Muusikoiden.net
09.12.2016
Into-Luthman | Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: S-VHS:n yhteensopivuus ADATiin
1
teepee77
06.10.2010 23:24:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus olisi siis äänittää ADATilla, ja tätä varten tilasin S-VHS kasetteja koska muutamalta eri palstalta olen lukenut näiden sopivan hommaan mainiosti. Noh, nyt kumminkin eräs "studioisäntä" kertoi kokeilleensa joskus tallennusta S-VHS:lle huonolla menestyksellä. Nauhat meni kuulemma ryppyyn!? Voiko toi nyt oikeasti johtua siitä ettei ole ollut varsinainen ADAT nauha, vai olisko kumminkin laitteet vaan huollon/putsauksen tarpeessa?

anapena
07.10.2010 00:02:25 (muokattu 07.10.2010 00:03:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä olen käyttänyt hyvälaatuisia s-vhs-nauhoja adateissa, ei niissä välttämättä tarvitse olla adat-logoa. Toki jotkut kasettimerkit olivat oikein suositeltujakin adateihin, mutta niitä nyt en jaksa muistaa.

Kyllähän joku kehno ohut nauha voi mennä ruttuun, mutta todennäköisesti ei. Adatitkin tarvitsee putsausta ja huoltoa. Joku rulla niissä oli kulutustavaraa, jonka etevä käyttäjä pystyi itsekin vaihtamaan. Ja manuaalinen puhdistus kannattaa opetella itse tekemään, ei ikinä mitään puhdistuskasetteja.

Valmiit adat-nauhat on valmiiksi formatoitu. Se on joskus etu, jos ei ole aikaa pyyhkiä kasetteja etukäteen.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti