Muusikoiden.net
05.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PZM-mikit
1
JoKo
04.02.2010 07:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PZM-mikit (eli nämä lättänät puolipallosuuntakuviomikit) ovat mulle vähän uusi juttu. Mihin ootte niitä käyttäneet ja saaneet hyviä tuloksia?

RautiSa
04.02.2010 12:18:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoKo: PZM-mikit (eli nämä lättänät puolipallosuuntakuviomikit) ovat mulle vähän uusi juttu. Mihin ootte niitä käyttäneet ja saaneet hyviä tuloksia?

Koulussa on kokeiltu crownin pzm:ä mm. flyygelin äänityksessä. Saa vähän uutta ulottuvuutta soundiin kyllä. Sitten on tullut näitä basari pzm:iä kokeiltua ja erityisesti shuren beta91:n olen todennut varsin toimivaksi ja yllättävän monipuoliseksikin.

dewil
04.02.2010 18:54:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

shuren beta91:llä ja PZM:llä ei ole juurikaan yhteistä. Shure on basarimikki ja hertta/superhertta suuntakuvioinen.

Dont Clone The Beat. Own The Beat.
M.F.
04.02.2010 22:29:30

Flyygeli joo ja seinään ambienssia sieppaamaan. Joskus voisi kokeilla tiepata myös johonkin levyyn molemmin puolin, pallokuvioiseksi stereopariksi.

Mikä on kun ei taidot riitä?
studiokekkonen
04.02.2010 23:11:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flyygeliin vain äärimmäisessä hätätilassa tai livenä.

Ambienssiksi hyvin harvoin.

Basariin vain kuolleen ruumiini yli.

Ne ovat hirveän käytännölliset moneen kiperään tilanteeseen, mutta eivät ole mihinkään parhaan soundinen vaihtoehto. Noi Crownit on ikäänkuin ne "hyvät" PZM:t, mutta IMHO nekin ovat ihan hirveän soundiset mikit.

YMMV.

kivi
05.02.2010 03:52:36 (muokattu 05.02.2010 03:54:36)

hulio: Noi Crownit on ikäänkuin ne "hyvät" PZM:t, mutta IMHO nekin ovat ihan hirveän soundiset mikit.

Hirveys voi tarkoittaa myös just ihan hyvää läminää (vertaa vaikka AKG C1000 -mikkiin jonka karu yläkerta toimii varsin hyvin vähänkin länättynä). Mulla on mikkiarkussa ikioma Crownin PZM luottokaverina just sitä varten kun halutaan luoda vaikutelma että nyt mennään melulla, eli aika usein kun rokkia tai muuta luomumusaa (ei siis poppia eikä metallia=iskelmää) tehdään. Eihän se kuitenkaan ole koskaan ainoa mikki.

Katselen sille sopivan seinän ja teippaan kiinni. Usein mua ei yhtään haittaa vaikka se olisi missä kattopalkin kulmassa tai peltisen ilmastointiputken vieressä. Keskellä tarkkaamon ikkunaa on tietysti se perinteinen paikka. Akustiset yllätyksetkin ovat tervetulleita, PZM kun on hyvin epäherkkä vaiheongelmille nin se sopii kaikenlaiseen kokeilemiseen. Joskus aikoinaan käytin PZM:n kaverina parkettivanerilevyä lisäheijastusten luomiseen. Hienot 70-luvun rumputilat tuli sillai.

Sitten laittelen sille sopivan kompuran ja miksaan sekaan sopivissa kohdissa.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti