Muusikoiden.net
09.12.2016

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Triggeriohjattu rumpugate?
1
rintapek
17.12.2009 01:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko kertonee olennaisen? Toimiiko/voisiko toimia/ei toimi?

Itse olen sähkörunmuilla (trigatuilla akustisilla) soittanut ny jokusen vuoden ja kummasti käy niin, että ko lyön rumpua, ni trigu poimii signaalin, rumpuälli muodostaa signaalin ja se tulee ämyristä ulos ennenko edes hoksaan lyöneeni sitä rumpua?

Siitä sit ideaan joka just juolahti mieleeni, eli jos akustista runpua erillismikittää, ni voisiko vanteeseen propattu trigu toimia gaten sidechainohjaimena?

Ko sitä jotenkin luulis, että milloin kapulalla kajauttaa, ni mikki ois auki ennenko ääni ehtii mikkiin? Ja vastaavasti mikki menis kiinni milloin runmun saundi sammuu?

Ittellä ei o tarvetta eikä välttämäti edes kalustoa tehdä asiasta empiiristä tai organoleptistä tutkimusta, mut josko joku valmiiksi tietäis, ni mun ei tarttis edes kokeilla?

One kind of music only - the good kind
Tomppis2
17.12.2009 12:44:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä sit ideaan joka just juolahti mieleeni, eli jos akustista runpua erillismikittää, ni voisiko vanteeseen propattu trigu toimia gaten sidechainohjaimena?

Käsittääkseni Big Mick käyttää Metallican livehommissa juurikin tälläista metodia. On kuulemma niin rajua peltien vuoto/lavamekkala tomimikkeihin että helpompi ottaa triggereistä sidechain signaali gateihin ja sitten käyttää mikkisoundia.

stnprkl
17.12.2009 13:10:06

rintapek: Otsikko kertonee olennaisen? Toimiiko/voisiko toimia/ei toimi?

Itse olen sähkörunmuilla (trigatuilla akustisilla) soittanut ny jokusen vuoden ja kummasti käy niin, että ko lyön rumpua, ni trigu poimii signaalin, rumpuälli muodostaa signaalin ja se tulee ämyristä ulos ennenko edes hoksaan lyöneeni sitä rumpua?

Ko sitä jotenkin luulis, että milloin kapulalla kajauttaa, ni mikki ois auki ennenko ääni ehtii mikkiin? Ja vastaavasti mikki menis kiinni milloin runmun saundi sammuu?

Ittellä ei o tarvetta eikä välttämäti edes kalustoa tehdä asiasta empiiristä tai organoleptistä tutkimusta, mut josko joku valmiiksi tietäis, ni mun ei tarttis edes kokeilla?

Mä oon ite saanu liveolosuhteissa pidettyä noi pellit pois tomikanavista ihan pelkästään hyvällä geitillä. Eli semmoisella missä on sidechain filtteri itsessään. Oon laittanu sen geitin aukeamaan siitä alamiddletumahduksesta enkä ylämiddleatakista. Siellä ylämiddlealueella kun operoi myös virveli ja pellit. Ei oo tarvinnu miettiä mitään triggereitä yms. Esmes Drawmerin DSL201 osaa tuon homman moitteettomasti. Tosin tuohonkin saa sen ulkopuolisen signaalin sisään. Itse asiassa lähes kaikkiin ammattikriteerit täyttäviin geitteihin on mahdollista syöttää sidechainsignaali erikseen jostain muualta.

Viltsu audiokantaja
Kallekorvola
20.12.2009 15:57:50

Kyllä voi. Joskus jossain metalliörinäproggiksessa tajusin jo alkuvaiheessa, että geitata pitää, ja tallensin varalta triggerien napsahdukset normaalisti mikitettyjen tomiraitojen rinnalle. Miksauksessa käytin niitä napsuja avaamaan geittejä. Hyvin pelas.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti