Muusikoiden.net
10.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oktava MK-219
1
juti
22.06.2010 11:51:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Overeiksi ajattelin tuollaisia.Oisko kellä heittää ruusut ja risut kehiin ? Myyjä kehuu,mut niihän ne tekee aina.

jPekka
22.06.2010 19:44:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juti: Overeiksi ajattelin tuollaisia.Oisko kellä heittää ruusut ja risut kehiin ? Myyjä kehuu,mut niihän ne tekee aina.

Periaatteessa vallan mainio mikki. Olen käyttänyt toisena "overina" Glyn Johns -mikityksessä (toinen oli Röde NT2A - silloin ei ollut kahta samanlaista) ja hyvinhän tuo toimi.

Mikin tunnettu ongelma on se kolhohko valumetallikuori ja jokseenkin umpinainen ritilä, jotka saattavat aiheuttaa jonkinlaisia häiriöääniä ja -resonansseja, ennen kaikkea kovien äänien kohdalla. MK-319 on tunnetusti muuten sama mikki, mutta paremmin suunnitellulla kuorella. Sitä paitsi ainakin minulla ollut kehtoripustin oli hankala, hutera ja kömpelö, minkä lisäksi kuminauhat haurastuivat melkoisen nopeasti poikki. (Voi olla, että niissä on nykyään parempi kehto.) Se epä-shockmountripustin on taas yksinkertainen taivutettu peltiliuska.

Itse olen tuon GJ-äänityksen jälkeen hommannut overi- ja muuhunkin käyttöön sovitetun parin Oktava MK-101:iä. Sama kapseli kuin MK-219:ssä ja -319:ssä, mutta nämä ovat MK-012-runkoon ruuvattavia irtokapseleita. Soundi on ehkä hivenen heleämpi tuon rungon/vahvistimen ansiosta, mikä tietysti sopii overeille. Kehtoripustimetkin ovat parempia. Sitä paitsi tuo modulaarinen rakenne mahdollistaa muiden 012-irtokapseleiden hommaamisen myöhemmin samoihin runkoihin.

Rumpuja en ole vielä päässyt 101:llä äänittämään, mutta flyygeliä kyllä. Hyvin toimivat.

"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
anapena
23.06.2010 14:05:08

Itsellä ollut jonkin aikaa kyseinen mikkipari. Tähän mennessä paras kohde on ollut sutikompin overeina mahdollisimman alhaalla. Muihin paikkoihin on löytynyt paremmat mikit. Mutta siis jatsisatsin overeina ovat toimineet sen verran hyvin, että pidän parin vielä valikoimissa. Ei välttämättä ihan neutraalein soundi, mutta sopivan rapsakka;)

juti
24.06.2010 11:49:42

...kiitoksia hyvistä vastauksista.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti