Muusikoiden.net
03.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua miksaamiseen,
1 2
Hookkan
14.02.2010 13:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat korvat ei enää osaa sanoa juuta eikä jaata.. Kertokaahan mikä pistää teidän korviin ikävästi? Bassoa siis ei ole vielä soitettu, eikä ehkä soitetakkaan.

http://www.myspace.com/thebandskirmish

Hannu H.
15.02.2010 00:11:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rummut taustalla ja laulut pinnassa. Kyllä tuo sitä bassoa kaipais ainaki minun mielestä vielä..

Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Antti1
15.02.2010 00:44:02 (muokattu 15.02.2010 00:45:13)

Stereokuva on jotenkin kovin kummallinen luureilla kuunneltuna. Painottuu häiritsevästi jonnekin epämääräiseen suuntaan oikealle. Ei sillä, että kaiken nyt pitäisi olla täydeltä laidalta tulevaa jööttiä kuitenkaan olla. Tälleen keskellä yötä ei viitti enää monitoreita raiuttaa, joten ei siitä sen enempää.

Siinä säkestössä tms. tulevat demppikitarat häiritsevän lujaa verrattuna kaikkeen muuhun. Rummut on myös todella taustalla, mä nostaisin reippaasti ylemmäs. Laulu on tosiaankin pinnassa, mutta se ei ainakaan mua suoranaisesti häiritse, jos pannut tulis paremmin esille. Ehkä sitä voisi laskea vähän ja koittaa saada erottumaan muilla keinoin metelistä paremmin. Tuo säröttäminen ei suoranaisesti auta erottuvuutta tuollaisenaan. Myös soundi on tukossa. Onko örinät vedetty joku dynaaminen mikki nyrkin sisällä -tyyliin?

Onko rummut ohjelmoidut ja kitarat vedetty jollain mallinnussoftalla? Kuulostaa ainakin mun korvaan siltä. Mä koittaisin hakea vielä vähän soundeja uusiksi, jos mahdollisuuksia siihen on. Nyt jää jotenkin kovin muovinen ja siloteltu fiilis. Laittakaa se basso sinne mukaan tuomaan potkua alakertaan ja hakekaa kitaralle jotain muuta juttua. Rähinä löytyy kuitenkin hiukan ylemmiltä taajuuksilta.

Ylipäätään tää kuulostaa melko tavanomaiselta kitaristin miksaukselta. En siis tiedä oletko kitaristi, mutta mä olen tehnyt aikoinaan todella paljon samankaltaisia miksauksia. :)

I like big butts and I can not lie
Mikko
15.02.2010 14:58:08 (muokattu 15.02.2010 15:30:19)

En tiedä miksauksesta, mutta sinulla on bändimme nimi ja lähes sama myspace-osoitekin.

Hookkan
15.02.2010 21:15:47

Mikko: En tiedä miksauksesta, mutta sinulla on bändimme nimi ja lähes sama myspace-osoitekin.

Väitämpä että maailmassa on ehkä noin 56751351 saman nimistä bändiä joten eläpä viitti pillittää.

Antti1
15.02.2010 21:22:54

Genen pönttöjen kautta tää olikin vielä kovempi ylläri. Kaikki on tosi etäisen kuuloista kaikujen yms. vuoksi, eikä missään oikeastaan ole särmää. Mä en nyt osaa tälleen neuvoa sen enempää, kuin että tee oikeastaan kaikki uusiksi ja kuuntele tarkasti referenssilevyjä. Hae soundit kokonaisuuteen sopiviksi, eikä yksinään kivan kuuloisiksi.

Harjoittelemalla oppii, samaa juttua loputtomiin hieromalla ei niinkään. Joskus on erittäin hyvä keino palata ihan lähtökohtaan ja poistaa ihan kaikki aiemmat miksausyritykset efektejä myöten.

I like big butts and I can not lie
kivi
15.02.2010 21:36:58 (muokattu 15.02.2010 21:38:52)

Mikko: En tiedä miksauksesta, mutta sinulla on bändimme nimi ja lähes sama myspace-osoitekin.

Skirmish ei ole mitenkään niin hyvä bändinnimi että siitä kannattaisi alkaa tappelemaan. Englanniksi se kuulostaa vähän pöljältä, ei ollenkaan siltä mitä "rähinä" suomeksi vaan enemmän niinkuin silleen että huudellaan hävyttömyyksiä toisilleen kadun yli kunnes toinen sanoo niin tyhmästi että molemmat painuu häpeissään kotiin. Vähän niinkuin bändin nimi olis "sun äitis oli".
:-D

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kallekorvola
15.02.2010 22:47:43

Antti1: Genen pönttöjen kautta tää olikin vielä kovempi ylläri. Kaikki on tosi etäisen kuuloista kaikujen yms. vuoksi, eikä missään oikeastaan ole särmää. Mä en nyt osaa tälleen neuvoa sen enempää, kuin että tee oikeastaan kaikki uusiksi ja kuuntele tarkasti referenssilevyjä. Hae soundit kokonaisuuteen sopiviksi, eikä yksinään kivan kuuloisiksi.

Harjoittelemalla oppii, samaa juttua loputtomiin hieromalla ei niinkään. Joskus on erittäin hyvä keino palata ihan lähtökohtaan ja poistaa ihan kaikki aiemmat miksausyritykset efektejä myöten.

Tätä mäkin suosittelen. Joskus on vaan helpompi nollata kaikki, ja aloittaa alusta.

cozmo
16.02.2010 00:04:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Skirmish ei ole mitenkään niin hyvä bändinnimi että siitä kannattaisi alkaa tappelemaan. Englanniksi se kuulostaa vähän pöljältä, ei ollenkaan siltä mitä "rähinä" suomeksi vaan enemmän niinkuin silleen että huudellaan hävyttömyyksiä toisilleen kadun yli kunnes toinen sanoo niin tyhmästi että molemmat painuu häpeissään kotiin. Vähän niinkuin bändin nimi olis "sun äitis oli".

Vähän samat mietteet tuosta miksauksesta... IMHO Ei lontoon kielestä löydy yhtä karuja sanoja kuin Suomesta. Ulkomaalaisen korviin "minä rakastan sinua" kuulostaa varmasti paljon karummalta kun moni paha solvaus ulkomaaksi. Jos halutaan karuja nimiä, niin varmaan saksankielestä ne löytyisi?
Itse perustan vielä jonain päivänä huonon punk-bändin, jonka nimi on "revitty p...e".

http://nikolaasonen.blogspot.com nofi @ gearslutz.com: "I wouldn't choose a mic pre based on pictures of two "square" waves that have been through them..... that's retarded."
markku jokela
16.02.2010 11:07:12

Väitämpä että maailmassa on ehkä noin 56751351 saman nimistä bändiä joten eläpä viitti pillittää.

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta aika kusipäinen olankohautus kun joku ilmottaa että heillä on jo kyseinen nimi käytössä. On varmasti niin, että Skirmish -nimisiä bändejä on useampi maailmassa mutta ei varmaan montaa Suomessa. Suomi on pieni maa eli kantsis varmaa olla kohtelias ja käyttää jotain toista nimeä.

Mikko
16.02.2010 15:05:17

kivi: Skirmish ei ole mitenkään niin hyvä bändinnimi että siitä kannattaisi alkaa tappelemaan. Englanniksi se kuulostaa vähän pöljältä, ei ollenkaan siltä mitä "rähinä" suomeksi vaan enemmän niinkuin silleen että huudellaan hävyttömyyksiä toisilleen kadun yli kunnes toinen sanoo niin tyhmästi että molemmat painuu häpeissään kotiin. Vähän niinkuin bändin nimi olis "sun äitis oli".

Kiiti suorasta palautteesta Kivi :-D

Joo tosiaan, tuskin on ketjun aloittaja välttynyt törmäämästä meihin tuolla myspacessa (thebandskirmish /bandskirmish), että sikäli jaksan pillittää tästä huonosta nimestä. Maailmalla tosiaan on muutamia Skirmiksiä. Yhden brittiläisen kaiman biisit jopa ilmaantuivat meidän myspaceen myytäväksi joskus taannoin mikä aiheutti hiukan hämmennystä.

Teijo K.
16.02.2010 16:31:16

markku jokela: Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta aika kusipäinen olankohautus kun joku ilmottaa että heillä on jo kyseinen nimi käytössä. On varmasti niin, että Skirmish -nimisiä bändejä on useampi maailmassa mutta ei varmaan montaa Suomessa. Suomi on pieni maa eli kantsis varmaa olla kohtelias ja käyttää jotain toista nimeä.

Entäs jos hookkanin bändi keksi nimetä bändinsä ekaks "äitis oli"ksi? Ei kai tossa missään mainittu että kuinka kauan toi nimi on ollut niillä käytössä?
kivi
16.02.2010 16:45:38

Mikko: Kiiti suorasta palautteesta Kivi :-D

Kiva ettet ottanu ittees. Se mikä kuulostaa hyvältä englanniksi saattaa olla aika eri kuin mikä kuulostaa hyvältä suomeksi, ja sitten on vielä kaikki nää eri englannit, amerikasta kaukoitään (jossa englanninkielen sanoja saatetaan käyttää kuin meillä kiinan kirjoitusmerkkejä tatuointiin ilman merkitystä).
;-)

Samannimisten bändien kohdalla täytyy kyllä muistaa että kohteliaisuus on valttia, ja aika isojakin riitoja voi syntyä, jos ei bändin niin bändin kavereiden toimesta. Mä kuulin kerran keikkareissulla kuinka jossain Kokkolassa oli melkein samanniminen uusnatsibändi (sillä tavalla että erehtymisen vaara todella oli) kuin oma reipas ja ehdottoman natsivastainen rokpunkbändini, enkä todella pistänyt pahakseni kun joku paikallinen lupasi hoidella asian henkilökohtaisella keskustelulla.

Oletusarvoisesti se kuka on tehny enemmän oikeita levyjä ja kellä on enemmän faneja voittaa, ja heikompi vahtaa nimensä.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
jannu
16.02.2010 18:23:35 (muokattu 16.02.2010 23:49:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, joku huono hevibändi on viime vuonna pöllinyt mun hc-proggikseni nimen, eli Minna Cunt. Olen pöyristynyt.

Mutta joo, onko ihan järkevää kysellä miksausvinkkejä laittaen kuultavaksi biisi MySpace-raiskattuna?

Mikko
16.02.2010 20:59:50 (muokattu 16.02.2010 21:01:24)

Teijo K.: Entäs jos hookkanin bändi keksi nimetä bändinsä ekaks "äitis oli"ksi? Ei kai tossa missään mainittu että kuinka kauan toi nimi on ollut niillä käytössä?

Niin no tämä meidän "äitis oli" on otettu käyttöön 2006. Oikeita levyjä ei olla tehty, mutta omakustanteisia demoja, Ep:itä, mitä nämä nyt onkaan neljä(4), joista uusimpaa satsattiin jopa rahaakin jonkin verran. Keikkoja on tehty myös ja aiotaan tehdä jatkossakin. Ja koska molemmat "äitis olit" tehdään nyt sitten vielä sitä metallia, on olemassa sotkeutumisen vaara. Hyvänä esimerkkinä tällä hetkellä Hellkatti -tapahtuman sivuilla lukeva mainos: "Illan pääesiintyjiä lämmittelee kajaanilaislähtöinen Skirmish. Bändin tuotoksiin voit käydä tutustumassa MySpacessa." :)

Niin ja se meidän äitis oli löytyy hiukan samanlaisen linkin takaa eli www.myspace.com/bandskirmish

Teijo K.
16.02.2010 21:37:20 (muokattu 16.02.2010 21:38:12)

Mikko: Niin no tämä meidän "äitis oli" on otettu käyttöön 2006. Oikeita levyjä ei olla tehty, mutta omakustanteisia demoja, Ep:itä, mitä nämä nyt onkaan neljä(4), joista uusimpaa satsattiin jopa rahaakin jonkin verran. Keikkoja on tehty myös ja aiotaan tehdä jatkossakin. Ja koska molemmat "äitis olit" tehdään nyt sitten vielä sitä metallia, on olemassa sotkeutumisen vaara. Hyvänä esimerkkinä tällä hetkellä Hellkatti -tapahtuman sivuilla lukeva mainos: "Illan pääesiintyjiä lämmittelee kajaanilaislähtöinen Skirmish. Bändin tuotoksiin voit käydä tutustumassa MySpacessa." :)

Niin ja se meidän äitis oli löytyy hiukan samanlaisen linkin takaa eli www.myspace.com/bandskirmish

Niin, entä jos noi on alkanut 2005? Pittee selvittee faktat ensin. Jos nyt ottaa ton asiakseen siis.

Mä haluun perustaa bändin nimeltä "Äitis oli". Olis muuten hyvä nimi. Hitto. :) Oikeesti.
Mikko
16.02.2010 22:33:46

Teijo K.: Niin, entä jos noi on alkanut 2005? Pittee selvittee faktat ensin. Jos nyt ottaa ton asiakseen siis.

Mä haluun perustaa bändin nimeltä "Äitis oli". Olis muuten hyvä nimi. Hitto. :) Oikeesti.

Tatuoinnin arvoinen.

Hookkan
16.02.2010 23:56:05

Kyllä tää Mikon pändi on vanhempi tuotos kuin omani. Laitoin siis jonkin nimen joka nopeasti tuntu hyvältä, tarkotus ei ollut aiheuttaa hämmennystä tai muutenkaan vittuilla kellekkään. Pahoittelen ajattelemattomuuttani. Eniten kuitenkin pahoittelen sitä etten muista kirjautumisnimeä, joten en voi muuttaa artistin nimeäkään.:( Olisi aivan mahtavaa jos joku osaisi auttaa tässä(kin) asiassa. Myspace kaksi päivää vanha käsite.

Mikko
17.02.2010 08:23:46

Hookkan: Kyllä tää Mikon pändi on vanhempi tuotos kuin omani. Laitoin siis jonkin nimen joka nopeasti tuntu hyvältä, tarkotus ei ollut aiheuttaa hämmennystä tai muutenkaan vittuilla kellekkään. Pahoittelen ajattelemattomuuttani. Eniten kuitenkin pahoittelen sitä etten muista kirjautumisnimeä, joten en voi muuttaa artistin nimeäkään.:( Olisi aivan mahtavaa jos joku osaisi auttaa tässä(kin) asiassa. Myspace kaksi päivää vanha käsite.

Kokeile meidän tunnuksilla :)

Hookkan
18.02.2010 17:43:24

Nytkö oli se kohta missä nauretaan?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti