Muusikoiden.net
06.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikserin valinnan vaikeus
1
Karhukoira74
24.08.2010 08:31:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Liikaa vaihtoehtoja =) Kun ei vieläkään ole saanu hommattua itelleen mikseriä..ja kuume ois kova. Tarkoitus olis hankkia ensinnäkin laadukas laite, jolla voisi touhuta tarvittaessa bändinkin äänentoistoa. Aluksi laite tulisi varmaan olemaan pääasiassa olohuoneessa hoitamassa telkkarin, pelikoneen, Zoom R16:n, cd:n ja tietokoneen äänet Behringerin Truth B2030A-monitorien läpi. Tästä saa antaa vinkkiä miten itse nuo asentaisit..

Tavoitteena olisi, jos tämän vuoden aikana saisi rahat kasaan ja hankittua dB Technologies Opera 410D -parin täydentämään tämä nautinto. Kannattaisko hommata vielä erillinen päätevahvistin, vai onko järkeä/pystyykö yhdistämään tuon Harman Kardonin AVR245:n..?

Jep..eka vaihtoehto nyt mitä mietin halvimmasta päästä on Behringer XENYX 1222FX (199,- St.Paul Soundilla). Käsittääkseni Behkuista ollaan montaa mieltä ja pääasiassa sitä toista, mutta paljon noita varmaan tuon hinnan puolesta myydään..ja käytössäkin näkee. Toisaalta, tämänkin 200 voisi säästää ja kerralla sijoittaa joko kakkos- tai kolmosvaihtoehtoon (näitä nyt olen vakavammin puntaroinut). Eli Allen&Heathin PA12 tai ZED-12FX. PA12 näistä nyt olis heti kallein, suurin, paras ja kaunein hintaan 585,- ja ZED 459,- PA:ta puoltaa pari mikkiliitäntää enemmän, mutta hinta pompsahti. ZED on ilmeisesti uudempaa sarjaa ja kohtalaisen hyvin kauppansa tekevää (=hyvää?)

Soundcraftejakin olen tuota St. Paulilta katellu, voisi olla yksi vaihtoehto..mutta tässä näitten kanssa painitaan jo liikaa muutenkin ;) Voihan se olla että budjetti ratkaisee ja loppujen lopuksi se tuo Behku on. Tai sitten ei.

-So many assholes, so few bullets-
rintapek
25.08.2010 21:01:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Liikaa vaihtoehtoja =) Kun ei vieläkään ole saanu hommattua itelleen mikseriä..ja kuume ois kova. Tarkoitus olis hankkia ensinnäkin laadukas laite, jolla voisi touhuta tarvittaessa bändinkin äänentoistoa. Aluksi laite tulisi varmaan olemaan pääasiassa olohuoneessa hoitamassa telkkarin, pelikoneen, Zoom R16:n, cd:n ja tietokoneen äänet Behringerin Truth B2030A-monitorien läpi. Tästä saa antaa vinkkiä miten itse nuo asentaisit..

Mikseri on tohon hommaan väärä laite. Hanki tohon tarkoitukseen A/V- kytkin, vaik joku tommoinen:
www.salashop.fi/default.asp?l=&k=ss … 1&tt=&sanahaku=&hintamin=&hintamax=

Sit hankit bändihommiin mikserin erikseen.

One kind of music only - the good kind
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti