Muusikoiden.net
11.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DIGIDESIGN DIGI 003 FACTORY + Pro Tools Le??
1
T.S.A.
07.01.2010 16:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kotistudion rakentaminen tässä kovasti polttaa. Aluksi ajattelin, että hankkisi jonkunlaisen digitaalitallentimen, mutta taitaapa olla nykypäivää päätyä kumminkin tietokonepohjaisen systeemin käyttäjäksi.

Tommosta digidesignin systeemiä olen harkinnut.
Onkos tosta kertynyt minkälaisia kokemuksia? Ja senhän tietää, melko varmasti, että lisäksi joutuu ostamaan Macin koneen. Kannattaako pc-pohjaisena edes kokeilla..

hape
07.01.2010 18:02:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

T.S.A.: Kannattaako pc-pohjaisena edes kokeilla..

No miksikäs ei? Mä väittäsin että Mac ja PC on ihan samalla viivalla vakauden ja suorituskyvyn puolesta. Mäkki-ihmiset tietysti aina valittaa että pc on hankala käyttää, mutta se johtuu vaan siitä että ne on uusavuttomia :D Sori, oli pakko. Ei ku tietysti siitä mihin on tottunu. Eli käytettävyys on oikeastaan se ainoa ero, kuka sitten tykkää mistäkin. Toki pc-pohjainen setti tulee edullisemmaksi.

T.S.A.: Tommosta digidesignin systeemiä olen harkinnut.

Kannattaa myös vähän tsekkailla mitä muita softia ja rautoja kaupasta löytyy. Ei se mikään pakko ole Pro Tools olla koska isoilla pojillaki on. Itse käytän Cubasea, enkä kyllä ihan helpolla toolsiin vaihtas :D Meinaan vaan, että jollain Reaperilla ($60) tekee vallan mainiosti, sille vaan joku hyvä interface kaveriksi. Mun mielestä se muutama liuku, joilla saa "niinku oikean mikserin tuntuman" on aika turha, mä ainaki ruuvaan mielummin hiirellä. Oikea iso tiski on tietty asia erikseen.

Ja sit vielä se, että PC + joku VST-yhteensopiva äänityssofta avaa aika kivan ilmaisten plugareiden maailman. Mac ja Tools niin eipä taida hirveästi ilimasta herkkua löytyä. Nykyään ilmaisten plugareiden joukosta löytyy todellisia helmiä, joita itse ainakin käytän vaikka rahalla ostettuja hyviä plugareitakin löytyy (esim. uad).

Varsinkin kun puhutaan kotistudiosta, mä satsaisin sinuna hyvään interfaceen ja audiotyöasemaan. Softaksi ostat sen, mikä tuntuu mukavimmalta käyttää.

Mut tietenki jos on pakko saada tools niin sit ostat sen :D Ei se huono ole, mutta ei mitenkään ainoa vaihtoehto.

Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
anapena
07.01.2010 19:26:25

Pro Toolsia harkitsisin oikeastaan vain siinä tapauksessa, että tarvitsisi itse aukoa oman pajan ulkopuolelta tulevia ProTools-sessioita taikka omia sessioita pitäisi saada auki muissa ProTools-pajoissa.
Kyllä mä lähtisin siitä, että ainaski yks moottoroitu faderi pitää olla! ;) Eihän se Presonuksen liuku paljoa maxa...Behrinkeri vähän enemmän. Tottumiskysymys tämäkin.

ganesha
07.01.2010 19:30:58

PC ehkä edullisempi vaihtoehto...mutta omien kokemuksien valossa PC:n kanssa joutuu säätämään pahimmassa tapauksessa viikkotolkulla ennenku pääsee edes protaria asentamaan, ja sitten senkin kanssa saa säätää viikon ennenku pääsee nauhoittamaan mitään.

pitäisköhän myydä toinen munuainen että sais Mac Pron...:D

viina. hanuri. ja naiset.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti