Muusikoiden.net
04.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kenttätallentimet? Ammattilaiset vastatkaa!
1
deepe
22.02.2010 15:02:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kenttätallentimen osto edessä. Käyttötarkoitus: elokuvien ääniraidat ja soundien teko. Budjetti liian pieni n.500e?
Mikit tulevat olemaan sennheiser mkh30-50 tasoa.

Kumpi? Fostex FR-2LE vai käytetty työjuhta Fostex pd-4 (DAT).

MIKSI!
Perustelkaa vastauksenne mielellään ominaisuuksien perusteella.
etuasteiden laatu/kohinatasot (16bit DAT vs 24bit FR?), käytettävyys, aikakoodin tarpeellisuus eli lähinnä sen puute FR-2LE mallissa ja sekä lisäksi yleisiä huomioita
vertailun vuoksi. Kaikki tarpeelinen tieto kiitos.

Ja jos ei kumpikaan näistä miellytä syystä tai toisesta, niin mikä markkinoilla olevista "uuden ajan korttitallentimista miellyttäisi teitä.
Perustelut.

Luulen, että vastauksistanne on hyötyä monelle matti meikäläiselle.

Kiitti

anapena
22.02.2010 16:20:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos nyt lyhyesti raapaisen asiaa. En tiedä, mikä nykyään on aikakoodin toimivuus äänityöasemien kanssa. Joskus 90-luvulla se taisi olla aika teoreettista, että sai aikakoodi-datilla logattua matskut automaattisesti paikoilleen. Tilanne on varmaan nykyään parempi. Mutta ei se aikakoodi välttämättömyys ole, mutta tietenkin erittäin kätevä ominaisuus. Klaffin mukaan synkattaessa homma on käsipeliä. Mikäs nykyään on työtapa, klaffia taidetaan paukutella edelleen? Mä en oo kymmeneen vuoteen ollut leffojen kanssa tekemisissä, videomatskussa äänet on valmiiksi synkassa...
Dat-nauhuria en välttämättä viitsisi enää ostaa. Toki, jos mulla sellainen nurkissa pyörisi valmiina, niin varmaan käyttäisin tarvittaessa. Puutteina vain kaksi raitaa, ja sisäänmenojen vähyys. PD2sessa muistaakseni 2 sisään ja 4sessa 4? Kasettien kanssa saa myös olla aika varovainen ja backupit kannattaa niistäkin tehdä.
Itse lähtisin mieluiten tekemään jollain Sound Devicesin vehkeellä, mutta budjetti tarvitsis moninkertaistaa...
Joku muu varmaan jatkaa tästä?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti