Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuulokkeet musiikin kuunteluun ja tekemiseen
1 2 3
Aki
30.01.2010 02:37:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: ns. hifi-kuulokkeet tekee tuhkasta timantin ja pyöristelee asioita, kun taas melkein kaikki AKG:n studioluurit on analyyttisen raastavuutensa takia huonoja kuuntelu-kuulokkeita.
 
Tuota kommenttia kuulee paljon, mutta itse en ymmärrä sitä. Mun korvaan musiikki ei kuulosta timanttiselta jos kaiutin tai kuuloke vääristää taajuuksia. Miksaus kun miksaus, parhaalta se mun korvaan kuulostaa mahdollisimman neutraalissa ympäristössä. Samanlaisessa jossa itse sitä miksaisin.
 
Olisi myös paljon työläämpää opetella tuntemaan kahdet kuulokkeet/kaiuttimet. Sen sijaan jos kuuntelet vapaa-aikamusiikin myös samoilla laitteilla, totutat itsesi laitteiston soundiin kuin itsestään.
 
Kailis: Mulla on myös M malli ja kaipaisin lisää vaimennusta.
 
Soundi on varmasti kovin erilainen, mutta Sennheiser HD280:set on erittäin hyvin eristävät. Mukavuuden kustannuksella tosin. Extreme Isolation -kupit tekis mieli myös tilata, ihan vain kokeeksi. Tai sitten noi Equation RP-21:set joista maailmalla puhutaan. Tai sitten eBaysta K-240 DF, tai ...
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Roki
30.01.2010 13:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MelliW: Ajattelin ostaa joko K-121, tai K-242 HD -malliset luurittimet. Hintaero on n. 20 euroa, joten hinnassa ei ole järkevää tinkiä jos soundissa on selkeä ero 242:n hyväksi.
 
Osta K-242 luurit. Itse ainakin maksaisin tuon 20 euroa jo paremmasta ergonomiasta.
 
Been there - done that - don't ask.
konehes
21.02.2010 16:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovatko nuo AKG K-240 MKII -kuulokkeet lähempänä vanhaa S vai M -mallia? Vai ovatko ne aivan omanlaisensa?
 
cherub with heavy metal machine
HK
25.02.2010 07:36:23 (muokattu 25.02.2010 07:36:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

konehes: Ovatko nuo AKG K-240 MKII -kuulokkeet lähempänä vanhaa S vai M -mallia? Vai ovatko ne aivan omanlaisensa?
Ääneltään lähempänä M-mallia, mutta impedanssi paljon pienempi.
 
Peltikorva puupäässä.
Pehkis
01.03.2010 12:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akg 242:ssa ja 240:ssä ei ole muuta eroa kuin ulkonäkö ja irroitettava johto sekä tyynyt tms. 240:ssä ja itse kallistuisin 240:siin näiden ominaisuuksien takia.
 
skeba
23.03.2010 12:07:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/superlux_hd681.htm
tollaset "kiina-kuulokkeet" tuli eilen thomannilta. Hinta 19,7e. Eli SUPERLUX HD-681
 
Erittäin positiivinen ensivaikutelma yhen päivän kuuntelun jälkeen. Mukavat päässä, ei vaikuta yhtään halpiskuulokkeilta vaan näyttävät ja tuntuvat todella laadukkailta (nahkaa ei ole säästelty), jne.
 
Äänenlaadussa en löytänyt mitään moitittavaa, vaan kuulostavat hyvin neutraaleilta, kestävät hyvin suurempiakin äänenvoimakkuuksia ja myös matalat taajuudet toistuvat hyvin.
 
Yhteenveto: En väitä että nämä olisivat yhtä hyvät kuin sennheiserin/akg:n 300e kuulokkeet, jotkut kultakorvat varmasti kuulevat eron, mutta minä en. Jos et ole hifisti tai musiikin ammattilainen niin en henkilökohtaisesti usko että saavutat kymmenen kertaa kalliimmilla kuulokkeilla oleellista eroa. Joku on varmasti eri mieltä.
 
Antti1
23.03.2010 12:28:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skeba: Joku on varmasti eri mieltä.
 
Mä olen eri mieltä. Ne on kivat luurit musan kuunteluun, leffojen katseluun, soitteluun jne. Niitä vaivaa kuitenkin halpojen luurien perus loudness-ongelma. Soundi sinänsä on ihan terve, mutta yläpää on pahasti korostunut ja alapään tasoissakaan ei juuri säästellä. Keskiäänet ei kuitenkaan ole megakuopalla, joten noita kehtaa kyllä käyttää äänityöskentelyssäkin, jos on pieni budjetti.
 
Käyttömukavuudeltaan noi on melko identtiset AKG K-240 -sarjan luurien kanssa. Pehmusteet on vähän kovempaa materiaalia, joten ihan yhtä "ilmavan" tuntuiset ne eivät ole kuitenkaan.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
HK
25.03.2010 00:15:00 (muokattu 25.03.2010 00:17:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skeba:Yhteenveto: En väitä että nämä olisivat yhtä hyvät kuin sennheiserin/akg:n 300e kuulokkeet, jotkut kultakorvat varmasti kuulevat eron, mutta minä en. Jos et ole hifisti tai musiikin ammattilainen niin en henkilökohtaisesti usko että saavutat kymmenen kertaa kalliimmilla kuulokkeilla oleellista eroa. Joku on varmasti eri mieltä.
 
Henkilökohtaisesti olisin ihan ensin erimieltä tuosta hintapolitiikasta. AKG:n 240:siä on kahdet kappaleet tässä huushollissa: vanhat 240M:t ja uudemmat 240 mkII:t. Molemmat maksoivat uusina omana aikanaan helposti alle puolet mainitsemastasi 300e:n rajasta. Vanhemmat 240M:t ovat palvelleet ainakin 10 vuotta, ainoa lisäkustannus on ollut keinonahkaisten pehmusteiden vaihto tässä hiljattain. Sekin kustansi hulppeat ~5 euroa).
 
Ei hyvän tarvi olla kallista.
 
Peltikorva puupäässä.
vattukissa
17.06.2010 23:56:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on AKG K-518, en muista mitä makso, mut oli jotain 50-70euroo. Noi on kyll oikeen hyvät tollaseen! Peittää hyvin ääniä, ja on hyvin tarkka. Ittekkin alottelen tekemään musiikkia, ja niillä se onnistuu vallan mainiosti! Ite ostin CDON.COMista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «