Muusikoiden.net
03.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Audix i5 vs Shure SM57
1
Crimson_sunrise
23.06.2010 11:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli onko kellään kokemusta molemmista mikeistä?
Onko noiden välillä kuinka suurta eroa ja kumpaa suosittelisitte kitaroita nauhoittaessa.

dewil
23.06.2010 11:19:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan niissä eroja. Toinen sopii paremmin yhteen, toinen toiseen. Kummallakin saanee ihan pätevää.

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
sami_sumea
23.06.2010 11:39:34 (muokattu 23.06.2010 11:40:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimson_sunrise: Eli onko kellään kokemusta molemmista mikeistä?
Onko noiden välillä kuinka suurta eroa ja kumpaa suosittelisitte kitaroita nauhoittaessa.

57 on vähän terävämpisoundinen mummiälestä. Ite oon käyttäny i5:sta virvelin yläkalvossa 57:n tilalla, toimii siinä paremmin joskus.

57:ssa on myös ehkä vähän enemmän "räkää" soundissa, se joko toimii tai ei, riippuen siitä mitä haetaan.

...

http://www.soundreel.com http://www.adamantiumstudios.com
RautiSa
27.06.2010 18:36:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimson_sunrise: Eli onko kellään kokemusta molemmista mikeistä?

Pari kertaa oon käyttäny i5 on-axis + SM57 off-axis yhdistelmää, ja on ollut ihan toimiva yhdistelmä. i5:stä saa näin tiukemman ja 57:sta vähän pehmeämmän soundin, ja niitä sitten yhdistelemällä haluttua kauraa. Kerran oli vielä nauhamikki viereisen elementin edessä.

Groovi
27.06.2010 19:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beyerin M201 (vanhat tunnetaan myös nimellä Revox M3500) on ihan hyvä vaihtoehto virvelille. Vähän hifimpi soundi kuin viis-seiskassa, ja vähän ehkä vähemmän botnea. Suuntakuvio on oikein mainio virvelikäyttöön, ei juuri kaappaa sivuääni esim. haitsusta.

"the difference between stupidity and genius is that genius has its limits" -Albert Einstein
Aki
05.07.2010 02:54:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska makuasiaa kysytään, annan palaa.

En vielä omista i5:sta, mutta ne muutamat kerrat kuin olen sen kanssa ollut tekemisissä sähkökitaran ja virvelin kanssa, olen ollut hyvin positiivisesti yllättynyt. SM57:n kanssa sen sijaan olen useimmiten pettynyt, mutta joskus harvoin onnistunut suhtautumaan neutraalisti.

Koska noiden välillä ei merkittävää hintaeroa ole, i5 on mielestäni moninverroin fiksumpi hankinta mihin käyttöön tahansa.

m201 on mainio mikki, mutta se ei ole yksinään kitaravahvistimessa kovin hyvä. Liian hyväsoundinen mikki siihen käyttöön... :op

"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti