Muusikoiden.net
06.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten c-kasetin saa pyöräytettyä tietokoneelle?
1
Mushmouthedtalk
28.02.2010 22:53:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi. Minä perin vittuunnuin tietokoneisiin jo aivan liian paljon ja aivan liian nuorena jotenka luotamme tällähetkellä äänityshommissa c-kasetin lämpöön. Miten nämä tuotokset saisi c-kasetilta tietokonelle audioksi? Änitänkö suoraan kasettisoittimesta koneelle vai onko joku parempi keino? Vinkkejä kiitos.

Lennu
01.03.2010 00:15:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole parempaa keinoa.

My life is like an Opel-highway.
Esp
01.03.2010 00:42:48

Lennu: Ei ole parempaa keinoa.

Entäs Commodore 64:n kasettiasema? :P

Juu, eipä tuohon tosiaan paljon parempaa keinoa ole kun halutaan analogisesta formaatista siirtää tavaraa digitaaliseen formaattiin.

Täh?!?
cozmo
01.03.2010 02:53:06

Mushmouthedtalk: Moi. Minä perin vittuunnuin tietokoneisiin jo aivan liian paljon ja aivan liian nuorena jotenka luotamme tällähetkellä äänityshommissa c-kasetin lämpöön. Miten nämä tuotokset saisi c-kasetilta tietokonelle audioksi? Änitänkö suoraan kasettisoittimesta koneelle vai onko joku parempi keino? Vinkkejä kiitos.

C-kasetin surkea äänenlaatu on nykyään sitten ilmeisesti lämpöä, jos m.nettiä on uskominen (nämä monet ketjut). Minä aikanaan suivaannuin c-kasetteihin ja muihin liian pal ja hankin tietokoneohjelmia. Hämmentävää tämä kehitys, kymmenen vuotta myöhemmin trendi on päinvastainen...

http://nikolaasonen.blogspot.com nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
Mushmouthedtalk
01.03.2010 10:52:53

cozmo: C-kasetin surkea äänenlaatu on nykyään sitten ilmeisesti lämpöä, jos m.nettiä on uskominen (nämä monet ketjut). Minä aikanaan suivaannuin c-kasetteihin ja muihin liian pal ja hankin tietokoneohjelmia. Hämmentävää tämä kehitys, kymmenen vuotta myöhemmin trendi on päinvastainen...

Niin onhan kasetilla kaikenmailman SPUDROO SPÄDREE mutta analogi on aina analogi. Lähinnä budjetti/vittuuntumis -syistä kasettia käytetään. Pittää vissiin äänitellä vaan koneelle.

Mikael
01.03.2010 12:05:32

Mushmouthedtalk: Lähinnä budjetti/vittuuntumis -syistä kasettia käytetään.

Tsori ot mut tästä tulee mieleen vanha kunnon lausahdus: "kostoksi yhteiskunnalle paskoin housuuni" :D

Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Niq
01.03.2010 12:10:42

Mikael: Tsori ot mut tästä tulee mieleen vanha kunnon lausahdus: "kostoksi yhteiskunnalle paskoin housuuni" :D

Bingo.

Miten voi olla liian vaikeeta ottaa vaikka audacity, avata neljä raitaa ja äänittää siihen? Niinku verrattuna kasettimankkaan? Ei tarvii ees kelata ees taas.

"...svengaa liikaa ollakseen matemaattisesti oikein" -Epämuusikko
Mushmouthedtalk
01.03.2010 16:59:37

Kone temppuilee enkä tajua tietokoneista mitään liiemmin niin en jaksa laittaa saatana. Ja toisekseen ei ole äänittämiseen tarkoitettua äänikorttia. Ja onhan kasetissa tunnelmaa. Parempaa saundia mitä oon koskaan tietokoneella äänittäny.

Mushmouthedtalk
01.03.2010 17:09:18

cozmo: C-kasetin surkea äänenlaatu on nykyään sitten ilmeisesti lämpöä, jos m.nettiä on uskominen (nämä monet ketjut). Minä aikanaan suivaannuin c-kasetteihin ja muihin liian pal ja hankin tietokoneohjelmia. Hämmentävää tämä kehitys, kymmenen vuotta myöhemmin trendi on päinvastainen...

Kymmenen vuotta sitten minä olin eskarissa joten en ole elänyt muuta kun tietokoneen aikakautta. Jos olisin syntynyt kymmenen vuotta aijemmin niin äänittäisin varmaan savikiekolle.

Lume
01.03.2010 17:13:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmainen "Audacity" ohjelma muuttaa tietokoneelle siirretyn musiikin suoraan
mp3:ksi. Sen voi sitten muuttaa koneella eri muotoihin, jos tarvis vaatii.

http://www.download.fi/audio_video/ … kitiedostojen_muokkaus/audacity.cfm

"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."
Kalmo
01.03.2010 18:59:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lume: Ilmainen "Audacity" ohjelma muuttaa tietokoneelle siirretyn musiikin suoraan
mp3:ksi. Sen voi sitten muuttaa koneella eri muotoihin, jos tarvis vaatii.

http://www.download.fi/audio_video/ … kitiedostojen_muokkaus/audacity.cfm

Eiköhän nyt ja jatkossakin kannata äänittää musiikki tietsikalle hyvälaatuisena wavina, ja muutella eri formaatteihin sitten tarpeen mukaan. Ajatus, että siirtäisi c-kasetin suoraan mp3:ksi tuntuu lähes surkuhupaiselta. Miksi ensin äänittää tarkoituksella huonohkoa ääntä ja sitten ehdoin tahdoin vielä huonontaa se jo siirtovaiheessa korjaamattomasti?

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Mushmouthedtalk
01.03.2010 20:12:20

wawia se audacity äänittää.

Lennu
01.03.2010 21:13:08

Mushmouthedtalk: Kone temppuilee enkä tajua tietokoneista mitään liiemmin niin en jaksa laittaa saatana. Ja toisekseen ei ole äänittämiseen tarkoitettua äänikorttia. Ja onhan kasetissa tunnelmaa. Parempaa saundia mitä oon koskaan tietokoneella äänittäny.

No sit sä teet niin. Ethän sä mitään mielipidettä siitä kysynyt. Pistät kotona kasetin pyörimään ja laitat temppuilevan tietokoneesi äänittämään sitä treenimatskua ja keität kahvit ja käyt paskalla sillä aikaa, kun se matsku siirtyy koneelle. Ei siinä tarvii vieressä kokoaikaa kytätä.

My life is like an Opel-highway.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti