps.html
 
mhelin
28.10.2010 11:51:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anapena: Mulla on vanha Revoxin integroitu vahvari, josta käytän oikeastaan vain päätettä, eli siinä saa eroteltua nappulalla etusen ja päätteen. Kaiuttimina Hifi55/2 ja 12/2set. Äänikorttina Motu 828 Mk1. Sattumalta toimii aika hyvin. Tehoja on vähintäänkin riittävästi, kun metrin päästä kuuntelee. Ongelmaksi on tosin tullut välillä sekoileva vahvistin, releet napsuu, kaiutinparit ja liitännät tavallaan vaihtelee. En tiedä liittyykö verkkovirran vaihteluihin vai lämpötilaan. Nyt on toiminut ok. Kaukosäätimellä asiasta selviää, mutta joskus kiireessä on hermo ollut kovilla...
 
Jos kolvi vaan pysyy kädessä niin kannattaa varmaan vaihtaa virtalähteen elkot ja samalla vilkaista muidenkin kunto.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti